درب باز کن و آیفون

ایفون تصویری

آیفون تصویری سوزوکی

صفحه 1 از 1

برخی از شرکت ها، متخصصان و مجریان فعال

مهیار موسایی

مهیار موسایی

تولید کننده تابلو برق تابلو سلولی تابلو ایستاده با تاییدیه اداره برق

شرکت صنعتی الکتریک خراسان - افشار نژاد

شرکت صنعتی الکتریک خراسان - افشار نژاد

بزرگترین و معتبرترین شرکت تولیدی سیم وکابل کابل های صنعتی وساختمانی - مس و آلومینیوم فروش مستقیم وبدون واسطه ازکارخانه اصل اعطای نمایندگی به شهرستانها

شرکت یامو الکترونیک سیستم

شرکت یامو الکترونیک سیستم

شرکت یامو( yamo ) سیم کشی ساختمان ( صفر تا صد) انواع نسبیجات ( هالوژن _ نور مخفی _ کلید و پریز و...) نصب دوربین های ( حفاظتی و نظارتی ) نصب اعلام حریق کلیه امور شبکه و اینترنت ( بانک ها و امور ا...

مطالب مفید در زمینه درب باز کن و آیفون

انواع درب باز کن و آیفون های صوتی و تصویری

انواع درب باز کن و آیفون های صوتی و تصویری

درب بازکن‌ های برای ایجاد رفاه و آسایش در این زمینه وارد بازار شدند که از طریق آن امکان مطلع کردن صاحب خانه، انتقال صدا و باز کردن در امکان پذیر شد.

با پیشرفت هایی که در طی سالیان در این زمینه درب بازکن های صوتی و تصویری نیز به بازار آمدند و با نمایش فضای مقابل در و خارج از ساختمان این امکان را بوجود آوردند که علاوه بر ارتباط صوتی، از طریق تصویر نیز به محیط خارج از ساختمان دسترسی داشته باشیم. مدل های مختلف با امکانات متنوع، این امکان را بوجود می آورند که علاوه بر ارائه تصویر و صدای افراد بیرون منزل (ساختمان) حس امنیت بیشتری نیز بوجود بیاید.

هر آیفون تصویری از چند جزء اصلی از قبیل صفحه کلید، پنل ورودی، کابل مخصوص ارتباطات درب بازکن تصویری، دوربین، دستگاه تغذیه و کنترل مرکزی و قفل بازکن، گوشی و صفحه نمایش تشکیل شده است.

 

انواع درب باز کن برقی ( انواع آیفون )

یکی از مهمترین وظایف یک درب باز کن برقی ایجاد ارتباط بین اشخاص داخل ساختمان و مراجعه کنندگان ساختمان می باشد. فردی که داخل خانه است این امکان را دارد که بوسیله درب باز کن برقی با گوش دادن به صدای فردی که زنگ خانه را زده و یا حتی با دیدن تصویر وی در پنل آیفون تصویری شخص راشناسایی نموده و سپس در را باز کند.

انواع درب باز کن برقی عبارتند از:

۱-درب بازکن صوتی یا آیفون صوتی

۲-درب بازکن تصویری یا آیفون تصویری

 

۱-آیفون صوتی ( درب بازکن صوتی )

آیفون صوتی یا درب بازکن صوتی، قدیمی ترین نوع از درب باز کن برقی می باشد. عملکرد آیفون صوتی محدود به ارتباط شنیداری بین داخل و خارج ساختمان بوده بدین ترتیب صاحب خانه صرفا با شنیدن صدای فرد پشت آیفون امکان شناسایی وی را دارد و از طریق شاسی که بر روی کنترل پنل آیفون صوتی وجود دارد می تواند از دور درب را باز کند. آیفون صوتی از طریق ضربه الکتریکی که به زبانه قفل درب اعمال می کند امکان باز شدن درب را فراهم می سازد.

 

۲-آیفون تصویری :

سیستم های ارتباطی که به آنها آیفون تصویری گفته میشود، تکمیل کننده آیفون های صوتی نسل گذشته هستند. فرد مراجعه کنند به داخل ساختمان یا حتی شرکت و کارخانه ای برای برقراری و شروع ورود خود ناچار است که از این وسیله استفاده کند.

علاوه بر اینکه صدا را منتقل کند، تصویر را نیز با کیفیتی خوب به مانیتور داخل ساختمان منتقل کند. این آیفون های تصویری معمولا دارای امکانات جانبی مثل ضبط کردن صدا و تصویر نیز هستند که در صورت لزوم کاربر میتواند از آن استفاده کندآیفون های تصویری به دو صورت رنگی یا سیاه و سفید در بازار موجود است..

 

مزایا آیفون تصویری :

۱-ضبط و ذخیره تصویر و فیلم اشخاص پشت آیفون

۲-قابلیت ضبط صدا و تصویر 

۳-برقرای ارتباط بین واحدها در طبقات مختلف ساختمان

۴-امکان دایورت زنگ واحد به زنگ واحدهای دیگر هنگام خروج از منزل

۵-باز نمودن درب ساختمانحتی در زمان خالی بودن آن

۶-انتقال زنگ آیفون به موبایل یا تلفن ثابت

 

 

اجزاء مختلف آیفون تصویری:

۱-پنل یا صفحه کلید

صفحه کلید دربازکن های تصویری در ورودی ساختمان و در ارتفاع ۱۴۵ سانتی متری از سطح زمین نصب میشود. این پنل در طرح ها و مدل های متنوع توسط شرکت های مختلف با رعایت استانداردهای لازم تولید میشود و دارای قسمت های زیر میباشد:

۲-بدنه: بدنه پنل از جنس آلومینیوم آلیاژی است.

۳-دوربین: وظیفه دوربین دریافت تصاویر و ارسال آنها به مانیتور در دو حالت رنگی یا سیاه و سفید میباشد.

۴-محافظ لنز دوربین: برای کنترل تاثیر نور بر تصاویر، شیشه ای محافظ روی لنز دوربین نصب میشود.

۵-دریافت اشعه مادون قرمز:  آنها تصاویر افراد را در شب به وضوح نشان میدهندLED.

۶-میکروفن صدا

۷-بلندگو

۸-کلیدهای زنگ


۹-پیچ های تنظیم دوربین

۱۰-پایانه های اتصال سیم مانیتور به پنل

۱۱-سیستم اتصال تغذیه

۱۲-سیستم اتصال درب بازکن

 

  • 22 مهر 1397
  • نویسنده: نویسنده طراحان سازه

انواع درب باز کن و آیفون های صوتی و تصویری
5 از 3 رای