پله و رمپ برقی

برخی از شرکت ها، متخصصان و مجریان فعال

شرکت آسانسور راد

شرکت آسانسور راد

فروش صفر تا صد قطعات آسانسور موتور گیربکس گرلس-ریل-شستی-کابین و.....

مطالب مفید در زمینه پله و رمپ برقی

پله و رمپ برقی

پله و رمپ برقی

رمپ برقی در واقع گونه‌ای نقاله جابجایی است. وسیله ای برای انتقال افراد در سطوح هم تراز و یا با اختلاف ارتفاع کم که در فرودگاه ها، فروشگاه ها، پایانه مسافربری و سایر اماکن پر تردد کاربرد بسیار داردلازم به ذکر است که زاویه این پیاده رو های متحرک حداکثر ۱۲ درجه نسبت به افق می باشد.سرعت نامی رمپ متحرک در ورودی و خروجی حداکثر۰,۷۵ متر بر ثانیه می باشددانستی مفید راجع به پله برقیپله برقی یک چرخه تکرارشونده از پله‌های در گردش است، که در آن پله‌های بازگشتی در زیر پله‌های بالایی پنهان شده‌اند. وزن پله‌های پنهان با وزن پله‌های آشکار موازنه و برابری می‌کند، بنابراین موتور پله برقی بایستی تنها وزن افراد روی پله برقی را (که در حال بالا یا پایین رفتن هستند) تحمل کند.

اما با سطحی متحرک و صاف و بدون پله بوده که بیشتر در فرودگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند تا دسترسی به مسیرهای طولانی مانند مسیر بین ترمینال ها یا درون آنها را آسان تر کند. همچنین در سوپرمارکت ها با سطح ارتفاعی متفاوت یافت می شوند، بیشتر به این علت که بر خلاف پله برقی می توان با سبد خرید یا کالسکه و نظیر این وسائل از این وسیله نقلیه استفاده کردزاویه شیب این پیاده روهای متحرک نباید بیشتراز ۱۲.۳ درصد باشد تا بتواند بهترین بهره وری را برای افراد مختلف تامین کند.


کاربرد رمپ برقی : 

۱- هتل ها

۲-ساختمان های تجاری

۳-فرودگاه ها

۴-پل های روگذر

۵- پیاده رو و رمپ برقی


 

مزایا رمپ برقی :

۱-پیاده رو متحرک شامل شامل پیاده رو و شیب رو برقی است.

۲- پیاده رو برقی برای سرعت بخشیدن و نظم دادن به حرکت افراد نقش بسزایی دارد و به صورت کاملاً افقی (زاویه صفر) نصب می شود.

۳- شیب رو برقی با توجه به طراحی معماری و ارتفاع بین طبقات و نوع کاربری دارای سطح افقی و متحرک و بدون پله با شیب ۱۰ تا ۱۲ درجه می باشد.

 

پله برقی :

پله برقی یک چرخه تکرارشونده از پله‌های در گردش است، که در آن پله‌های بازگشتی در زیر پله‌های بالایی پنهان شده‌اند. وزن پله‌های پنهان با وزن پله‌های آشکار موازنه و برابری می‌کند، بنابراین موتور پله برقی بایستی تنها وزن افراد روی پله برقی را (که در حال بالا یا پایین رفتن هستند) تحمل کند.

پله‌های برقی از نظر کاربردی به ۳دستهتقسیم میگردد که به ترتیب در محیط آزاد(بیرون از ساختمان)، محیط بسته(داخل ساختمان) و نیمه بسته(پل‌های عابر پیاده) استفاده می گردند.

 

  • 14 مهر 1397
  • نویسنده: نویسنده طراحان سازه

پله و رمپ برقی
5 از 3 رای