پله پیش ساخته

مطالب مفید در زمینه پله پیش ساخته

پله پیش ساخته چیست

پله پیش ساخته چیست

راه پله به سازه ای برای ارتباط دادن دو سطح غیر هم سطح در ساختمان و فضاهای بسته دیگر اطلاق می شود. در این میان پله پیش ساخته پیش از انتقال به محل نصب ساخته می شود و استفاده از آن باعث صرفه جویی ۳۰ تا ۴۰ درصدی در زمان می شود. اهمیتی ندارد که شما چه نوع پله ای را سفارش می دهید، فرایند ساخت و ساز اولیه (که حتی ممکن است از قبل انجام شده باشد) خیلی سریع انجام می گیرد و از آن پس صرفا برای نصب آن باید زمان اندکی گذاشت.

 

مزایا عمده پله پیش ساخته :

۱-کاهش هزینه های ساخت و ساز

۲-افزایش بهره وری کار ساخت و ساز

۳-سرعت اجرای بالا

۴-نصب آسان و سریع و کاهش زمان اجرا

۵- کاهش هزینه ها

۶- قابلیت نصب در انواع پروژه های ساختمانی

۷- تنوع طرح، جنس و رنگ 

۸- قابلیت تنظیم ارتفاع پله ها (در برخی از مدل ها)

۹- قابلیت بازکردن پله و نصب مجدد آن در محلی دیگر (در برخی از مدل ها)

۱۰- قابلیت سفارش در ابعاد و طرح دلخواه و طبق سلیقه مشتری


پله های پیش ساخته معمولا به دو دسته هستند:

۱-پیش ساخته

۲-سفارشی

۱-پیش ساخته : آن هایی که طبق ضوابط استاندارد ساخته شده و بطور آماده در بازار موجود می باشند و طراحان ساختمان از ابتدا متناسب با پله های موجود در بازار طراحی می کنند. اگر موقعیت نصب راه پله شرایط خاصی ندارد به راحتی می توان از این پله ها استفاده نمود.

۲- پله های سفارشی : که برای موقعیت های خاص  و طرح های خاص، سازندگان پله ای را متناسب با آن محل طراحی کرده و می سازند. پله های سفارشی معمولا نسبت به پله های آماده هزینه بالاتر و زمان طولانی تری برای ساخت نیازمند می باشند.
باید دقت داشته باشید که پله پیش ساخته سفارشی، بطور ویژه برای ساختمان شما طراحی و آماده می شود، پس اندازه گیری ابعاد پله، از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ممکن است در صورت عدم تطابق پله سفارش داده شده با محل مورد نظر، دیگر نتوان از آن استفاده کرد.
پله های پیش ساخته آماده معمولا دارای دفترچه های راهنما هستند که اطلاعات لازم در مورد خرید و نصب پله مربوطه را در اختیارتان می گذارد و شما بدون هیچ نگرانی می توانید با توجه به ابعاد مورد نظرتان انتخاب کنید. اگر موقعیتی که در آن پله نصب می گردد فاقد شرایط و زوایای خاص است و از طرفی هزینه اجرایی نیز برایتان اهمیت دارد، بهترین گزینه پله پیش ساخته است اما اگر موقعیت مورد نظر دارای زوایای خاص است، حتما باید پله را در ابعاد مورد نظرتان سفارش دهید.


مراحل سفارش و نصب پله پیش ساخته :

در این میان باید به آن توجه کنید این است که وقتی شما از پله مدرن استفاده می کنید در واقع این پله ها برای منزل شما طراحی و سفارش داده می شود. پله پیش ساخته در کارگاه و خارج از محل ساختمان در حال احداث، ساخته می شودلذا باید این کار بسیار دقیق انجام شود. مطمئنا آنچه برای شما طراحی می شودو  با آنچه برای سایرین ساخنه خواهد شد متفاوت خواهد بود. سپس در محل نصب می گردد. استفاده از این پله ها، باعث صرفه جویی ۳۰ تا ۴۰ درصدی در زمان اجرا می گردد. 

 

کاربرد پله پیش ساخته :

انواع مختلف از نظر محل قرار گیری: پله های محوطه، پله های تزیینی داخلی، راه پله های داخل ساختمان، پله های اضطراری، پله های اماکن عمومی، مراکز تجاری و …


انواع پله پیش ساخته از نظر جنس :

۱-شیشه ای 


۲-پله چوبی پیش ساخته 


۳-پله استیل پیش ساخته 


  • 18 شهریور 1397
  • نویسنده: نویسنده طراحان سازه

پله پیش ساخته چیست
4/5 از 10 رای