درب و کرکره اتوماتیک

برخی از شرکت ها، متخصصان و مجریان فعال

آیرون سیتی

آیرون سیتی

مجموعه آیرون سیتی تولید کننده درب های ضد سرقت و درب و پنجره های دوجداره upvc افتخار دارد اعلام نماید با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در خدمت شما مشتریان محترم خواهد بود

ایمن درب ناجی گستر شرق

ایمن درب ناجی گستر شرق

تولید کننده درب های ضد حریق با تاییدیه آتشنشانی

شرکت تولیدی سیوان

شرکت تولیدی سیوان

تولید کننده درب ضد سرقت ، داخلی ، کمدی ،درب لابی ، ضد حریق ، دودبند

آذر فلز پایون

آذر فلز پایون

درب فلزی پایون، اولین تولیدکننده انواع درب فلزی برش لیزری با رنگ کوره ای و بصورت پک کامل در ایران با بیش از 60 نماینده فعال در سراسر کشور و فروشگاه دائمی در تهران، مشهد ، تبریز در خدمت شما عزیزان می ب...

مجتمع درب سنگسر

مجتمع درب سنگسر

طراحی و تولید انواع درب و پنجره تمام استیل با ورق 304 نگیر در تنوع 4 رنگ (طلایی، دودی، مسی و سیلور)

بهینه سازان اژدری نوین

بهینه سازان اژدری نوین

بهینه سازان اژدری نوین به استحضار میرسانند این شرکت با پشتوانه حضور بیش از نیم قرن در بازار به عنوان یکی از شرکتهای پیشرو و صاحب نام در حوزه نمای ساختمان،سازه های شیشه ای ،درب و پنجره upvc و آلومینیوم...

ایمن سازان کیان فرداد

ایمن سازان کیان فرداد

تولید کننده درب وپنجره pvc ۱۰ سال سابقه کاری انجام پروژه های مختلف در سطح کشور

روماک

روماک

روماک کمپانی شرکت روماک دارای تجربه و کارنامه ی درخشانی در تولید درب های ضد سرقت تمام چوب و روکش چوب، کابینت و کمد می باشد. برخورداری از کارخانه ی مجهز به ماشین آلات منطبق با استانداردهای جهانی، استفا...

صنایع چوبی ماموت

صنایع چوبی ماموت

درب های آکاردئونی پی وی سی در مدل های ساده و پنجره دار دیوار و دربهای جمع شونده تاشو قابل توجه مهندسين ساختمان ، انبوه سازان و برج سازان *دربهای کشوئی چوبی طراحي زيبا براي استفاده در ورودي اتاقها ...

آرسس لند

آرسس لند

فروش گسترده درب های ضد حریق با تاییدیه سازمان آتش نشانی و درب های ضد سرقت

مطالب مفید در زمینه درب و کرکره اتوماتیک

درب و کرکره اتوماتیک

درب و کرکره اتوماتیک


کرکره اتوماتیک (درب کرکره ای اتوماتیک ) نوعی از کرکره می باشد که به وسیله موتور و با استفاده از قدرت برق عمل کرده و به صورت عمودی، ریلی بالا و پایین می رود.

درب کرکره ای علاوه بر امنیت، اسایش و ظاهری زیبا، امکان ایجاد حداکثر تعداد پارکینگ را برای شما به ارمغان می آورد.

با استفاده از کنترل یا ریموت از راه دور به راحتی می توان باز و بسته کرد و دیگر مثل قدیم نیاز به قدرت دست و استفاده از نیروی انسانی ندارد.

کرکره  اتوماتیک مناسب برای پارکینگ مسکونی، مراکز اداری وتجاری، سوله ها، مراکز صنعتی و حفاظ پنجره ها می باشد. درب کرکره ای اتوماتیکمزیت اصلی کرکره اتوماتیک  فراهم کردن آسایش و راحتی مصرف کنندگان است. 

مزایا درب کرکره برقی :

۱-  درب کرکره ای اتوماتیک، به دلیل تنوع  زیاد در طرح های مختلف باعث زیبایی و آراستگی پارکینگ منازل و یا فروشگاه می شود.

۲- همچنین قابل شستشو می باشد.

۳- تنوع رنگی کرکره های اتوماتیک برخلاف کرکره های سنتی بسیار زیاد است تا آنجایی که می توان در دکوراسیون زیبایی مانند فروشگاه و مغازه و....  یک هارمونی چشم نواز بوجود آورد.

۴- کرکره های برقی از امنیت بیشتری نسبت به کرکره های سنتی برخوردار است و به آسانی نمی توان آن را خراب کرد.

۵- کار با کرکره های اتوماتیک به مراتب راحت تر است زیرا نیازی به قفل کردن ندارد.

۶- مناسب برای شرایط آب و هوایی مختلف می باشد.

۷- قابلیت باز و بسته شدن دستی در صورت قطع برق را دارد. (با استفاده از کلید جک ها )

کاربرد های درب کرکره ای اتوماتیک :

۱.درب کرکره ای پارکینک

۲.درب کرکره ای مغازه 

۳.درب کرکره ای صنعتی 

۴.درب کرکره پنجره ای 


در کرکره های برقی از ۴ نوع تیغه استفاده میشود :

۱.     تیغه کرکره برقی دو جداره

۲.     تیغه های کرکره اتوماتیک رول فرمینگ (گالوانیزه، آلومینیوم فوم دار)

۳.     تیغه کرکره پلی کربنات(شفاف)

۴.     تیغه کرکره فولادی 


۱: تیغه کرکره آلومینیومی دو جداره: تیغه های دو جداره که به جهت استقامت بالا و همچنین تمیز بودن و عدم روغن کاری کاربرد بیشتری نسبت به ۲نوع دیگر دارد.

در تولید تیغه از۳نوع شمش یا بیلت استفاده میشود که نوع اول آن استاندارد یا به اصطلاح فابریک می باشد؛ نوع دوم سرشاخه یا DC می باشد که بعضی از شرکت ها از آن استفاده میکنند و بصورت ذوب کردن ضایعات مازاد تیغه آلومینیوم و ساخت مجدد آن تولید میشود که از جهت ماندگاری رنگ، صدا و استقامت در حد پایین تری نسبت به نوع فابریک دارد.نوع سوم تیغه که به هیچ عنوان توصیه نمیشود تیغه ضایعات است که برخی از تولیدکنندگان با ذوب انواع آلومینیوم و لوازم آشپزخانه آلومینیومی اقدام به تولید تیغه کرکره می نمایند.

از سایز ۶۰ بیشتر در کرکره پارکینگ هایی با ابعاد کوچک و پنجره ها استفاده می شود.

از سایز ۸۰ در پارکینگ ها و کرکره فروشگاه ها با ابعاد متوسط تا ۱۵ متر مربع استفاده می شود.

از سایز ۱۰۰ در فروشگاه های عریض و کرکره کارخانجات صنعتی استفاده می شود


۲: تیغه کرکره رول فرمینگ(گالوانیزه، آلومینیوم فوم دار) : با ورود تکنولوژی رول فرمینگ به ایران این نوع تیغه در ایران جای باز کرد که فرق آن با تیغه های دوجداره در عایق بودن و بی صدا بودن آن می باشد.اما یکی از اشکالات تیغه های گالوانیزه استقامت آن در ابعاد بزرگ و ضربه و فشار می باشد چرا که ورق هایی که در تولید این تیغه بکار میرود بیشتر از ورق های ۰,۷ است که بخاطر رول فرمینگ بودن از ورق های قوی و سنگین تر نمیتوان استفاده کرد،  ه ضد حرارت،اشتعال، خش و ضربه می باشد چرا که شعار این نوع تیغه (شفاف تر از شیشه، محکم تر از فولاد) می باشد و برای تمامی انواع کرکره از جمله:پنجره،پارکینگ،فروشگاه و کارخانجات کاربرد دارد. تیغه فوم دار از ورق آلومینیوم یا گالوانیزه ساخته می شود که داخل آن از خمیر پلی ارتان پر می شود و داخل کوره قرار می گیرد. این تیغه ها بسیار سبک و بی صدا بوده و  به داخل دید ندارد،به علت فوم داخل آن تا حد زیادی عایق برودتی و صوتی بوده و در رنگهای مختلف موجود می باشد و به نمای ساختمان شما زیبایی و امنیت خاصی می بخشد.این تیغه ها بیشتر برای درب پارکینگ و کرکره پنجره استفاده می شود، زیرا بسیار سبک و بی صدا می باشند.


۳.تیغه کربنات یا (شفاف) :

دارای مقاومت بسیار بالایی می باشد و در مواردی از فولاد هم مقاوم تر است. یکی از موارد استفاده پلی کربنات به علت مقاومت بالای آن در سپرضد شورش پلیس می باشد. 

جهت استحکام بیشتر کرکره شفاف در میان فواصل آن ها از لوله های فولادی یا آلومینیوم استفاده می شود که امنیت را دو چندان می کند.به علت خاصیت ضد شعله ور شدن پلی کربنات،در مقابل آتش مقاومت بسیار بالایی دارد و از سرایت آتش جلوگیری می کند.تیغه های پلی کربنات یا شفاف خاصیت ضد اشعه ماوراء بنفش را نیز دارا می باشند.


 ۴:کرکره برقی فولادی : این نوع تیغه از ورقهای ۰,۷ تا ۰.۹ میلی متر گالوانیزه می باشد که بصورت رول فرمینگ تولید شده و با رنگ استاتیک عرضه میگردد. یکی از مزیتهای این نوع محصول ضد سرقت بودن آن می باشد. چراکه ضعفی که کرکره های آلومینیومی دارند این است که سارقین پس از شکستن قفل درب فروشگاه میتوانند با فشار به پائین کرکره آنرا به بالا حرکت داده و به داخل مغازه نفوذ کنند که در کرکره برقی فولادی این نقص را برطرف کرده است و هرگز نمیتوان آنرا به بالا حرکت داد اما ضعفی که این نوع تیغه کرکره فولادی دارد آن است که به واسطه حجم زیاد قوس عصائیها(قلابهای تیغه) صدای زیادتری نسبت به انواع دیگر تیغه ها دارد و بهتر است این نوع تیغه برای مصارف فروشگاهی و یا گاهأ صنعتی بکار برده شود.

 

 

مزایا درب کرکره ای :

درب کرکره ای نسبت به انواع دیگر درب هاب پارگینگی(ریلی،دولنگه و تک لنگه) از لحاظ قیمت مقرون به صرفه می باشد(با در نظر گرفتن ساخت درب های فلزی) و فضای اشغالی آن تقریبا صفر است.

 تیغه ی مورد نظر از دیگر مزایای درب کرکره ای می توان به تنوع در رنگ و نوع تیغه ها اشاره کرد که نسبت به نما و نوع کاربری ساختمان می توانرا انتخاب نمود.

 از پر کاربردترین سیستم های درب اتوماتیک، کرکره اتوماتیک می باشد و موتور این دربها به صورت کلی به دو دسته تقسیم می شوند:

موتور ساید یا زنجیری :

موتور های توبولار برای درب های با تردد پایین و ابعاد کوچک استفاده می شود.

موتور های ساید یا زنجیری برای درب های با تردد بالا و ابعاد بزرگ استفاده می شود.

درب های کرکره ای دارای مصرف های مختلفی است که شامل درب های اتوماتیک پارکینگی، مغازه ای، پنجره ای و صنعتی می باشد. هرکدام از این نوع درب ها نسبت به کار برد خود از تیغه، موتور و متعلقات مخصوص به خود بر خوردار می باشد.

 

  • 20 اسفند 1396
  • نویسنده: نویسنده طراحان سازه

درب و کرکره اتوماتیک
5 از 18 رای