دوربین مدار بسته

دوربین مداربسته

صفحه 1 از 1

برخی از شرکت ها، متخصصان و مجریان فعال

ایمن یار

ایمن یار

شرکت ایمن یار ویرا مجری،مشاور و تامین کننده لوازمات آتش نشانی در تهران و سایر شهر ها می باشد. همچنین این شرکت دارای تاییدیه آتش نشانی تهران می باشد.

پاهاک سیستم

پاهاک سیستم

پخش محصولات came ایتالیا (کمه) مشاورِه و پشتیبانی و راه اندازی انواع جکهای پارکینگی و کرکره برقی و درب سوشیال -آیفون تصویری کوماکس و دوریین مداربسته و دزدگیر اماکن

تدبیرسازان

تدبیرسازان

طراحی و اجرای سیستم های حفاظتی و امنیتی.

شرکت یامو الکترونیک سیستم

شرکت یامو الکترونیک سیستم

شرکت یامو( yamo ) سیم کشی ساختمان ( صفر تا صد) انواع نسبیجات ( هالوژن _ نور مخفی _ کلید و پریز و...) نصب دوربین های ( حفاظتی و نظارتی ) نصب اعلام حریق کلیه امور شبکه و اینترنت ( بانک ها و امور ا...

مطالب مفید در زمینه دوربین مدار بسته

دوربین مداربسته

دوربین مداربسته

دوربین مداربسته به کلیه دوربین هایی اطلاق می گردد که در محل خود ثابت بوده و تصاویر را به یک یا چند محل ارسال می کنند. از آنجا که اغلب این دوربین ها در حفاظت، نظارت و سیستم های امنیتی بکار می رود.

مزایا دوربین مداربسته :

۱. کاهش هزینه های بیمه ساختمان و سرقت

۲. ایجاد امنیت

۳. قیمت مناسب دوربین ها در بازار و نصب آسان و مقرون به صرفه

 ۴. کارایی این دوربین ها بسیار گسترده می باشد.

کاربرد این دوربین ها در فرودگاه و مراکز خرید و مغازه و بزرگراه ها و ایستگاه های مترو و.... برحسب نوع کاربرد نوع دوربین مورد نظر متفاوت می باشد.

انواع دوربین های مداربسته :

۱.دوربین های مداربسته دام یا گنبدی:


بیشترین استفاده را در نظارت و امنیت فضاهای بسته دارد. نام این دوربین ها از شکل نیم دایره ی پایه ای که دوربین روی آن قرار می گیرد، گرفته شده است. این نوع پایه ها و شکل ظاهری برای جلب توجه کمتر دوربین استفاده می شوند. البته این پوشش ها دوربین را مخفی نمی کنند. پایه های نیم دایره ای شکل، زاویه دید دوربین را مخفی می کنند ؛ از این رو سارقان نمی توانند زاویه مناسب برای دور ماندن از دید دوربین را تشخیص دهند. قسمت هایی از دوربین مداربسته که امکان چرخش، گردش و زوم سریع را فراهم می کند، “اسپید دام” نامیده می شوند. این دوربین ها حتی در نور کم هم کاری می کنند.  


۲.دوربین مداربسته بولت :


دوربین های مدار بسته بولت دارای شکلی استوانه ای و مخروطی هستند که شکلی مشابه با گلوله تفنگ دارند. این دوربین ها اغلب برای دیدن فواصل طولانی استفاده می شوند. این دوربین ها معمولا تنظیمات گردش، چرخش و زوم را ندارند و برای ضبط تصاویر از یک مکان ثابت و منطقه خاص کاربرد دارند.دوربین مداربسته بولت قابلیت نصب بر روی دیوار و سقف را دارند و هم برای مکان بسته و هم برای فضای باز استفاده می شوند. دوربین های مداربسته بولت اگر در پوششی محافظ قرار بگیرند، ضد آب می شوند. این پوشش، دوربین را از گردوغبار، بارش برف و باران، تگرگ و دیگر عناصر تخریب کننده دور نگه می دارند.این نوع از دوربین‌ ها قابلیت دید در شب (بااستفاده از مادون قرمز) دارند و می‌توانند درشرایط نوری بسیار تاریک به راحتی تصویربرداری کنند.


۳. دوربین مداربسته دید در شب یا فرو سرخ :


دوربین های دید در شب از LED مادون قرمز استفاده می کنند و مناسب فضاهای باز و کم نور هستند. با به کارگیری دوربین‌ های دید در شب می‌ توان در تاریکی شب، یک شخص را از فاصله ۱۸۳ متری مشاهده کرد. تکنولوژی به کار رفته در این دوربین ها به دو روش عمل می‌کنند.

 آشکارسازی تصویر : در قسمت پایینی طیف نوری مادون قرمز نور کمی وجود دارد که جمع شده و طوری تقویت می‌ شود که ما بتوانیم آن را مشاهده کنیم.

تصویربرداری حرارتی : در این حالت طیف نوری مادون قرمز در قسمت بالایی جمع‌آوری شده و طیف به صورت نور منعکس نشده بلکه به صورت گرما منتشر می‌ شود. اجسام گرم این نور را به اجسام سردتر مثل میز یا یک ساختمان متصاعد می‌ کنند.



۴. دوربین مداربسته شبکه ای و آی پی:


این دوربین ها نوع بی سیم و با سیم دارند. نوع اینترنتی آن ها تصاویر را از طریق اینترنت و پهنای باند منتقل می کنند.

نصب دوربین های IP آسان تر از دوربین های آنالوگ است، زیرا نیاز به کابل کشی جداگانه وتقویت منبع تغذیه ندارند و تصاویر را در مسافت های طولانی منتقل می کنند.


۵. دوربین مدار بسته گردان یا ptz :

این دوربین ها مشابه دوربین های گنبدی هستند و دارای قابلیت گردش در جهت مختلف و (معمولا) زوم کردن در یک زاویه خاص هستند. همچنین این دوربین ها دارای یک بدنه دام شکل و یک پایه با توجه به شرایط نصب نیز هستند..


۶. دوربین مداربسته با کیفیت HD

این دوربین ها برای مکان های حساس مثل بانک ها و طلا فروشی ها مناسب هستند. این دوربین ها امکان زوم کردن روی تصاویر و چهره  با وضوح بسیار بالا را دارا می باشند.


  • 21 اسفند 1396
  • نویسنده: نویسنده طراحان سازه

دوربین مداربسته
4/9 از 15 رای

دوربین کنترل ترافیک

دوربین کنترل ترافیک

دوربین کنترل ترافیک در واقع نوعی از دوربین مدار بستهمی باشد که در حاشیه یک مسیر و یا بر روی دکل هایی که درعرض اتوبان ها، مسلط بر مسیر عبور خودروها و یا داخل خودروی پلیس نصب شده