طراحی و دکوراسیون داخلی

دکوراسیون لابی

سقف کاذب چوبی

دکور چوبی

سقف متحرک

صفحه 1 از 1

برخی از شرکت ها، متخصصان و مجریان فعال

بازرگانی سوداچی

بازرگانی سوداچی

گروه بازرگانی سوداچی تولید و توزیع انواع متریال های دکوراسیون داخلی ساختمانی بدون واسطه از انبار شخصی در متراژهای کوچک و پروژه های بزرگ پارکت لمینت کفپوش PVC قزنیز و ابزار آلات درب ضد سرقت د...

پارتیشن گستر

پارتیشن گستر

زمینه فعالیت مجموعه شرکت پارتیشن گستر به شرح ذیل میباشد: * اجرای انواع پارتیشن (پارتیشن اداری ، پارتیشن دو جداره ، پارتیشن تک جداره ، پارتیشن دو جداره آلومینیم اختصاصی ، پارتیشن الیت ، پارتیشن MDF ...

گروه دکوراسیون دیاکو

گروه دکوراسیون دیاکو

گروه هنری دیاکو با بیش از 15 سال سابقه فعالیت مستمر و همکاری با شرکت های مطرح ساختمانی نظیر بام البرز، بام جمشیدیه، آسمانه، همکاری در تیم مهندس موثقی و همچنین اجرای پروژه هایی نظیر رویال پارک ولنجک، ...

ROMO

ROMO

گروه مهندسی مریوانی با بیش از سی سال تجربه درخشان در حوزه صنعت ساختمان انجام کلیه خدمات بازسازی و دکوراسیون داخلی در کوتاه ترین زمان و با معقول ترین قیمت تیم طراحی و اجرای تخصصی تاسیسات مشاوره ش...

پارتیشن گستر

پارتیشن گستر

پارتیشن گستر ۰۹۱۰۳۵۷۶۸۷۴ زمینه فعالیت شرکت پارتیشن گستر پارتیشن گستر به شرح ذیل میباشد: * اجرای انواع پارتیشن (پارتیشن اداری ، پارتیشن دو جداره ، پارتیشن تک جداره ، پارتیشن دو جداره آلومینیم اخ...

شرکت عرش فراز

شرکت عرش فراز

شرکت عرش فراز با پشتوانه متخصصان در صنعت ساخت و تولید، و همت بزرگان طراح و نوآور صنعت معماری این افتخار را دارد تا با تولید سقف های متحرک و جمع شونده پارچه ای با کیفیت، در کنار بزرگان این صنعت در جهان...

البرز نوین

البرز نوین

فروش و اجرای ترموود فنلاند و ایرانی

مطالب مفید در زمینه طراحی و دکوراسیون داخلی

طراحی و دکوراسیون داخلی

طراحی و دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی هرکشوری براساس نمادی از فرهنگ و سبک فکری غالب در آن حوزه جغرافیایی است و تاثیرگزاری و تاثیر پذیری از این موارد، دغدغه بسیاری از إمی باشد. بسیاری از این موارد در طراحی داخلی، مربوط به الزامات فنی معماری و یا دکوراسیون داخلی نیست و تنها یک طراح حرفه ای و آشنا با فرهنگ و سبک فکری، می تواند این نکات را درک و اجرا کند. این الزامات غیر شهودی از ویژگی های فرهنگی، سبک زندگی، بافت جغرافیایی و موارد مختلف الهام گرفته و تاثیر می پذیرند.

طراحی و دکوراسیون داخلی به حدی پیچیده است که به شاخه های مختلفی از جمله طراحی رستوران ها، خانه، دفاتر کاری و موارد دیگر تقسیم می شود. هر یک از این محیط ها دارای نکات و جنبه های کاربردی و ایمنی خاصی اند که شاید در نگاه اول و در ظاهر کار جلب توجه نکند، ولی در عمل اهمیت و تاثیر بسیار زیادی دارند. امنیت، کارایی، راحتی و کاربرد عناصر به کار رفته از جمله این نکات محسوب می شوند.

رعایت ۵ اصل در طراحی و دکوراسیون داخلی ضروری می باشد :

۱-نور پردازی :
نور یکی از عوامل مهم در دکوراسیون داخلی است که تاثیر بسزایی در چگونه به نظر رسیدن فضاها و دکوراسیون داخلی دارد.. نور مصنوعی در واقع نوری است که با استفاده از منابع وسوخت های فسیلی  عامل به وجود آمدن آن هستند، بیشتر این منابع صرف نظر از آتش و منابع محدودی که انرژی خود را از گاز، نفت و یا مانند آنها تامن می کنند، دارای سیستمی الکتریکی هستند. 



به وسیله نور می توان فضایی را بزرگتر یا کوچکتر نشان داد. نورپردازی در فضاهای مختلف متفاوت است و اصول متفاوتی دارد. نورپردازی می تواند تاثیر روحی و روانی زیادی بر روی فرد بگذارد. با گذشت زمان و پیشرفت چشمگیر تکنولوژی نور و نورپردازی نیز پیشرفت های زیادی داشته است. در این مقاله به نقش و تاثیر نور و نورپردازی بر فضاها و طراحی دکوراسیون داخلی پرداخته شده است.

۲. رنگ ( همان خاصیت بصری فرم است)
رنگ یکی از جالب ترین جنبه های دکوراسیون داخلی است. طراحان دکوراسیون امروزی تقریباً همه قوانین سابق در ارتباط با استفاده از رنگ های گوناگون و ترکیب آنها با یکدیگر را در هم شکسته اند و امروز هر رنگی را می توان در دکوراسیون منزل به کار برد. دیگر مرزها و محدویت های گذشته در کاربرد رنگ ها در دکوراسیون داخلی  رعایت نمی شوند و شاید به همین دلیل انتخاب مجموعه رنگی دلخواه برای دکوراسیون داخلی  یک خانه مشکل تر شده باشد اما هنوز راه هایی برای تشخیص مجموعه رنگی مناسب برای هر خانواده وجود دارد.



امروزه بیش از هر چیز به سلیقه و روحیات ساکنین خانه توجه می شود. هر یک از ما احتمالاً ایده هایی درباره رنگ های مورد علاقه خود داریم و انتخاب و سلیقه ما اغلب بهترین راهنما برای انتخاب مجموعه رنگی مناسب برای محل زندگی و منزلمان است. اگر به یک پارچه کنفی رنگ پریده، یک رومیزی بنفش پررنگ و یا لباس هایی به رنگ های زنده و درخشان تمایل دارید اینها می توانند راهنمای شما در انتخاب مجموعه رنگی مناسب برای منزلتان باشند.
رنگ ها می توانند به شیوه های مختلف تأثیراتی بنیادین در زندگی بر جای گذارند که از جمله مهم ترین آنها می توان به تأثیر آنها بر احساسات اشاره کرد. جهانی که انسان در آن زندگی می کند، متشکل از هزاران رنگ و تونالیته های مختلفی است که موجودات و اشیاء را برای ما جذاب تر و حتی به گونه ای معنوی، عمیق تر نشان می دهند. هر کدام به سبب ویژگی های شیمیایی و روانشناسانه ای که دارا هستند، منبع مهمی از انرژی، در جهت فزونی سلامت و نشاط روح و روان در انسانها به شمار می روند. جهانی تک رنگ با تونالیته های محدودی را، با طبیعت اطراف خویش مقایسه کنید و یا خود ساکن شهری سیاه و سفید بدانید، بدون هیچ کنتراستی و هیجانی. معنای زندگی تغییر یافته و سردی و مردگی بر همه جا حاکم می شود.
 فضایی بی روح و عاری از هر جنب و جوشی که تشنه جرعه ای رنگ است. مسأله رنگ به سبب تأثیرات مهم روانشناسانه اش، در مقوله شهر و فضاهای معماری امری مهم به شمار می رود، تا بدانجا که تخصصی با عنوان رنگ بندی و رنگ شناسی فضاهای شهری در بین هنرمندان مطرح شده است


۳-بافت ( مشخصه ای از یک شی، که با لمس کردن یا دیدن به چشم می آید. )
طرح و بافت ؛ وقتی یک طراح داخلی به طرح و بافت اشاره می کند، از بافت در رابطه با کیفیت و ویژگی های سطح متریال و مواد مختلفی که در طراحی دکوراسیون داخلی به کار برده می شود صحبت می کند و از طرح نیز در رابطه با نقش و نگارهای موجود بر روی آن. طرح و بافت می توانند طبیعی و یا مصنوعی بر روی مواد ایجاد شده باشند. یک طراح داخلی خوب تلاش می کند با استفاده از طرح و بافت به سطوح اجسام در محیط عمق و غنا ببخشند و با حفظ تعادل و تناسب هارمونی و زیبایی بصری را در طراحی به وجود آورند. طرح و بافت عناصری که در طراحی داخلی فضا به کار برده می شوند می توانند مسطح و یا بافت دار برجسته باشند، می توانند دارای بافت نرم و خشن باشند.


۴. فضا ( همان محدوده ی در دسترس کاربر است)
در یک فضای زندگی عرصه های مختلفی وجود دارد که فضا به ۳دسته تقسیم میگردد:
۱-فضای خصوصی 
۲-فضای عمومی 
۳-فضای نیمه خصوصی 
در این طراحی دکوراسیون داخلی باید فضا های خصوصی وعمومی از هم تفکیک شوند.  



 ۵. حجم و فرم :
توجه به حجم و فرم اشیا، میزان فضایی که اشغال می کنند، تاثیر آن ها بر فضای داخلی و سایر وسایل و کارایی و کارامدی آن ها برای افراد درگیر با فضای مدنظر، اهمیت زیادی دارد. حجم دهی و فرم دهی جزو مهمترین جنبه های طراحی داخلی است.


  • 16 مهر 1397
  • نویسنده: نویسنده طراحان سازه

طراحی و دکوراسیون داخلی
4/9 از 16 رای

سبک مید سنچری (معماری قرون وسطی) در طراحی و دکوراسیون داخلی

سبک مید سنچری (معماری قرون وسطی) در طراحی و دکوراسیون داخلی

طراحی و دکوراسیون داخلی سبک‌های مختلفی در جهان دارد، سبک مید سنچری یا طراحی قرون‌وسطایی یک نمونه از این سبک‌ها به‌حساب می‌آید. این سبک دارای طراحی ساده و زیبایی خاص و چشم‌گیر می‌باشد. در این مقاله سعی شده  شما را با ویژگی های این سبک بیشتر آشنا کند.در این سبک به کاربردی بودن دکوراسیون اهمیت زیادی داده می‌شود. فرم و چیدمان همگی در پی آن هستند که زندگی راحت‌تری را فراهم کنند. در این نوع از طراحی دکوراسیون جایی برای شلوغی و به‌هم‌ریختگی نیست. بنای آن بر سادگی، تمیزی و نظم می‌باشد، جزئیات و خطوط، هندسی و ارگانیک بوده و اهمیت دادن به طبیعت، موضوعی مهم و اساسی در این سبک می‌باشد.

طراحان دکوراسیون به سبک قرون وسطی سعی‌ می‌کنند که ترکیبی از مواد و عناصر سنتی با غیر سنتی را کشف کنند. به همین دلیل در این سبک از دکوراسیون معمولاً عناصر و مواد متفاوت، حتی گاهی متضاد، در کنار هم قرار می‌گیرند. این خانه‌ها پر از رنگ هستند. همین سادگی در سبک مید سنچری باید در دکوراسیون و طراحی فضای شما نیز در نظر گرفته ‌شده و اعمال شوند.

نقطه کانونی اتاق خود را تعیین کنید و برحسب عملکرد اتاقتان، فضا را بچینید. برای طراحی اتاق ناهارخوری خود از یک میز با شکل جذاب و برای اتاق نشیمن از شومینه یا تلویزیون استفاده کنید و مبلمان خود را حول آن در نظر بگیرید. متریال‌های طبیعی نظیر چوب، سنگ، چرم و... برای ساخت وسایل، مناسب‌ترین متریال در این نوع طراحی هستند. در سبک مید سنچری ارتباط مستقیم با طبیعت وجود دارد و از تأثیرگذاری طبیعت بر فضای دکوراسیون داخلی خانه استفاده می‌شود.

رنگ‌های زنده نظیر آبی و قرمز پررنگ جز رنگ‌های پرطرفدار و اساسی در این سبک طراحی دکوراسیون داخلی به‌حساب می‌آیند. می‌توانید با ترکیب این رنگ‌ها کنار یکدیگر و رنگ‌های گرم جلوه‌های زیبایی ایجاد کنید که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب خواهد کرد.

ویژگی‌های اصلی سبک مید سنچری


به‌طورکلی ویژگی‎ های سبک مید سنچری عبارت‌اند از

  • ظاهر کلاسیک و منحصربه‌فرد همراه با خطوط صاف و مینیمال
  •  کاربرد مبلمان بسیار مهم‌تر و شکل آن تابعی از عملکرد آن
  • تمامی خطوط صاف و منظم و اشکال هندسی دارای منحنی‌های نرمی
  • وجود حداقل تزئینات در طراحی و دکوراسیون داخلی
  • استفاده از مواد سنتی و صنعتی در دکوراسیون
  • استفاده از متریال طبیعی مثل چوب و سنگ و...
  • ترکیب فضای داخل و خارج
  • اهمیت دادن به پنجره‌های بزرگ و پاسیوها

نورپردازی در سبک مید سنچری

برای نورپردازی باید از لوسترهایی استفاده کنید که با ایده از اشکال هندسی ساده و خطوط مستقیم ساخته‌شده‌اند همچنین آباژورهای ایستاده هم در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مید سنچری کاربرد زیادی دارند و باعث می‌شوند فضا، هنری به نظر برسد.

سبک مید سنچری در قسمت‌های مختلف خانه مسکونی

۱. اتاق‌خواب

سرویس خواب چوبی بهترین انتخاب برای اتاق‌خوابی است که می‌خواهید به سبک مید سنچری طراحی کنید. در کنار تخت خواب چوبی که به رنگ قهوه‌ای تیره می‌باشد می‌توانید کتاب‌خانه و میزهای کوچک چوبی قرار دهید. برای ملحفه‌ها و پرده‌ها پیشنهاد می‌شود به سراغ پارچه‌های سفید ساده بروید که در کنار چوب‌های قهوه‌ای، نمای زیبایی به وجود آورند.

۲. آشپزخانه

کابینت‌های چوبی و طبیعی بهترین انتخاب برای سبک مید سنچری خواهند بود. حتی برای سنگ روی کابینت هم بهتر است به سراغ سنگ‌های طبیعی بروید. یک میز با صندلی‌های چوبی و قدیمی که به سبک کلاسیک ساخته‌شده‌اند، ایده آل ترین میز ناهارخوری خواهد بود که در دکوراسیون داخلی در این سبک مورداستفاده قرار خواهد گرفت.


۳. نشیمن

سقف کاذب با پرتوهای معلق در نشیمن ایجاد حس آرامش و امنیت می‌کند. استفاده از دیوار پوش چوبی و همچنین پوشاندن قسمت‌هایی از اتاق با استفاده از پانل‌های چوب در این سبک از طراحی دکوراسیون بسیار کاربرد دارد. در این سبک شومینه‌های سنگی، آجری یا سنگ‌های طبیعی معمولاً در نشیمن خانه‌های مدرن گسترش پیدا می‌کنند و اغلب در مرکز اتاق دیده می‌شوند.

۴. اتاق مهمان

مجسمه و اشیا تاریخی و ظرف‌های قدیمی در هر خانه‌ای پیدا می‌شود، پس بهتر است به‌جای این‌که آن‌ها را در انبار خانه‌تان پنهان کنید، روی یک میز مناسب بچینیدشان و اتاق مهمان را زیباتر کنید. در طراحی دکوراسیون داخلی سبک مید سنچری، کاغذدیواری‌ها پرکاربرد و البته مهم هستند. کاغذدیواری‌های دارای طرح‌های کلاسیک و قدیمی جز عناصر تأثیرگذار بر فضا هستند که باید در جای مناسب از آن‌ها استفاده شود. اگر در اتاق مهمان پنجره دارید حتماً پنجره را با پرده‌های توری و روشن بپوشانید تا نور به‌راحتی به داخل تابیده شود و فضایی روشن و پرنور ایجاد کند.

  • 7 فروردین 1399
  • نویسنده: نویسنده طراحان سازه

سبک مید سنچری (معماری قرون وسطی) در طراحی و دکوراسیون داخلی
5 از 6 رای

طراحی و دکوراسیون داخلی با سبک مدرنیته

طراحی و دکوراسیون داخلی با سبک مدرنیته

یکی از پرطرفدارترین سبک طراحی و دکوراسیون داخلی سبک مدرن می باشد. در سبک مدرن به ایجاد فضا و کاربردی ساختن فضا و لوازم توجه می‌شود

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک هندی

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک هندی

سبک هندی یکی از جذاب ترین و هیجان انگیز ترین سبک در طراحی داخلی به شمار می رود.

آشنایی  با طراحی و دکوراسیون داخلی به سبک مدیترانه ای

آشنایی با طراحی و دکوراسیون داخلی به سبک مدیترانه ای

طراحی و دکوراسیون داخلی مدیترانه ای تلفیقی از معماری مدرن و ایتالیایی می باشد. دکوراسیون داخلی مدیرانه ای به مرور زمان براساس فرهنگ

سبک باروک در طراحی و دکوراسیون داخلی

سبک باروک در طراحی و دکوراسیون داخلی

سبک باروک تزئین سقف، کف و دیوارها در طراحی داخلی باروک بسیار مهم است و اکثرا دارای تزئینات نمایشی زیاد و عجیب و غریب است. برای تزئین سقف معمولا از حاشیه‌های متنوع و لوسترهای کریستالی استفاده می‌شود.

طراحی و دکوراسیون داخلی به سبک مراکش

طراحی و دکوراسیون داخلی به سبک مراکش

معماری و طراحی داخلی سبک مراکشی، با بهره گیری از جزییات منحصر به فرد، طرح های هندسی و بافت های متنوع، فرهنگ و تاریخ این کشور را بیان می کند.

طراحی و دکوراسیون داخلی اتاق خواب کودک

طراحی و دکوراسیون داخلی اتاق خواب کودک

یکی از دلنشین ترین طراحی های داخلی ، طراحی اتاق خواب کودک استفاده از رنگ ها و دقت به نور ضمن در نظر گرفتن

معماری داخلی با شیشه های رنگی

معماری داخلی با شیشه های رنگی

شیشه های رنگی در معماری سنتی ایرانی در ارسی ها با طرح های گره چینی و قواره بری در خانه های سنتی ایرانی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده اند

طراحی و دکوراسیون اداری

طراحی و دکوراسیون اداری

محیط های اداری جزء مکان هایی هستند که افراد نیمی از زندگی خود را در آن جا سپری می کنند.

سبک رترو در دکوراسیون داخلی

سبک رترو در دکوراسیون داخلی

سبک رترو دردکوراسیون بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، شاید دلیل آن هم خسته شدن انسان ها از سادگی و یکنواختی باشد.

طراحی و دکوراسیون داخلی با سنگ آنتیک

طراحی و دکوراسیون داخلی با سنگ آنتیک

استفاده از سنگ آنتیک ابتدا از نماهای بیرونی شروع شد. البته بیشتر محل های خاص از این نوع سنگ استفاده می کردند. در معماری های قدیمی تر معمولا به تقارن، سادگی و منظمی دکوراسیون بسنده می کردند

تاثیر گل و گیاه در طراحی و دکوراسیون داخلی

تاثیر گل و گیاه در طراحی و دکوراسیون داخلی

استفاده از گل و گیاه درطراحی و دکوراسیون داخلی منزل، یکی از تکنیک های مهم طراحی داخلی به شمار می رود. اما است گل و گیاه در دکوراسیون منزل نقشی فراتر از عناصر طراحی داخلی دارند

تاثیر آتریوم در طراحی و دکوراسیون داخلی

تاثیر آتریوم در طراحی و دکوراسیون داخلی

در این مقاله بتشریح کاربرد اتریوم و مزایای استفاده از آن و انواع اتریوم پرداخته ایم

طراحی و دکوراسیون آشپزخانه مدرن

طراحی و دکوراسیون آشپزخانه مدرن

آشپزخانه در دکوراسیون منزل از جایگاه ویژه ای برخوردار است. ایرانی ها به آشپزخانه نگاه ویژه ای دارند و خانم ها به طور ویژه روی دکوراسیون آشپزخانه

آرک و کاربرد های آن در دکوراسیون داخلی

آرک و کاربرد های آن در دکوراسیون داخلی

آرک به معنای قوس میباشد و اغلب در راهروی بین دو اتاق یا سقف اوپن آشپزخانه و فضای ورودی و جداسازی نشیمن و پذیرایی استفاده می‌شود.

پگ بورد در طراحی و دکوراسیون داخلی

پگ بورد در طراحی و دکوراسیون داخلی

پگ بورد ها ایده ای جذاب و مدرن و کاربردی می باشند که می توانند در دکوراسیون داخلی فضا های مختلف مورد استفاده قرار بگیرند و برای منظم سازی وسایل بسیار مناسب هستند.

طراحی و دکوراسیون پاسیو با ایده های مدرن

طراحی و دکوراسیون پاسیو با ایده های مدرن

امروزه اغلب افراد در خانه های آپارتمانی زندگی می کنند بنابراین طراحان داخلی ساختمان بخش کوچکی از فضای ساختمان های آپارتمانی را به ساخت بالکن و پاسیو و حیاط خلوت اختصاص می دهند

نازل پرده آب و کاربرد های اصلی آن

نازل پرده آب و کاربرد های اصلی آن

نازل پرده آب آبشار (پرده آب دیواری) می تواند آب را به صورت یک ورقه نازک و پرده ای مانند در آورده و جلوه ای همانند یک آبشار را نمایان کند که آب را با صدای دلنشین به سمت پایین پرتاب می کند

تاثیر رنگ ها در طراحی و دکوراسیون

تاثیر رنگ ها در طراحی و دکوراسیون

رنگ اتاق در خانه ی هر شخص، بازتاب مستقیمی از شخصیت شما دارد.دراین مقاله به روانشناسی و انتخاب صحیح رنگ برای اتاق خواب و نشیمن پرداخته ایم.