سینی کابل و نردبان کابل

برخی از شرکت ها، متخصصان و مجریان فعال

مهیار موسایی

مهیار موسایی

تولید کننده تابلو برق تابلو سلولی تابلو ایستاده با تاییدیه اداره برق

شرکت صنعتی الکتریک خراسان - افشار نژاد

شرکت صنعتی الکتریک خراسان - افشار نژاد

بزرگترین و معتبرترین شرکت تولیدی سیم وکابل کابل های صنعتی وساختمانی - مس و آلومینیوم فروش مستقیم وبدون واسطه ازکارخانه اصل اعطای نمایندگی به شهرستانها

شرکت یامو الکترونیک سیستم

شرکت یامو الکترونیک سیستم

شرکت یامو( yamo ) سیم کشی ساختمان ( صفر تا صد) انواع نسبیجات ( هالوژن _ نور مخفی _ کلید و پریز و...) نصب دوربین های ( حفاظتی و نظارتی ) نصب اعلام حریق کلیه امور شبکه و اینترنت ( بانک ها و امور ا...

مطالب مفید در زمینه سینی کابل و نردبان کابل

سینی کابل و نردبان کابل

سینی کابل و نردبان کابل

سینی کابل، کابل‌ها و سیم‌های روکش دار را در تمامی طول مسیرش نگهداری و محافظت می‌کند. طول استاندارد سینی کابل عموما ۳ متر است. سینی کابل به‌گونه‌ای ساخته و مهندسی شده‌ که بسیار مقاوم استسینی کابل گالوانیزه فابریک دربرابر پوسیدگی و خرابی مقاوم و دارای ظاهری تمیز و مناسب برای مکان‌هایی که در معرض دیدهستند، می‌باشند. بعضی از آن‌ ها نیز گالوانیزه گرم هستند که علاوه بر طول عمر و مقاومت در برابر پوسیدگی و خرابی، می‌توان از آن‌ها در فضای باز و بیرون هم استفاده کرد


اتصلات مربوط به سینی کابل شامل :

۱-زانویی سینی کابل

۲- سه راهی سینی کابل

۳- چهارراهی سینی کابل

۴- ردیوسر سینی کابل 

۵-رایزر سینی کابل  


نردبان کابل عموما به عنوان قوی‌ترین نوع محصولات نگهداری و محافظت از کابل‌ها و سیم‌کشی‌ها در نظر گرفته می‌شود. نردبان کابل بیشتر در مکان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که سیم کشی به‌صورت عمودی انجام می‌شود. نردبان کابل می تواند از فولاد، استیل، آلومینیوم یا به صورت گالوانیزه ساخته شود.

برای پشتیبانی تعدادزیادی از کابل های سنگین برای مسافت‌های طولانی، نردبان کابل بهترین گزینه است که به سرعت نصب شده و در عین حال قدرتمند است و عمر طولانی‌تری خواهد داشت. طول استاندارد برای نردبان کابل ۳ تا ۶ متر می‌باشد.


نردبان کابل دارای اتصلات و ملحقاتی است شامل :

۱- زانویی نردبان  کابل،

۲- سه راهی نردبان کابل،

۳-چهارراهی نردبان کابل،

۴-رایزر نردبان کابل

۵- ردیوسر نردبان کابل 

 

اتصالات سینی کابل و نردبان کابل :


سینی کابل و نردبان کابل اتصالات تقریبا یکسان و یک شکلی دارند که موارد استفاده از آنها هم مشترک می باشد که در به توضیح مختصری از اتصالات سینی کابل و نردبان کابل و موارد مصرف آن می پردازیم:

۱-زانویی سینی کابل و نردبان کابل:

این نوع اتصال زمانی استفاده می شود که در زمان نصب سینی کابل و نردبان کابل به محلی برسیم که صورت نبشی بوده و باید قطعه ای از سینی کابل و نردبان کابل را به صورت زانویی ۹۰ درجه یا ۴۵ درجه ساخته شده و جهت نصب سریع تر و آسان تر از زانویی سینی کابل و نردبان کابل استفاده می شود.


۲-سه راهی سینی کابل و نردبان کابل و چهار راهی سینی کابل و نردبان کابل:

در مواردی که تقسیم کابل ها بر روی سینی کابل و نردبان کابل به سه راه و یا چهار راه مختلف می بایستی برسد از سه راه سینی کابل و سه راه نردبان کابل و یا چهار راه سینی کابل و چهار راه نردبان کابل استفاده می شود.


۳-رابط سینی کابل و نردبان کابل :

رابط در اکثر موارد جزء جدانشدنی و همیشگی سینی کابل و نردبان کابل می باشد چرا که اتصال دهنده دو سینی کابل و نردبان کابل به یکدیگر است و بدو ن آن مقاومت سینی کابل و نردبان کابل کم می شود و به نوعی از حالت استاندارد خود خارج می شود.

رابط سینی کابل و نردبان کابل به دو صورت رابط بغل بند سینی کابل و نردبان کابل و رابط کف سینی کابل و نردبان کابل در سایز های مختلف تولید می شود.

البته در مواردی هم دیده شده که برخی از نصب کنندگان سینی کابل و نردبان کابل بدون استفاده از رابط سینی کابل و نردبان کابل را ه یکدیگر بوسیله جوش متص میکنند که به نظر اصولی و استاندارد نمی باشد و بهتر است از رابط سینی کابل و نردبان کابل استفاده شود.


۴-رایزر سینی کابل و نردبان کابل:

این نوع اتصال در مواردی استفاده می شود که سینی کابل و نردبان کابل در سطوح مختلف و غیر هم سطح باشد که به صورت عمودی و با زاویه های متفاوت و قابل تغییر به صورت رایزر داخلی سینی کابل ، رایزرداخلی نردبان کابل، رایزر خارجی سینی کابل و رایزر خارجی نردبان کابل تولید می شوند.

 

کاربرد سینی کابل و نردبان کابل :

1-در برق رسانی ساختمان‌ها و بناهای صنعتی برای نگه‌داری کابل‌های برق روکش دارو توزیع توان و همچنین سیستم‌های مخابراتی از سیستم سینی کابل و یا نردبان کابل استفاده می‌شود. 

2-سینی کابل و نردبان کابل به عنوان جایگزینی برای سیم کشی باز استفاده می شود.

3-در اماکن صنعتی و تجاری از سیستم سینی کابل و نردبان کابل بدلیل امکان نظارت دقیق بر روند کابل کشی به‌صورت وسیع استفاده می‌شود.

4- استفاده از روش سینی کابل و نردبان کابل ، بدلیل قرارگیری کابل‌ها بر روی سینی کابل و یا نردبان کابل به‌جای عبور دادن آن‌ها از داخل لوله های برق (کاندوئیت)، در مواردی که تغییر در روند کابل کشی مورد نیاز است، بسیار مفید است.

5- سینی کابل و نردبان کابل هر دو برای نظم بخشیدن و زیبایی سیم کشی‌ها به‌ویژه در ساختمان‌های بزرگ بسیار کاربردی است.

  • 28 آبان 1397
  • نویسنده: نویسنده طراحان سازه