نرده پلکسی گلس

مطالب مفید در زمینه نرده پلکسی گلس

نرده پلکسی گلس در صنعت ساختمان

نرده  پلکسی گلس در صنعت ساختمان

یک ترکیب شیمیایی است که این ماده یکی از سخت ترین ومحکم ترین پلیمرها باشفافیتی بالاتر از شیشه و سطحی صیقلی وبراق ومقاوم در برابر عوامل جوی است. صفحاتمقاومت قابل توجهی در برابر عوامل جوی و پرتو نور خورشید دارند PMMA.

از خواص اپتیکال و سطح شفاف فوق‌العاده‌ای برخوردارند و در همچنین از نظر استحکام در برابر ضربه از شیشه مقاومتر میباشد. ویژگی‌ها فوق باعث شد تا از این پلیمر در تولید نرده‌ها ساختمانی و لوکس استفاده نمایند.

پلکسی یک از پلیمرهای بسیار مقاوم و شفاف می باشد که کاربردهای زیادی دارد. یکی از این کاربردها ساخت نرده پلکسی است. نرده های پلکسی دارای مقاومت بسیار بالایی هستند از این رو برای نصب در مکان هایی که نیاز به امنیت بالا می باشد بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

البته به نرده پلکسیبه اشتباه نرده فلکسی هم می گویند. که این غلط است. این نام برگرفته از پلیمر پلکسی گلاس است. پس نرده پلکسی صحیح می باشد .

استفاده از پلکسی در ساخت نرده پلکسی به این صورت است که از متریال استیلو پلکسیدر کنار هم استفاده می شود و نرده ای بسیار شیک و بادوام ایجاد می شود. به کار بردن قسمتهای از جنس پلکسی در پایه های نرده موجب می شود تا نرده دارای جلوه بسیار زیبا و قابلیت نورپردازی داخلی باشد  .از این رو این نرده ها بسیار مورد استقبال طراحان داخلی هستند.


انواع نرده‌‌ها پلکسی :

نرده پلکسی به روش تولیدو به صورت انبوه تولید می‌شوند این روش تولید باعث می‌شود تا نرده‌های تولید شده در کیفیت بالا و مدت زمان کوتاه به بازار ارائه گردند. در ابتدای تولید نردها شامل طرح‌ها ساده بود ولی با گذشت زمان طرح نرده‌ها تغییر کرده و زیباتر شد همچنین نرده‌ها تلفیقی با استیل نیز اضافه شدند. موضوع دیگری که بر زیبایی نرده‌ پلکسی می‌افزاید اجرای نرده‌ها پلکسی با هندریل از جنس پلکسی است. هندریل پلکسی که از زمان تولیدش بیش از یکسال نمی‌گذرد به روش اکسترود تولید می‌گردد و پس از تولید پرداخت می‌شوند تا در کنار نرده‌ها پلکسی طرحی زیبا از نرده را برای مصرف کنندگان ایجاد نمایند .


مزیت نرده پلکسی :

۱-مقاومت بالا نسبت به رطوبت و ضربه

۲-ضد خش می باشد

۳-سطح صاف و صیقلی آن به راحتی تمیز و براق می شود

۴-پلکسی دارای مقاومت ضربه ۲۵۰ برابری در مقایسه با شیشه است.

۵-بسیار سبک و قابل انعطاف می باشد.

۶-برای بالابردن ضریب امنیت و ایمنی بسیار مناسب است.

۷-قابل برش به قطعات و ابعاد مختلف است.

۸-قابلیت طراحی دارد.

۹-شفاف است و به راحتی تمیز می شود.

۱۰-استفاده از آن در کنار استیل موجب بالارفتن زیبایی نرده می شود.

۱۱-برای نورپردازی بسیار مناسب است.

 

معایب نرده پلکسی :

۱-قیمت بالای نسبت به نرده‌های استیل و آلومنیوم

۲-نصب این نرده‌ها به روش رول بولت بوده که زمان بر هست

۳-عدم امکان استفاده در محیط آزاد 


کاربرد نصب نرده پلکسی :

۱-قابل نصب در تراس باغ و ویلا

۲-حاشیه استخر

۳-راه پله های داخل ساختمان

۴-راه پله های دوبلکس

  • 28 مرداد 1397
  • نویسنده: نویسنده طراحان سازه

نرده پلکسی گلس در صنعت ساختمان
5 از 10 رای