عایق و ایزوگام

عایق میلان

صفحه 1 از 1

برخی از شرکت ها، متخصصان و مجریان فعال

شرکت کاج طلایی آفاق

شرکت کاج طلایی آفاق

شرکت مهندسی کاج طلایی آفاق با تکیه بر کادر مجرب و سوابق 20 ساله مدیران در صنعت ساختمان و عایق کاری در کشور اسپانیا هم اکنون این افتخار را دارد که فن آوری های جدید عایق کاری در دنیا را برای اولین بار ...

فیدار عایق میلان

فیدار عایق میلان

مجری فروش و نصب انواع عایقهای رطوبتی ایزوگام قیر اسفالت سابقه زیاد

مطالب مفید در زمینه پشم سنگ

پشم سنگ و مزایا آن

پشم سنگ و مزایا آن

پشم سنگ و سرباره به عنوان پشم های معدنی ساخته شده است . این متریال طی ۱۰۰ مورد استفاده در ساختمان می باشد از پشم سنگه به عنوان عایق حرارتی و عایق صوتی و ...

پشم شیشه به عنوان عایق در ساختمان

پشم شیشه به عنوان عایق در ساختمان

انواع پشم شیشه- مزایا و مضرات استفاده از پشم شیشه-کاربرد های اصلی-انواع پشم شیشه موجود در بازار

ایزولاسیون

ایزولاسیون

ایزولاسیون به معنی پوشاندن سطح پشت بام ها، دیوار و کف زمین می باشد که توسط یک یا چند لایه با استفاده از عایق ها صورت میگیرد تا از نفوذ رطوبت و آب به لایه زیری خود جلوگیری کند.

عایق و ایزوگام

عایق و ایزوگام

عایق ها  :

1- عایق رطوبتی 

2- عایق حرارتی 

3-عایق صوتی 


اجرای عایق رطوبتی نانو به سادگی قابل پیاده سازی است و قیمت تمام شده عایق نانو پایین تر از هزینه تمام شده ایزوگام می باشد، جهت عایق کاری رطوبتی برای پشت بام های سیمانی، آسفالت، ورق های گالوانیزه، نمای ساختمان و دیوارهای رو به باران، دیوارها، کف سرویس های بهداشتی، آشپزخانه، پی ساختمان، اطراف ناودان ها، کانال های آب، استخرها و باغچه ها, عایق حرارتی و رطوبتی کانکس ها، سقف سوله ها، پاسیوها، مرغداری ها، دامداری ها و... مورد استفاده قرار می گیرد .

عایق نانو قابل اجرا بروی بسیاری از متریال ارز جمله : چوب، عایق کردن انواع سنگها، عایق کردن انواع آجرهای نما، عایق کردن تمام سطوح بتنی و سیمانی و لزوما عایق کردن هر سطح و ماده ای از توانایی های انواع عایقهای رطوبتی می باشد.


مزایا عایق نانو :

 ۱-این نوع از عایقهای رطوبتی بسیاربسیار مقرون به صرفهبوده وطول عمر بالایی دارند.

 ۲-طول عمر بالای آنها نیز به این خاطر است که در زیر سطحهای مولکولی و در مقیاس نانو متر با مواد مختلف ترکیب میگردند و با ایجاد پیوندهایدوَار پلیمری هوا گذر، باعث تاثیر در سطح می شوند.

۳-نانو مواد عایق رطوبتیدر اصل هیچ لایه ای روی سطوح ایجاد نمی کنند و در حقیقت جذب مواد پذیرنده خود می شوند و جزئی از ساختار آنها می شوند.

۴-اجرای نانو عایق رطوبتی بسیار سریع تر از اجرای ایزوگام خواهد بود. (اجرای نانو عایق رطوبتی ترکیبی به صورت دوغابی می باشد).

۵- در صورت استفاده از عایق نانو پلیمر ترکیبی،بر خلاف ایزوگام، نه تنها سطح بر اثر تابش آفتابگرمنمی شود، بلکه در صورت استفاده از نانو عایق رطوبتی در حدود ۹۰% بازتابش نور و تا ۴۵%صرفه جوییدر مصرف انرژی محقق خواهد شد.

۶-در صورت استفاده از نانو عایق رطوبتی ترکیبی اجرای مستقیم کاشی و سرامیک روی لایه نانو پلیمر، رنگ آمیزی آن و یا افزودن مادر رنگ پایه آب به خود لایه و ایجاد لایه رنگی، میسر می باشد.

۷-اجرای عایق رطوبتی نانو، ترکیبی نیاز به هیچ گونه مهارت و تجهیزات خاص نداشته و توسط تمامی افراد امکان پذیر است.

۸-نانو عایق رطوبتی ترکیبی هیچ گاه از سطحجدا نشده و بر خلاف ایزوگام باد نخواهد کرد.

۹-امکانترمیم موضعیلایه آب بند در صورت استفاده از نانو عایق رطوبتی ترکیبی محقق می گردد.

۱۰-نانو عایق رطوبتی ترکیبی تا ۵۵%کشسان بودهو در صورت ترک خوردن سطح کش آمده و سطح ترک را باز نخواهد کرد.

۱۱-لایه نانو عایق رطوبتی ترکیبیظاهر بسیار مناسب تریدر مقایسه با ایزوگام خواهد داشت.

۱۲-لایه نانو پلیمر ترکیبی علاوه بر آب بند کردن سطح، از رویش قارچ و کپک و پیدایش شوره جلوگیری می کند

۱۳-ضخامت و وزن لایه نانو پلیمر ترکیبیبسیار کمتر ازایزوگام می باشد.

۱۴-عمر مفید لایه نانو پلیمر ترکیبی حداقل  ۳۰ سال می باشد.

۱۵-بر خلاف ایزوگام، نانو پلیمر ترکیبی  غیر قابل اشتعال می باشد

 

ایزوگام :

عایق ایزوگام نوعی پوشش بسیار مقاوم می باشد که از قیر و الیاف های مصنوعی تشکیل شده که به وسیله گرما چسبانده می شود تا از نفوذ آب و رطوبت به محیط زیر خود جلوگیری کند که معمولا عمر آن حدود ۱۰ سال می باشد. همچنین امروزه در بیش‌تر ساختمان‌ها در مرحلهٔ پی و فونداسیون و در ایزولاسیون دیوارها، سرویس‌ها و پشت بام، ایزولاسیون یک لایه عایق رطوبتی صورت میگیرد که جالب است بدانید که تا ۴۰ سال پیش عایق بندی ساختمان ها که به صورت سنتی با استفاده از قیر و آسفالت انجام میگرفت مقاومت بسیار خوبی را نداشتند و با گذشت زمان و پیدایش عایق های مختلف ایزوگامی جای خود را به این عایق های مقاوم و بادوام دادند.

عایق ایزوگام تشکیل شده از لایه های مختلفی می باشد که باعث شده تا مقاومت بسیار بالایی در برابر، بارش باران، برف و رطوبت داشته باشد که این لایه ها شامل : لایه  پلی‌اتیلن یا پودر معدنی یا فویل آلومنیوم، بافت، پلی‌استر و مواد افزودنی ویژه لایه پلی‌اتیلن می باشد .

فرآیند تولید ایزوگام:

ایزوگام هایی که وجود دارند هر کدام بسته به نوعشان  به صورت تک لایه و یا دولایه ساخته میشود که تیشو و پلی آستر وارد تشتک قیر میشود و سپس با مواد پرایمر  یا قیر دمیده آغشته شده که در مرحله آخر و خروجی ضخامت ایزوگام تنظیم میشود و سپس ورق آلومینیم به لایه آغشته به مواد، چسبیده و وارد حوض آب شده و سرد میشود که در مرحله بعدی نیز پلاستیک به لایه پشت آن اضافه شده و ایزوگام در مرحله آخر وارد آسانسور ذخیره سازی میشود.همچنین در پایان کار فن‌ های خشک‌ کننده عملیات خشک کردن ایزوگام را انجام داده تا آن را بتوان رول کرده و به شکل مخروطی درآورده شود.

انواع ایزوگام بر اساس لایه های به کار رفته :

۱-ایزوگام تک لایه:

ایزوگام های تک لایه از پلی استر دوخته شده با ظرافت و انعطاف بالا تشکیل شده است.

۲-ایزوگام دو لایه:

ایزوگام دو لایه از تیشو و پلی استر ضخیم با استحکام بسیار زیاد تشکیل شده است.

 

انواع ایزوگام بر اساس روکش :

۱-ایزوگام با روکش آلومینیومی:

اگر می خواهید برای محل هایی که در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار دارند ایزوگام انتخاب کنید، بهتری نوع ایزوگام برای این محل ها ایزوگام با روکش آلومینیومی است.

۲-ایزوگام  بدون روکش آلومینیومی:

برای عایق کاری سرویس های بهداشتی، پی ها و... می توان ازاین نوع ایزوگام استفاده کرد که نوعی عایق رطوبتی است.

۳-ایزوگام  با روکش سنگ ریزه:

استفاده از این ایزوگام به علت سنگریزه های رنگی آن جنبه تزیینی دارد و در مکان های پر تردد استفاده می شود.

 

عایق ایزوگام و کاربرد های آن :

ایزوگام به علت سبکی و مقاومت زیادی که دارد به تنهایی یک عایق رطوبتی کامل می باشد که در موارد مختلفی مانند پشت بام‌ها ایرانیت پی ساختمان استخرها مخازن آب تونل‌ها کانال‌های آبیاری سرویس‌های بهداشتی سردخانه‌ها سدها پل‌های هوایی باند فرودگاه پارکینگ‌های طبقاتی مرغداری‌ها لوله‌های آب گاز، نفت دامداری‌ها و … استفاده می شود.

  • 12 مهر 1397
  • نویسنده: نویسنده طراحان سازه

عایق و ایزوگام
5 از 10 رای

عایق ضد حریق

عایق ضد حریق

لزوم محافظت اسکلت ساختمان و سازه با عایق ضد حریق سازه فولادی در برابر حریق به عنوان مهمترین قسمت محافظت غیر عامل، باید مدنظر طراحان و محاسبان سازه قرار گیرد

عایق صوتی و مزایا آن

عایق صوتی و مزایا آن

امروزه در شهرهای به دلیل سرو صدای بسیار زیاد داشتن یک محیط آرام یکی از دغدغه های مهم افراد است. ورود صداهای بیرون به درون خانه آرامش افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. بزرگ ترین منبع آلودگی صوتی، ترافیک شهری و هوایی است به طوری که ۸۰% کل آلودگی صوتی مربوط به این معضل است.

عایق حرارتی و انواع آن

عایق حرارتی و انواع آن

در این مقاله به تشریح انواع عایق های حرارتی و نحوه اجرا و مزایا و معایب و دلیل و هدف اصلی از اجرای عایق حرارتی توضیح داده شده است .

عایق رطوبتی و انواع آن

عایق رطوبتی و انواع آن

در این مقاله به تشریح انواع عایق رطوبتی و مزایا و معایب هرکدام و مشخصه عایق مورد نیاز هر فضا توضیح داده شده است .