کابینت و کمد دیواری

کابینت

کابینت

کابینت

کابینت تمام چوب

کابینت های گلاس

کابینت

صفحه 1 از 1

برخی از شرکت ها، متخصصان و مجریان فعال

لوتر و پوچ دیزاین

لوتر و پوچ دیزاین

بزرگترین تولید کننده و تامین کننده پروژه های درحال ساخت و ساز کابینت کمددیواری دربهای داخلی دربهای ورودی پارکت و لمینت سنگهای ساختمانی نمای بیرون و داخلی آسانسور درب و پنجره upvc هوشمندسازی ...

کابینت و دکوراسیون ایدکس

کابینت و دکوراسیون ایدکس

طراحی و تولید انواع کابینت اشپزخانه و دکوراسیون

پارتیشن گستر

پارتیشن گستر

زمینه فعالیت مجموعه شرکت پارتیشن گستر به شرح ذیل میباشد: * اجرای انواع پارتیشن (پارتیشن اداری ، پارتیشن دو جداره ، پارتیشن تک جداره ، پارتیشن دو جداره آلومینیم اختصاصی ، پارتیشن الیت ، پارتیشن MDF ...

ROMO

ROMO

گروه مهندسی مریوانی با بیش از سی سال تجربه درخشان در حوزه صنعت ساختمان انجام کلیه خدمات بازسازی و دکوراسیون داخلی در کوتاه ترین زمان و با معقول ترین قیمت تیم طراحی و اجرای تخصصی تاسیسات مشاوره ش...

گروه معماری و دکوراسیون داخلی‌ رادیس

گروه معماری و دکوراسیون داخلی‌ رادیس

مشارکت در ساخت بازسازی کامل کابینت(چوب،ممبران،های گلاس,ام دی اف) انواع دکور چوبی لاکچری و شناسنامه دار میز بیلیارد(اسنوکر،ایت) شناسنامه دار طراحی و ساخت سونا خشک طراحی و ساخت روف گاردن طراحی پر...

پارتیشن گستر

پارتیشن گستر

پارتیشن گستر ۰۹۱۰۳۵۷۶۸۷۴ زمینه فعالیت شرکت پارتیشن گستر پارتیشن گستر به شرح ذیل میباشد: * اجرای انواع پارتیشن (پارتیشن اداری ، پارتیشن دو جداره ، پارتیشن تک جداره ، پارتیشن دو جداره آلومینیم اخ...

البرز نوین

البرز نوین

فروش و اجرای ترموود فنلاند و ایرانی

مطالب مفید در زمینه کابینت و کمد دیواری

کمد دیواری

 کمد دیواری

کمد دیواری ها جای مناسبی برای قرار دادن کیف و کفش و لباس و وسایل برای هر اتاقی در خانه ها می باشد. بسته به نوع دکوراسیون فضا و اندازه آن می توان از طرح ها و انواع مدل کمد دیواری جدید و مدرن استفاده کرد.

کمد های دیواری علاوه بر مفید بودن، زیبایی بسیاری به فضای اتاق خواهند داد برای درب این کمد ها از طرح های جذاب چوب استفاده کرد و مثلا رنگ درب کمد دیواری اتاق خود را با پرده اتاق ست کرد یا کارهای مشابه این چنینی. البته درب های کمد های دیواری چندین نوع هستند، مثلا درب کشویی می‌توانید استفاده کنید اگر فضای شما بسیار کم است و امکان باز و بسته کردن درب وجود ندارد.

کمد دیواری ها امروزه در انواع مدل های کمد دیواری ریلیو کمد دیواری کشویی و … طراحی می شوند که انتخاب هر یک از این طرح های کمد دیواری بهتر است با توجه به دکوراسیون داخلی منزل شما و کاربرد کمد دیواری انجام شود و انواع مختلف کمد وجود دارند ولی هر یک برای یک سلیقه و جای خاصی کاربرد دارند. طرح های متنوع و زیادی بر اساس نیاز شما وجود دارند، مثلا اگر فضای اتاق شما چندان زیاد نباشد که میز و آینه داشته باشید، می‌توانید از کمد های دیواری استفاده کنید که روی آن ها آینه نیز کار شده باشد، یا بسیار موارد دیگر، در ادامه به معرفی برخی از مدل های کمد دیواری میپردازیم :

 

آشنایی با انواع جنس‌های کمد دیواری

۱-کمد دیواریMDF : 


رایج‌ترین انتخاب برای ساخت یک کمد دیواری در حال حاضر ام دی اف است. بهترین روش برای پیاده کردن یک کمد دیواری ام‌د ی‌ اف، ساخت آن همراه با بدنه کامل یا یونیت ‌سازی است. روکش کمد دیواری‌ های مات است و مزیت آن‌ها این است که این روکش‌ها برجسته و اصطلاحاهستند. این برجستگی باعث افزایش مقاومت آن‌ها و مقابله با خط افتادن می‌شود .


۲-کمد دیواری پی وی سی

بدنه و مغز این مدل کمدها هماناست که با استفاده از یک روکش ضد آبپوشانیده می‌شوند. مدل‌هاییکی از گرانترین مدل‌های موجود در بازار هستند که البته ظاهر شکیل و منحصر به فردی نیز دارند. می‌توانید با دادن طرح و استفاده از ابزار آلات منبت کاری، ظاهر درب‌های کمد دیواری خود را نیز زیباتر کنید .


۳-کمد دیواری هایگلس :


این مدل کمد دیواری نیز ماننداز مغزیاستفاده می‌کند. روکش‌های های‌گلاس که بیشتر برای کابینت‌های آشپزخانه استفاده می‌شوند، ظاهری براق و بسیار جذاب دارند که می‌تواند نمای دکوراسیون شما را به کلی تغییر دهد. البته در کنار این جذابیت باید مشکلات آن مانند ضد آب نبودن، خش پذیری و لبه‌های تیز این مدل روکش‌ها را هم در نظر داشت.

 

ویژگی های یک کمد دیواری مناسب برای آپارتمان :

جنس و کیفیت ساخت بدنه و درب‌های کمد را بررسی کنید و از مقاومت آن‌ها در مقابل رطوبت مطمئن شوید.

دستگیره‌های کمد دیواری باید مستحکم و غیر قابل تکان خوردن باشند.

در صورت استفاده از کمد دیواری ریلی، از نرم حرکت کردن درب آن اطمینان حاصل کنید.

کمد دیواری صرفا یک فضای خالی و محصور شده نیست و باید فضای داخلی را با استفاده از طبقات و جدا کننده‌ها به بهترین شکل مدیریت کند.

 

انواع بازشو کمد دیواری :

۱-کمد دیواری کلاسیک :


این نوع کمد دارای درب هایی از نوع کشویی هستند و همین مورد باعث خاص تر شدن آن ها می‌شود. نکته بسیار جالب در مورد کمد کلاسیک این است که با مواد مختلفی حتی پارچه می‌تواند زیبایی پیدا کند و حتی خاص تر شود.


۲-کمد ریلی :


همانطور که گفتیم یکی از خواص هایگلاس، رفلکس نور است ولی مطمئنا رفلکس تر از آینه نمی‌تواند باشد. آینه در اتاق خواب کاربردهای زیادی دارد، یکی از کاربرد ها همین افزایش نور اتاق است. از آنجایی که کمد های اتاق، سطح جانبی قابل توجهی از اتاق را شامل می‌شوند، چقدر موثر خواهند بود اگر روی آن ها آینه باشد و نور را در سرتاسر اتاق پخش کند.

 

البته انواع بیشتری از کمدهای دیواری وجود دارند که شاید خیلی هم جذاب باشند، ولی به طور کلی موارد بالا رایج ترین، کلی ترین و محبوب ترین دسته بندی هستند. برای هر نیازی که شما داشته باشید می‌توانید کمد متناسب با نیاز خود سفارش دهید، ولی تفاوت اصلی در ریزه کاری‌ها خواهد بود.

تخت و کمد کم جا :


در بسیاری کشور های دیگررایج شده است. خوبی این تخت ها در امکان جمع شدن آن ها در داخل دیوار است. به خاطر امکان جمع کردن آن ها در دیوار خانه، نیازی نیست که دائما میزان مشخصی از فضای اتاق را اشغال کنند. این عدم اشغال فضای اتاق می‌تواند تاثیر فوق العاده ای در کاهش فضای مصرفی خانه داشته باشد.

به طور متوسط هر تخت حدود ۳ متر مربع از کف خانه را به خود اختصاصی می‌دهد. این عدد می‌تواند نزدیک به صفر شود اگر از تخت کمجا استفاده شود. تخت کم جا برای اتاق ها و خانه های کوچک می‌تواند بسیار مفید باشد و فضای بسیار زیادی به خانه اضافه کند. شاید با خود فکر کنید ۳ متر مربع عدد زیادی نیست ولی نکته اصلی در این است که ۱۰۰% فضای خانه شما قابل پر شدن نیست. مثلا با اشغال ۳ متر مربع از خانه، چند متر از اطراف تخت نیز غیر قابل استفاده خواهند بود.

  • 18 دی 1397
  • نویسنده: نویسنده طراحان سازه

کمد دیواری
5 از 1 رای