سنگ لایم استون

برخی از شرکت ها، متخصصان و مجریان فعال

بازرگانی تایل استون

بازرگانی تایل استون

فروش کاشی و سرامیک

کفسابی ماهر

کفسابی ماهر

انواع عیب و نقص سنگ که با عمل کفسابی به طور کامل برطرف می شود: 1_پستی و بلندی سنگ 2_کدری و ماتی سنگ 3_جرم سنگ و جرم بند سنگ 4_شکستگی های سنگ 5_خالی بودن درزها و بندها.(پر می شوند) 6_اثرات جوهر ن...

مطالب مفید در زمینه سنگ لایم استون

سنگ لایم استون و مشخصه های آن

سنگ لایم استون و مشخصه های آن

سنگ لایم استون سنگی  آهکی و رسوبی که عمدتأ از ماده معدنی کلسیت تشکیل شده اند. سنگ لایم استون وزن کمتری نسبت به سنگ های مرمریت و سنگ های مرمر دارد. سنگ لایم استون دارای جذب آب بالایی می باشند  و از مقاومت فشاری بالایی برخوردار نیستند. سنگ لایم استون بدلیل جذب آب بالا و مقاوت فشاری پایین مناسب برای نمای بیرونی و سنگفرش کاربرد ندارند. در ایران اکثرا دارای رنگ های روشن هستند و تنها سنگ لایم استون سیلور بوژان رنگی تیره دارند. در این چند سال اخیر با پیشرفت علم نانو تکنولوژی سنگهای لایم استون توسط نانو در مقابل جذب آب مقاوم شده اند و چنانچه  لایم استون با نانو پوشش داده شود با توجه به قیمت مناسب سنگ لایم استون نسبت به سنگ های تراورتن سفید میتوان در نمای ساختمان هم از لایم استون استفاده نمود. در غیر انصورت سنگ های لایم استون مناسب برای دیواره های داخلی ساختمان میباشد.
انواع سنگ لایم استون ایرانی که در بازار وجود دارد عبارتند از :
۱-سنگ مرودشت

۲- سنگ لایم استون کرمانشاه  

۳-سنگ لایم استون مهاباد

۴-سنگ لایم استون بوژان

۵-سنگ لایم استون گوهره

۶-سنگ لایم استون بوکان

مزایای لایم استون :

۱-قیمت مناسب (از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشد )

 ۲-رنگ یک دست آن

و معایب:

۱-جذب بالای آب ومقاومت کم در برابر فرسایش است.

۲-از این رو این ‏سنگ را تنها برای مکان های دور از رطوبت و فرسایش می توان توصیه کرد، که بهترین مکان های کاربرد آن شامل کنار راه پله ها یا ‏دیواره پارکینگ است.‏

 

تفاوت سنگ لایم استون با سنگ مرمریت  و مرمر:

 سنگ مرمریت حاصل نشست و رسوب گذاری مواد معدنی آهکی میباشد که پس از گذشت زمان لایه رسوبی حاصله با ضخامت معین به سنگهای رسوبی آهکی قابل استخراج تبدیل می شود.

از دیدگاه علمی سنگی به‌نام مرمریت وجود ندارد اما در ایران این سنگ معادل ماربل قرار داده شده است ماربل سنگی‌ است آهکی و دگرگون با وزن مخصوصی بیشتر از سنگ‌آهک و مرکب از بلور کلسیت، دولومیت و یا هر دوی آنها که دارای بافت دانه‌شکری یکپارچه یا موزائیکی ریزدانه می‌باشد از دید تجاری مرمریت شامل کلیه سنگ‌های آهکی اعم از دگرگون و یا غیردگرگون و نیز تبلور مجدد یافته می‌شود این سنگ مناسب برای صیقل دادن می‌باشد و دارای جلای مناسبی است.سنگ مرمریت به رنگهای قرمز، سفید، سبز، زرد، لیموئی و سایر رنگها دیده می شود و نوع مرغوب آن از ارزش صادراتی برخوردار می باشد.  معدن سنگ مرمریت کشور بخصوص در استان های مرکزی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان،  فارس، خراسان و لرستان می باشد.

   سنگ مرمر نوعی سنگ آهک است که به رنگ‏های گوناگون یافت می‏شود. مرمر سفید از زمان‏های گذشته در ساختمان سازی کاربرد داشته است. مصری‏ های باستان و یونانی‏ ها از این سنگ برای ساختن معبد خود استفاده می‏کردند. این سنگ در برابر گرما، سرما و باران مقاوم است.

   وقتی سنگ آهک در اعماق زمین به مدت طولانی تحت حرارت و فشار زیاد قرار می‏گیرد، دگرگون شده، به سنگ مرمر تبدیل می‏شود. ماده اصلی سازنده سنگ مرمر، کربنات کلسیم است. برخی از انواع سنگ مرمر دارای ۹۹ درصد کربنات کلسیم‏اند. وجود املاح آلومینیم و منیزیم در سنگ مرمر باعث تنوع رنگ در آن می‏شود. مرمر خالص کاملاً سفید رنگ است.

  • 1 خرداد 1397
  • نویسنده: نویسنده طراحان سازه

سنگ لایم استون و مشخصه های آن
4/8 از 17 رای