سیستم اعلام سرقت

دزدگیر اماکن

صفحه 1 از 1

برخی از شرکت ها، متخصصان و مجریان فعال

ایمن یار

ایمن یار

شرکت ایمن یار ویرا مجری،مشاور و تامین کننده لوازمات آتش نشانی در تهران و سایر شهر ها می باشد. همچنین این شرکت دارای تاییدیه آتش نشانی تهران می باشد.

پاهاک سیستم

پاهاک سیستم

پخش محصولات came ایتالیا (کمه) مشاورِه و پشتیبانی و راه اندازی انواع جکهای پارکینگی و کرکره برقی و درب سوشیال -آیفون تصویری کوماکس و دوریین مداربسته و دزدگیر اماکن

تدبیرسازان

تدبیرسازان

طراحی و اجرای سیستم های حفاظتی و امنیتی.

شرکت یامو الکترونیک سیستم

شرکت یامو الکترونیک سیستم

شرکت یامو( yamo ) سیم کشی ساختمان ( صفر تا صد) انواع نسبیجات ( هالوژن _ نور مخفی _ کلید و پریز و...) نصب دوربین های ( حفاظتی و نظارتی ) نصب اعلام حریق کلیه امور شبکه و اینترنت ( بانک ها و امور ا...

مطالب مفید در زمینه سیستم اعلام سرقت

سیستم اعلام سرقت

سیستم اعلام سرقت

سیستم اعلام سرقت یکی از قسمتهای مهم در سیستم های  حفاظتی  و امنیتی می باشد و با نام های دیگری مثل دزدگیر نیز شناخته می شود و به دو صورت بی سیم و با سیم وجود دارد.  مجموعه سیستم های حفاظت الکترونیک است که علی الرغم نسبتاً ارزان بودن دارای کارایی بسیار مطلوب و مفید در زمینه اعلام ورود غیر مجاز به محل مورد در نظر دارد. این سیستم از چندین قطعه با نام عمومی حسگرو یک مرکز کنترل تشکیل می شود . همچنین انواع آژیر و دستگاه های جانبی مثل ارسال کننده های پیام هشدار به افراد مربوطه نیز در کنار سیستم اعلام سرقت قابل بهره برداری هستند

 

مزایای استفاده از سیستم اعلام سرقت اماکن:

۱-مسدود کننده راه های سرقت : با استفاده از انواع سنسور های تشخیص باز شدن درب  ضد  سرقت  و هر نوع درب دیگر – تشخیص ضربه تمامی راه های سارق مسدود میشود و در صورت راه یافتن سارق به داخل، سنسور تشخیص حرکت، آخرین فرصت را نیز از سارق میگیرد و سرقت را اعلام می نماید.

۲- سیستم اعلام سرقت فراگیر : به وسیله آژیر یا فلاشر های نوری، وقوع سرقت به طور عمومی اعلام میشود و حتی اعلام سرقت به صورت تلفنی به اشخاص لازم و یا پلیس اطلاع داده میشود تا سریعا خود را به محل برسانند.

۳-سیستم اعلام حریق : با وجود قابلیت استفاده از سنسور های دود در سیستم اعلام سرقت می توان قبل از گسترش حریق آن را کنترل نمود.

۴-سیستم دینگ دانگ : در اماکن تجاری در صورت سرگرم بودن صاحبان مغازه، سیستم دینگ دانگ به وسیله صدای خود ورود شخص را اعلام می نماید و بدین وسیله سیستم امنیتی و حفاظتیدر سیستم اعلام سرقت عملکرد خود را نشان می دهد.

 

سیستم اعلام سرقت یا دزدگیر در دو نوع کلی معمولی که در آن تمام اجزا سیستم با کابل به مرکز کنترل ( کنترل پنل ) وصل می شوند.و نوع بی سیم که نیازی به کابل کشی ندارد، عرضه می شوند.

 

 اجزا تشکیل دهنده سیستم اعلام سرقت شامل :


۱-سنسور، دتکتور،آشکار ساز

۲-آژیر

۳-تلفن کننده

۴-باطری های اضطراری 

۵-سرور

۶-ریموت کنترل

۷-چراغ گردان

۸-بلند گو دزدگیر


سنسور و انواع  آن  :

سنسور یا دتکتور حسگرهایی هستند که هر تغییر حالتی ( باز یا بسته شدن در، تشخیص حرکت، ضربه، دود، شوک و … )، را تشخیص داده و سیگنال آن را برای کنترل پنل ارسال می کند، سنسور های سیستم اعلام سرقت با توجه به نیاز مشتریان دارای انواع متعددی هستند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

 

۱-سنسور تشخیص حرکت ( چشمی) :

سنسور تشخیص حرکت یا چشمی اعلام سرقت، بیشترین استفاده را در پوشش مبادی مختلف در یک سیستم اعلام سرقت یا دزدگیر را بر عهده دارد، این تشخیص به کمک پرتو های مادون قرمز انجام می شود و این مهم باعث می شود که چشمی سیستم اعلام سرقت، در روز و شب هر گونه حرکتی را به خوبی تشخیص دهد.

۲-سنسور مگنت یا آهنربایی : 

سنسور مگنت بر پایه قابلیت آهنربایی عمل می کند، معمولا بر روی در و یا پنجره نصب می شود و موقعیت آن را نشان می دهد و در صورت هر تغییر وضعیتی به کنترل پنل سیگنال ارسال می کند.

۳-سنسور شوک ضربه :

سنسور یا دتکتور شوک یا ضربه معمولا بر روی شیشه یا دیوار هایی که امکان نفوذ از آنها وجود دارد نصب می شود، این سنسور ها به محض تشخیص هر گونه شوک یا ضربه ای به کنترل پنل سیگنال ارسال می کند و کاربر می تواند هر گونه تهدیدی را در مراحل ابتدایی شناسایی کند.

۴-دتکتور دود:

اکثر کنترل پنل های سیستم اعلام سرقت قابلیت شناسایی و مدیریت آلارم دتکتور های دود را دارند. دتکتور دود هر گونه دود و بویی را در محیط شناسایی کرده و به کنترل پنل اطلاع رسانی می نماید. ( با توجه به اینکه این نوع از دتکتور، معمولا در سیستم اعلام حریق کاربرد دارد، قابلیت اضافه کردن آن روی کنترل پنل سیستم اعلام سرقت، در پروژه های کوچک و متوسط نظر مشتریان را به خود جلب می کند. آنها با خرید یک دستگاه هر دو سیستم اعلام سرقت و سیستم اعلام حریق را در اختیار خواهند داشت).

۵-سنسور مستقل

نوع دیگری از سنسور ها با عنوان سنسور مستقل وجود دارند که به تنهایی هر گونه حرکتی را تشخیص می دهند، سنسور مستقل جهت نصب در پروژه های کوچک و متوسط طراحی شده است، و تمام فرایند آشکار سازی و اعلام هشدار را بصورت یکجا انجام می دهد.

  • 23 مهر 1397
  • نویسنده: نویسنده طراحان سازه

سیستم اعلام سرقت
4/8 از 10 رای