درب ورودی و داخلی

درب ضد حریق

درب چوبی

درب کشوئی چوبی

درب تاشو چرمی

در آکاردئونی چرمی

درب آکاردئونی پنچره دار

درب کرکره ای چوبی 09122843543

درب و دیوار

درب ضد حریق

درب ضد حریق

درب ضد سرقت ارزان

درب چوبی اتاک درب

درب ضد سرقت شیشه ایی اتاک درب

درب لابی مدرن اتاک درب

درب ضد سرقت یک و نیم لنگه

درب ضد سرقت اکونومی

درب لابی مدرن ضد سرقت اتاک درب

درب ضد سرقت کلاسیک اتاک درب

درب لابی تمام جوب اتاک درب

درب ضد سرقت دو قاب سفید

درب ضد دیلم یک و تیم لنگه

درب ضد سرقت ضد دیلم -اتاک درب

درب ضد سرقت پتینه ضد دیلم

درب ضد سرقت سفید ضد دیلم

صفحه 1 از 3

برخی از شرکت ها، متخصصان و مجریان فعال

آیرون سیتی

آیرون سیتی

مجموعه آیرون سیتی تولید کننده درب های ضد سرقت و درب و پنجره های دوجداره upvc افتخار دارد اعلام نماید با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در خدمت شما مشتریان محترم خواهد بود

ایمن درب ناجی گستر شرق

ایمن درب ناجی گستر شرق

تولید کننده درب های ضد حریق با تاییدیه آتشنشانی

شرکت تولیدی سیوان

شرکت تولیدی سیوان

تولید کننده درب ضد سرقت ، داخلی ، کمدی ،درب لابی ، ضد حریق ، دودبند

آذر فلز پایون

آذر فلز پایون

درب فلزی پایون، اولین تولیدکننده انواع درب فلزی برش لیزری با رنگ کوره ای و بصورت پک کامل در ایران با بیش از 60 نماینده فعال در سراسر کشور و فروشگاه دائمی در تهران، مشهد ، تبریز در خدمت شما عزیزان می ب...

مجتمع درب سنگسر

مجتمع درب سنگسر

طراحی و تولید انواع درب و پنجره تمام استیل با ورق 304 نگیر در تنوع 4 رنگ (طلایی، دودی، مسی و سیلور)

بهینه سازان اژدری نوین

بهینه سازان اژدری نوین

بهینه سازان اژدری نوین به استحضار میرسانند این شرکت با پشتوانه حضور بیش از نیم قرن در بازار به عنوان یکی از شرکتهای پیشرو و صاحب نام در حوزه نمای ساختمان،سازه های شیشه ای ،درب و پنجره upvc و آلومینیوم...

ایمن سازان کیان فرداد

ایمن سازان کیان فرداد

تولید کننده درب وپنجره pvc ۱۰ سال سابقه کاری انجام پروژه های مختلف در سطح کشور

روماک

روماک

روماک کمپانی شرکت روماک دارای تجربه و کارنامه ی درخشانی در تولید درب های ضد سرقت تمام چوب و روکش چوب، کابینت و کمد می باشد. برخورداری از کارخانه ی مجهز به ماشین آلات منطبق با استانداردهای جهانی، استفا...

صنایع چوبی ماموت

صنایع چوبی ماموت

درب های آکاردئونی پی وی سی در مدل های ساده و پنجره دار دیوار و دربهای جمع شونده تاشو قابل توجه مهندسين ساختمان ، انبوه سازان و برج سازان *دربهای کشوئی چوبی طراحي زيبا براي استفاده در ورودي اتاقها ...

آرسس لند

آرسس لند

فروش گسترده درب های ضد حریق با تاییدیه سازمان آتش نشانی و درب های ضد سرقت

مطالب مفید در زمینه درب ضد سرقت

درب ضد سرقت و راهنمای خرید آن

درب ضد سرقت و راهنمای خرید آن

درب ضد سرقت و مزایای آن چیست؟ دلیل استفاده از درب ضد سرقت در صنعت ساختمان چیست؟ انواع درب ضد سرقت کدام اند و کدام مرغوب تر می باشند ؟

درب ضد حریق و ویژگی های آن

درب ضد حریق و ویژگی های آن

درب های ضد حریق موجود درساختمان ها به منظور کاهش خطرات در مواقع اتش سوزی تعبیه میشوند

درب استیل و کاربرد های آن

درب استیل و کاربرد های آن

فولاد ضد زنگ یا همان استیل تنوع بسیار زیادی در طرح و رنگ وجود دارد. درب های استیل با استفاده از پروفیل استیل و لوله استیل و میلگرد آهنی و یراق آلات استیل ازکه زنگ نزن می باشد

درب لابی ساختمان

درب لابی ساختمان

امروزه استفاده از درب لابی نسبت به گذشته بسیار مرسوم تر شده است دراین مقاله بتشریح انواع درب لابی از نظر جنس و نکات مهم در هنگام خرید پرداخته ایم.

 درب ورودی حیاط و انواع آن

درب ورودی حیاط و انواع آن

درب ورودی حیاط در هر خانه ای یکی از تاثیر گذارترین قسمت های خانه است که روی دیدگاه کسانی که به خانه شما می آیند تاثیر زیادی خواهد داشت. ورودی زیبای خانه ما را برای دیدن فضایی زیبا آماده می کند

انواع درب اتوماتیک، مزایا و معایب آن کدامند؟

انواع درب اتوماتیک، مزایا و معایب آن کدامند؟

با پیشرفت تکنولوژی، روزبه‌روز نیاز بشر برای آسودگی بیشتر، به ساخت ابزار و تجهیزات اضافه می‌شود. درب اتوماتیک ازجمله تجهیزاتی است که در سال‌های اخیر موجب راحتی رفت‌وآمد در مکان‌های عمومی شده است. این روزها در اکثر ادارات، بانک‌ها و حتی درب لابی برای ورودی اصلی ساختمان‌های مسکونی، درب‌های اتوماتیک نصب‌شده‌اند. انتخاب صحیح درب اتوماتیک، متناسب با کاربری فضاها مشخص می‌شود.

حدود باز و بسته شدن درب، با توجه به حجم تردد در محل موردنظر باید موردتوجه باشد. فضایی که برای نصب درب اتوماتیک در نظر گرفته می‌شود و حتی توانایی جسمی افرادی که می‌خواهند از آن استفاده کنند، در انتخاب نوع درب اتوماتیک تأثیرگذار است. درب اتوماتیک یکی از تجهیزات ساختمانی است که دارای مدل‌های گوناگونی است و قابلیت استفاده در ساختمان‌هایی با کاربری‌های مختلف را دارد.

مزایای استفاده از درب اتوماتیک

مزایای استفاده از درب اتوماتیک به طور کوتاه عبارتند از:

  • درب اتوماتیک به دلیل داشتن سنسور به‌آسانی باز و بسته می‌شود و نیازی نیست که برای باز و بسته کردن درب‌ها فعالیت اضافی انجام داد.
  • باز و بسته کردن درب سروصداهای خاص خودش را دارد. گاه خشکی برخی دستگیره‌ها باعث می‌شود باز کردن درب به‌سختی و با سروصدای زیادی همراه باشد که این موضوع در درب‌های اتوماتیک وجود ندارد.
  • ارتفاع نصب دستگیره‌ها گاه به‌اندازه‌ای است که کودکان قادر به باز و بسته کردن درب نخواهند بود و یا افراد کم‌توان گاهی امکان باز و بسته کردن درب را ندارند ولی در درب‌های اتوماتیک، رفت‌وآمد برای همه افراد، ازجمله کودکان، سالمندان، افراد معلول و کم‌توان فراهم می‌شود.
  • استفاده از درب اتوماتیک باعث صرفه‌جویی زیادی در مصرف انرژی و زمان می‌شود.
  •  باعث جلوگیری از ورود هرگونه آلودگی و گردوغبار در مکان‌های پررفت‌وآمد می‌شود.
  • اگر فضای موردنیاز برای نصب درب کم باشد، می‌توان با استفاده از برخی درب‌های اتوماتیک از فضای کوچک بهترین استفاده را داشت.

معایب درب اتوماتیک

درب های اتوماتیک دارای معایبی نیز هستند که تعدادی از آنها عبارتند از:

  • درب‌های اتوماتیک مکانیسم خاصی را در طراحی دارند، برای نصب اولیه درب اتوماتیک باید از متخصصین و تکنسین‌های ماهر استفاده گردد.
  • تمیزکاری درب‌ اتوماتیک بسیار دشوار است، زیرا نیاز است تا قطعات داخلی آن مثل فنرها و پیچ و مهره‌ها روغن‌کاری شود تا از زنگ زدن آن‌ها جلوگیری گردد.
  • درب‌های اتوماتیک با برق کارمی کنند. لذا هنگامی‌که برق قطع شود کارایی‌شان را از دست می‌دهند، مگر این‌که دارای باتری اضطراری باشند. البته معمولاً همه این درب‌ها مجهز به باتری هستند که اختلالی در تردد ایجاد نشود. 
  • نگهداری و تولید درب‌های اتوماتیک می‌تواند بسیار پرهزینه می‌باشد.

درب اتوماتیک شیشه‌ای

 درب اتوماتیک از نوع شیشه‌ای در انواع زیر تولید می‌شود.

۱. درب شیشه‌ای کشویی

در دو نوع مختلف، مقابل هم و نوع کشویی باز و بسته تولید می‌شود.

۲. درب شیشه‌ای مثلثی

برای فضاهای کنج و سه‌گوش طراحی‌شده و زیبایی منحصربه‌فردی نیز دارد.

۳. درب شیشه‌ای اتوبوسی

این مدل، بیشتر از سایر موارد مورداستفاده بوده و به خاطر تشابه داشتن به عملکرد درب اتوبوس این نام را برای این مدل، در نظر گرفته‌اند.

۴. درب شیشه‌ای تلسکوپی

دو نوع عرضی و عمودی داشته و از لت‌های متحرک و ثابت در آن‌ها استفاده شده است.

۵. درب شیشه‌ای منحنی

گران‌تر از باقی موارد بوده و در عرض‌های کم، بیشترین بازشو را ایجاد می‌کند.


کاربرد درب اتوماتیک پارکینگی (بازویی - جکی - دو لنگه)

درب اتوماتیکی پارکینگی در موارد زیر کاربرد دارند:

  • افزایش امنیت، در درب‌های مراکز نظامی و مکان‌های خاص مانند درب‌های اتوماتیک آزمایشگاه‌ها و انبارها
  • کنترل مصرف انرژی، در درب‌های اتوماتیک هتل‌ها، درب‌های اتوماتیک فروشگاه‌ها
  • افزایش موارد بهداشتی، در درب‌های اتاق عمل و برخی آزمایشگاه‌ها
  • سرعت بخشیدن بالا به کار، در درب‌های اتوماتیک مکان‌های صنعتی
  • افزایش بازخورد کارکرد نیروهای انسانی، در مکان‌های صنعتی
  • افزایش رفاه تبدیل درب‌های معمولی به درب‌های اتوماتیک، مانند پارکینگ منازل

پس می‌توان نتیجه گرفت که سیستم‌های درب بازکن به روش درب اتوماتیک، جهت رفاه بیشتر و همچنین با اهدافی همچون کنترل تردد افراد و مسائل حفاظتی و امنیتی در مکان‌های مختلف بر روی انواع گوناگون درب‌ها مانند درب گاراژ، درب حیاط، درب ورودی ساختمان و راحتی برای افراد معلول نصب و مورداستفاده قرار می‌گیرد. بعد از نصب سیستم درب بازکن اتوماتیک می‌توان تنها با فشار دادن یک دکمه روی ریموت، از فاصله مناسب درب را باز و بسته کرد.

مهم‌ترین عامل محبوبیت در درب اتوماتیک، باز و بسته شدن خوب و ایمنی آن است و مهم‌تر از آن، کارایی محصول در سال‌های آتی است، به‌طوری‌که با حداقل هزینه و حداکثر عمر برای مشتریان کار کند.


  • 8 فروردین 1399
  • نویسنده: نویسنده طراحان سازه

انواع درب اتوماتیک، مزایا و معایب آن کدامند؟
5 از 7 رای

درب ورودی وانواع جنس ها و مزایا ی ان

درب ورودی وانواع جنس ها و مزایا ی ان

درب ورودی :

 درب ورودی آپارتمانبا گسترش روز افزون زندگی شهری و سکونت در آپارتمان ها، تعداد خانوارهای زیادی در یک آپارتمان، توجه به مسائل مختلف خانه دارای اهمیت زیادی است. یکی از مهم ترین و ضروری ترین این مسائل، توجه به درب ورودی ساختمان و است،  چرا که انتخاب درب ورودی به دلیل ایمنی و امنیتی از اهمیت زیادی برخوردار است.

درب ورودی ساختمان چیزی نیست که بشود هر زمانی که اراده کردید آنرا تعویض کنید بنابراین باید در انتخاب خود بسیار هوشمندانه عمل کرده و اصلا عجله نکنید. مدل هایی را انتخاب کنید که در صورت ضربه خوردن یا خراب شدن به راحتی قابل ترمیم باشند. از لحاظ سایز و اندازه نیز باید براساس نیازهای خودتان تصمیم گیری کنید، اصولا برای خانه های آپارتمانی درب ورودی بزرگ و در طرح های جدید و مدرن انتخاب می شود و کمتر شاهد درب های کلاسیک آهنی کوچک هستیم.

انتخاب درب ورودی و درب لابی :

برای انتخاب درب ورودی و لابی ساختمان ۶ نکته اساسی و ویژگی مهم مطرح است که عبارتند از :

۱. عایق صوتی و حرارتی

۲. شکل و وزن مناسب

۳. استحکام بالا

۴. مناسب با اقلیم

۵. از نظر امنیت بسیار حائز اهمیت می باشد

۶. مقاوم در برابر رطوبت

درب ورودی ساختمان به صورت کلی به دو دسته تقسیم می گردد :

۱. درب ورودی بیرونی ( لابی )

۲. درب ورودی داخلی

۱. درب ورودی بیرونی :

این درب ها که جزیی از پرطرفدارترین نوع درب ورودی منزل می باشند معمولا در طراحی خود ترکیبی از چوب و سایر مصالح مثل فلز و یا صفحات مات پلکسی را دارند. این نوع درب ها به دلیل طراحی و جزییات ظاهری شان از درب های معمولی گران قیمت تر هستند اما ظاهر چشمگیری به فضای ورودی منزل شما می بخشند و این فضا را به یکی از فضاهای پر اهمیت در فضای داخلی  تبدیل می کند .

 اگر درب ورودی شما مقابل یک پیاده رو یا خیابان شلوغ باز می شود، ممکن است برای اینکه افراد داخل راهرو شما را نبینند پنجره های شفاف زیادی نخواهید در عین اینکه شاید بخواهید نور وارد لابی شود.درب های ترکیبی و پنجره های بالای درب، پنجره های کناری و حتی جام های شیشه بر روی درب در حالی که امنیت را حفظ می کنند به نور هم اجازه ی ورود می دهند. شما هم چنین می توانید از شیشه های بافت دار و سندبلاست استفاده کنید تا به راحتی دید عابرین به داخل را کور کنید.

۱.درب های ورودی چوبی :

 درب چوبی گرچه تقریبا با همه سبک ها به خوبی هماهنگ می شود، اما با ساختمان هایی طراحی شده به کلاسیک، هماهنگی بی نظیری دارد. با این که بسیاری از ساختمان های مدرن از شیشه و آهن برای ساخت درب ورودی شان استفاده می کنند، چوب همواره جایگاه خود را در این سبک نیز حفظ کرده است. دربهای تمام چوبی یا همراه با شیشه، بیشترین استفاده را دارند. علاوه بر رنگ ها و بافت طبیعی چوب، برخی افراد از رنگ های پوششی برای آنها استفاده و جلوه ایی متمایز در بخش ورودی ایجاد می کنند .


۲. درب ورودی MDF :

به صورت خام و یا روکش دار می باشد که در بیشتر موارد در داخل ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد و برای درب ورودی منزل مناسب نمی باشد. این نوع دربها قابلیت  شدن را دارا می باشد و در بسیاری موارد  از روکش های طبیعی جهت زیبایی درب استفاده می گردد که با مبلغی پایین تر از درب ورودی چوبی ارائه می شوند اما از لحاظ امنیتی برای درب ورودی منزل چندان قابلیت استفاده ندارند. سی ان سی


 ۳. درب ورودی هیبریدی :

این درب ها ظاهرا شبیه به درب های چوبی هستند ولی پانل های آنها از ساختار ساندویچی فوم و تخته سه لا تشکیل شده است و همه چیز با روکش چوبی پوشانده شده است. اگر رواق یا تاق نما برای جلوگیری از تابش نور ندارید و هم چنان یک ظاهر چوب مانند برای درب تان می خواهید، درب های هیبریدی گزینه های خوبی هستند. که  می توانند به صورت سفارشی نیز ساخته شوند. عیب این درب ها این است که چون با چوب روکش می شوند، باید هر دو سال یک بار ترمیم شوند. 


۴. درب ورودی پنل دار :

درب ورودی پنل دار بسته به پر یا خالی بودن پنل های داخلی شان قیمت شان متغییر است به طور کلی درب هایی با پنل های تو خالی ارزان قیمت تر از نوع تو پر آن می باشد. درب های پنل دار در مدل های گوناگون از تک پنل تا هشت پنلی در بازار موجود می باشد که معمولا برای سبک ها و بخش های مختلف از انواع آن ها استفاده می شود. 

۲.درب ورودی داخلی :

 انتخاب درب ورودی و درب لابی که اهمیت خاص خود را دارد، نباید از اهمیت بالای انتخاب درب داخلی هم غافل شد. برای انتخاب درب داخلی باید به جنس درب، ظاهر آن، رنگ درب و مخصوصا دکوراسیون داخلی خانه توجه داشت،  چرا که قرار است این درب های داخلی علاوه بر جدا کردن فضاها و تعیین حریم، نقش ویژه ای هم در دکوراسیون داخلی منزل داشته باشند.

درب ورودی یکی از مهمترین اجزای فضای داخلی که در بدو ورود در مقابل چشم ببیننده قرار می گیرد درب ورودی منزل می باشد. درب ساختمان درواقع به جزئی از بنا گفته می شود که برخی فضاهای خالی بین دیوارها را پر می کند و با باز و بسته شدن فضاهای داخلی و خارجی را به هم مربوط می نماید.

درب ورودی خانه علاوه بر اینکه سهم زیادی در زیبایی فضا ی مسکونی دارد به عنوان یک عامل حفاظتی مهم نیز محسوب می شود که باید در کنار انتخاب طرح مناسب حتما به جنس آن نیز توجه داشته باشیم.  به عنوان مثال یک درب چوبی با دوام  نسبت به یک درب  توخالی که از مواد ترکیبی و مصنوعی ساخته شده است قطعا دوام و کیفیت بیشتری را برای مصرف کننده به دنبال خواهد داشت.   

درب های داخلی از نظر جنس به سه دسته تقسیم میشوند :

۱. درب های MDF

۲. درب های HDF

۳. درب های PVC

۱. درب های MDF 

درب mdf دارای تنوع بسیار در طرح و رنگ می باشد و دست مصرف کننده را در انتخاب بهترین و زیبا ترین درب باز میگذارد  .

یکی از عمده دلایلی که باعث شده درب mdf و درب hdf سهم بیشتری از بازار را از آن خود کنند قیمت مناسب آن است که هر قشری را هر توان خریدی میتواند درب mdf خریداری نماید.

مزایا درب MDF 

۱.قیمت مناسب همچنین مقرون به صرفه

۲.مقاوم در برابر ضربه

۳.درای ماندگاری و دوام بالا

۴.دارای تنوع در طرح و رنگ

۵.نصب ساده و آسان


۲.درب های HDF 

یکی از  عوامل موثر قیمت مناسب این درب وکیفیت و دوام بالا این درب یکی از عوامل موثر می باشد که بسیاری از مصرف کنندگان توانایی تامین آن را دارند .

درب hdf به دو شکل خام و رنگ زده عرضه می شود که خام آن باید پس از خرید توسط خود خریدار رنگ آمیزی شود و درب رنگ زده به صورت کامل تحویل مشتری داده میشود و توسط خریداری فقط نصب می شود. درب اچ دی اف معمولا برای اتاق خواب و سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد .

درب hdf دارای استحکام بالایی است و در برابر ضربه بسیار مقاوم است . درب اچ دی اف دارای تنوع رنگ و طرح بندی فراوانی است و کاملا دست مصرف کننده در انتخاب طرح و رنگ باز است و میتواند با خیالی آسوده درب مورد نظر خود را خریداری نماید .


۳.درب های PVC :

اگر درب ام دی اف روکش pvc داشته باشد درب پی وی سی نام گذاری می شود و میتواند خاصیت ضد آبی پیدا کند و محیط های با رطوبت بالا از جمله حمام و دستشویی مورد استفاده قرار بگیرد .

 

  • 7 اسفند 1396
  • نویسنده: نویسنده طراحان سازه

درب ورودی وانواع جنس ها و مزایا ی ان
5 از 102 رای

درب کشویی و مزایای آن

درب کشویی و مزایای آن

درب کشویی یا درب ریلی کاربرد انها در فضای داخلی و خارجی - مزایا استفاده از این درب ها - انواع درب های کشویی

درب و کرکره اتوماتیک

درب و کرکره اتوماتیک

کرکره اتوماتیک (درب کرکره ای اتوماتیک ) نوعی از کرکره می باشد که به وسیله موتور و با استفاده از قدرت برق عمل کرده و به صورت عمودی، ریلی بالا و پایین می رود. درب کرکره ای علاوه بر امنیت، اسایش و ظاهری زیبا، امکان ایجاد استفاده حداکثر از پارکینگ می باشد .

قفل درب ضد سرقت

قفل درب ضد سرقت

امروزه با افزایش سرقت ها و نیز به روز بودن سارقین، نیاز به استفاده از تکنولوژی های جدید برای محافظت از منازل و محل های کار اجتناب ناپذیر شده است. نکته ای که وجود دارد این است

درب چوبی و کاربرد آن

درب چوبی و کاربرد آن

از زمان های قدیم چوب به عنوان یک مولفه اصلی در ساخت انواع درب و پنجره مورد استفاده قرار می گرفت. انواع مختلفی از چوب ها در دسترس می باشد

انواع چوب‌های مناسب برای ساخت درب چوبی

انواع چوب‌های مناسب برای ساخت درب چوبی

در این مقاله به معرفی انواع چوب‌هایی که در ساخت درب‌ها به کار می روند پرداخته ایم.

درب upvc

درب upvc

v