نمای کرتین وال

برخی از شرکت ها، متخصصان و مجریان فعال

پارتیشن گستر

پارتیشن گستر

زمینه فعالیت مجموعه شرکت پارتیشن گستر به شرح ذیل میباشد: * اجرای انواع پارتیشن (پارتیشن اداری ، پارتیشن دو جداره ، پارتیشن تک جداره ، پارتیشن دو جداره آلومینیم اختصاصی ، پارتیشن الیت ، پارتیشن MDF ...

گروه دکوراسیون دیاکو

گروه دکوراسیون دیاکو

گروه هنری دیاکو با بیش از 15 سال سابقه فعالیت مستمر و همکاری با شرکت های مطرح ساختمانی نظیر بام البرز، بام جمشیدیه، آسمانه، همکاری در تیم مهندس موثقی و همچنین اجرای پروژه هایی نظیر رویال پارک ولنجک، ...

ROMO

ROMO

گروه مهندسی مریوانی با بیش از سی سال تجربه درخشان در حوزه صنعت ساختمان انجام کلیه خدمات بازسازی و دکوراسیون داخلی در کوتاه ترین زمان و با معقول ترین قیمت تیم طراحی و اجرای تخصصی تاسیسات مشاوره ش...

آجرهای ماندگار سهیل

آجرهای ماندگار سهیل

گروه صنعتی آجر نسوز نما سهیل تولید کننده انواع آجرهای نسوز نما . شاموتی , رستیک , سمیرم , ترکیبی , سفید گرانیتی , و.... با تنوع در ابعاد و رنگ امکان تولید به سفارش مشتریان در ابعاد و رنگ امکان ا...

پارتیشن گستر

پارتیشن گستر

پارتیشن گستر ۰۹۱۰۳۵۷۶۸۷۴ زمینه فعالیت شرکت پارتیشن گستر پارتیشن گستر به شرح ذیل میباشد: * اجرای انواع پارتیشن (پارتیشن اداری ، پارتیشن دو جداره ، پارتیشن تک جداره ، پارتیشن دو جداره آلومینیم اخ...

البرز نوین

البرز نوین

فروش و اجرای ترموود فنلاند و ایرانی

مطالب مفید در زمینه نمای کرتین وال

نمای کرتین وال

نمای کرتین وال

نمای کرتین وال  به معنی دیوار پرده ای که نوعی نمای شیشه است که بیشتر برای ساختمان ها بلند مرتبه یا برج ها مورد استفاده قرار می گیرد. نمای کرتین وال یکی از نماهایی در معماری مدرن به شمار می اید. با توجه به مشخصات فنی سازه ها و شرایط اقلیمی هر کشور کاربردهای متفاوتی را شامل می گردد.خصوصیات مهم نمای کرتین وال بشرح ذیل می باشد :

۱-سرعت بالا در اجرا

۲-جداکثر استفاده از نور طبیعی در بنا

۳-کاهش اتلاف انرژی

۴-سبکی ساختار و کاهش بار مرده ساختمان

۵-در عین زیبایی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشد

۶-صد در صد عایق رطوبتی و حرارتی و صوتی

۷- زیبایی و جذابیت زیاد در شب و روز

۸-در مقابل نیرو های افقی(زلزله و طوفان و...) مقاوم می باشد.

نمای کرتین وال شیشه ای یکی از پرکاربردترین انواع نماهای شیشه ای می باشد. با توجه به آن که کرتین وال جزو اجزای ساختمان محسوب نمی شود، می توان آن را از مواد سبک وزن تولید نمود تا هزینه های ساختمان کاهش یابد.


مزایای نمای کرتین وال :

۱-زیبا سازی نما کرتین وال با استفاده از شیشه های رنگی.

۲- جذاب کردن هرچه بیشتر نما با استفاده از مدول های بسیار بزرگ ( در نمای ساختمان استفاده از مدول های بزرگ ضمن ارتقاء کارائی نما از نظر عایق بودن زیبائی نما را چند برابر می نماید .)

۳-استفاده از شیشه رفلکس برای نمایان نبودن داخل ساختمان و نمای زیباتر استفاده می شودو  امکان ایجاد محیط ایده آل با کنترل رنگ و شدت و ضعف نور داخل با انتخاب  نوع شیشه و با توجه به تنوع گسترده رنگ شیشه  و امکان کنترل نفوذ نور به داخل با انتخاب میزان رفلکس .

۴- ایجاد فضای بسیار آرام  متناسب با نوع انتخاب شیشه دو جداره یا سه جداره و با استفاده از تزریق انواع گاز در ما بین لایه های شیشه ها و همچنین تکنیک لمینت .

۵-با انتخاب انواع شیشه دو جداره یا سه جداره با استفاده از نوع شیشه از قبیلو تکنیک تزریق گاز و لمینت،  جهت عایق نمودن 

۶- داشتن فضای دید گسترده با توجه به مدولاسیون نمای کرتین وال در ابعاد مدولهای بزرگتر.

قسمت های اصلی نمای کرتین وال :

۱- پروفیلهای آلومینیوم ( لامل عمودی و ترنزوم افقی )

۲- شیشه دو جداره و یا سه جداره ( باترکیب های بسیار متنوع از نظر رنگ و سکوریت و لمینت )

۳-  لاستیک های درزگیر

نمای شیشه ای کرتن وال به سیستم های زیر تقسیم میگردد:

۱- نمای شیشه ای کرتن وال درپوش دار

۲- نمای شیشه ای کرتن وال نبمه درپوش دار

۳- نمای شیشه ای کرتن وال فول فریم لس

روش های تولید ار کرتین وال

 اجزای نمای کرتین وال به دو روش انجام می شود:

۱- روش استیک :

در این روش پروفیل های اقفی و عمودی محل اجرا پروژه برش زده و نصب می شوند.

۲- روش یونیتایزد :

برخلاف روش استیک، در این روش تمامی ساختار نمای کرتین وال در کارخانه براساس اندازه گیری دقیق ساخته و بریده می شوند ودر محل پروژه نصب می شوند حاصل این روش بسیار دقیق تر و عایق تر از شیوه استیک می باشد.

مراحل اجرا

۱- ارائه مدولاسیون و ارائه طرح اولیه و محاسبه میزان متریال مصرفی برای پروژه

۲- ساخت و اتصال پروفیل های نما

۳- آغاز عملیات اجرایی: پیاده سازی و اجرای کمربندی های اصلی

۴- در محل پروژه اجرای براکت نگهدارنده

۵- تثبیت و رگلاژ کرتین وال ها به وسیله پیچ و مهره

۶-در نهایت نصب شیشه ها

هر جزیی و قسمتی از نما :

ساختار آلومینیومی نمای کرتین وال، یا در واقع همان پروفیل های آلومینیومی که شیشه بر روی آنها سوار می شوند ؛ لامل نامیده می شوند .


در نمای کرتین وال، لامل ها در دو بخش افقی و عمودی ارائه می شوند. لامل های افقی “ترنسم” و لامل های عمودی “مولیون” نام دارند. لازم به ذکر است که در اجرای سیستم های نمای کرتین وال، به طور معمول ترنسم (لامل افقی) در سایز طولی کوچکتری نسبت به مولیون (لامل عمودی) ارائه می شود اما می بایستی که عرض لامل ها با یکدیگر برابر باشند. وجود این اختلاف سایز در طول لامل ها به این خاطر بوده که بیشتر بار شیشه بر روی لامل های عمودی (مولیون) خواهد بود، اما در افق دید بعضی از طراحان و آرشیتکت ها و به دلیل بالا رفتن سطح زیبایی بصری نما از داخل، اندازه طولی ترنسم و مولیون را با یکدیگر برابر در نظر می گیرند که این بسته به ظرافت در طراحی نما و معماری می باشد.

  • 7 خرداد 1397
  • نویسنده: نویسنده طراحان سازه

نمای کرتین وال
4/9 از 30 رای