چسب کاشی و سرامیک

برخی از شرکت ها، متخصصان و مجریان فعال

شرکت کاج طلایی آفاق

شرکت کاج طلایی آفاق

شرکت مهندسی کاج طلایی آفاق با تکیه بر کادر مجرب و سوابق 20 ساله مدیران در صنعت ساختمان و عایق کاری در کشور اسپانیا هم اکنون این افتخار را دارد که فن آوری های جدید عایق کاری در دنیا را برای اولین بار ...

مطالب مفید در زمینه چسب کاشی و سرامیک

چسب کاشی و سرامیک

چسب کاشی و سرامیک

از دیگر انواع رایج چسب ساختمانی، چسب کاشی و سرامیک است. این چسب ترکیبی از سیمان و افزودنی‌های شیمیایی است که در اتصال کاشی و سرامیک به دیوار یا کف به عنوان جایگزینی برای ملات ماسه و سیمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. چسب کاشی و سرامیک علاوه بر دارا بودن خاصیت چسبندگی بالا، در برابر نفوذ آب مقاوم است. برای همین منظور از این نوع چسب در کاشی‌کاری سرویس بهداشتی استفاده می‌شود. چسب کاشی و سرامیک دارای دو نوع پودری و خمیری است. دلیل ایجاد شیار در چسب به دلیل ایجاد چسبندگی بهتر کاشی یا سرامیک ایجاد می شود.

کاشی و سرامیک چسب خمیری مخصوص برای اتصال  و سنگ های آنتیک می باشد و چسب پودری معمولا برای نصب کاشی و سرامیک در کف ساختمان مناسب می باشد.

انواع چسب های مخصوص کاشی و سرامیک :

چسب های مخصوص کاشی و سرامیک در حال حاظر در دو نوع خمیری و پودری در بازار وجود دارند.

۱-چسب های پودری :

این نوع چسب ها به منظور استفاده در کف و به صورت پودر و خشک می باشد . طراحی و تولید این نوع چسب بر پایه مخلوط شدن با آب می باشد. همچنین با توجه به فرمولاسیون مخصوصی که در ساخت آنها به کار رفته است، پس از خشک شدن، در برابر آب کاملا غیر قابل نفوذ و از استحکام بالایی برخوردار است.


 ۲-چسب های خمیری:

این نوع چسب بدون نیاز به هیچ افزودنی بصورت آماده می باشد و اغلب به منظور چسباندن کاشی و سرامیک بر روی دیوارهای گچی، بتنی، سیمانی، سطوح قدیمی کاشیکاری شده و..... مورد استفاده قرار میگیرند.

این نوع چسب نیز هماننده چسب های پودری پس از خشک شدن، در برابر آب کاملا غیر قابل نفوذ و از استحکام بالایی برخوردار هستند.



مزایای چسب کاشی و سرامیک:

۱.برای نصب مجدد کاشی به روی کاشی ،کاشی به روی دیوار گچی، کاشی به روی دیوار سیمانی و......به کار میرود.

۲.نیازی به تخریب و کنده کاری زیر کار نمی باشد.

۳.سرعت نصب و بهره برداری را افزایش میدهد.
۴.کثیف کاری و ریخت و پاش کمتر دارد.
۵.استحکام بالا ی این چسب از مهم ترین مزایا آن می باشد.
۶.در برخی مدلها تنها راه نصب میباشد (کاشی ها ی ریز و سنگ آنتیک)
۷.از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشد.

کاربرد چسب کاشی و سرامیک:

چسب کاشی سرامیک. یک چسب پایه سیمانی می باشد.این چسب بر اساس استاندارد های اروپا و با مقاومت و طول عمر بالا طراحی گردیده است. به دلیل تولید صنعتی و کنترل کیفیت مستمر، دارای یکنواختی و کیفیت بسیار بالاتری نسبت به ملاتهای سنتی است

.چسب سرامیک و چسب کاشی دارای چسبندگی عالی روی انواع مصالح است

.این چسب در چهار رده مختلف برای نصب کاشی وسرامیک تولید شده و کار کردن با آنها فوق العاده راحت و آسان است

چسب کاشی و سرامیک پایه: برای استفاده در محیط داخلی ساختمان

چسب کاشی سرامیک تیپ یک: برای استفاده در محیط داخلی ساختمان

چسب کاشی سرامیک  تیپ دو: برای استفاده در محیط داخلی و خارجی ساختمان و اجرای روی گچ

چسب کاشی و سرامیک تیپ پنج: برای استفاده در محیط داخلی و خارجی ساختمان و اجرای روی گچ


نکات اجرایی :

۱-در دیوارهای گچی و کاهگلی به منظور جلوگیری از مشکلات بعدی حتما قبل از نصب تمام سطوح را با ملات سیمان آماده سازی نمائید .

۲-با توجه به توصیه های شرکت سازنده و استاندار های موجود حتما به دمای مورد استفاده در زمان اجرا و نصب کاشی توجه داشته باشید..

۳-با توجه به فرمولاسیون مختلف و عدم مرغوبیت برخی از چسب ها موجود در بازار که با نفوذ در سطح و لعاب کاشی در هنگام اجرا، باعث بروز مشکلاتی پس از پایان عملیات می شوند هموار سعی در استفاده از محصولات مرغوب نمائید .

۴-حتما به توصیه های درج شده بر روی بسته بندی این نوع محصولات توسط شرکت سازنده توجه داشته باشید .

۵-تیشه کردن سطوح زیر کار در هنگام نصب همواره در بالا بردن استحکام و قدرت چسبندگی موثر است .

 مراحل اجرای نصب کاشی و سرامیک :

سطح زیر کار بایستی خشک و تمیز و بدون چربی بوده و دارای قدرت نگهداری کافی باشد در صورتی که سطح کار قبلاً پوشش دیگری از جمله کاغذ دیواری داشته باشد ابتدا باید کاغذ را از دیوار جدا کرده سپس با کمک پرایمر، زیرسازی نمود. زیرکارهایی که با گچ انجام شده است بایستی قبل از نصب چسب کاشی با پرایمر آغشته شود (پرایمر محلول رقیق چسب بتن پرایمری می‌تواند باشد) جهت نصب کاشی روی کاشی بایستی او هرگونه چربی از روی سطوح کاشی پاک نموده و بوسیله تیشه مقداری از لعاب کاشی قدیمی برداشته شود. بوسیله ماله‌ یا کاردک شانه‌دار چسب به وسعت حداکثر یک متر مربع و ضخامت ۳ الی ۴ میلیمتر روی دیوار پهن نمائید و در مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه کاشی‌ها را روی چسب نصب نمائید سپس با یک ضربه درمحل خود محکم کنید و چنانچه در این مدت کاشی روی دیوار نصب نشود پوسته ایجاد شده بر روی چسب از چسبندگی به کاشی جلوگیری خواهد کرد. کاشیهای نصب شده بر روی دیوار بعد از ۴۸ ساعت به استحکام نهایی خود می‌رسند و بعد از این مدت می‌توان بندکشی را شروع نمود و به فاصله دو روز پس از بندکشی سطح مورد نظر قابل استفاده است. دمای لازم برای نصب با چسب کاشی حداقل ۵ درجه بالای صفر است و در دای پایین‌تر باید از نصب خودداری نمود. برای نصب یا چسب کاشی باید حداقل ۶۰% پشت کاشی به چسب آغشته گردد.

  • 29 خرداد 1397
  • نویسنده: نویسنده طراحان سازه

چسب کاشی و سرامیک
5 از 5 رای