اسپلیت و کولر گازی

برخی از شرکت ها، متخصصان و مجریان فعال

مشاورین بهینه یاب سامانه آرامش

مشاورین بهینه یاب سامانه آرامش

خدمات مشاوره انرژی ( شبیه سازی حرارتی) ممیزی انرژی در ساختمان طراحی تاسیسات مکانیکی و الکتریکی تامین سیستم های حرارتی و برودتی ( تهویه مطبوع) بویلر های چگالشی اجرا ( تاسیسات برقی و مکانیکی ) اعل...

شرکت فنی مهندسی آژند تهویه مهام

شرکت فنی مهندسی آژند تهویه مهام

گروه مهندسی آژند تهویه مهام با برند اختصاری TOP COLD مجری فروش .ساخت و تولید سیستمهای تهویه مطبوع در ایران میباشد محصولات شرکت شامل ( داکت اسپلیت .چیلر .مینی چیلر .فن کوئل . هواساز . روفتاپ پکیج. زن...

تهویه دماوند پارس

تهویه دماوند پارس

طراح و تولید کننده انواع دستگاههای تهویه مطبوع شامل : انواع فنکویل، مینی چیلر، چیلر مدولار، انواع چیلر تراکمی، هواساز و ایر واشر، یونیت هیتر، پکیج یونیت، کندانسور، اواپراتور و انواع کویلهای صنعتی

تامین کالای پیشرو

تامین کالای پیشرو

فروش لوله واتصالات تک لایه(آذین،بیست بسپار،شیرکوه،کویر) فروش لوله واتصالات پنج لایه(نیوپایپ،سوپرپایپ،ایزی پایپ و.....) فروش لوله واتصالات پلیکا(قوی و نیمه قوی)گلپایگان،سمنان،یاس فروش لوله واتصالات ...

شرکت صنایع تهویه پارس سعید

شرکت صنایع تهویه پارس سعید

شرکت صنایع تهویه پارس سعید با بیش از 24 سال فعالیت در زمینه سیستمهای تهویه مطبوع آمادگی خود را جهت همکاری در تجهیز پروژه های در حال ساخت را اعلام می دارد .

شرکت تاسیسات وتهویه مطبوع ونتا

شرکت تاسیسات وتهویه مطبوع ونتا

طراحی ،مشاوره ،فروش واجرای کلیه سیستم های تهویه مطبوع

شرکت ماهان تهویه مانا (MTM)

شرکت ماهان تهویه مانا (MTM)

ماهان تهویه مانا (MTM) ✅ در زمینه ی محصولات (سرمایش ،گرمایشی) با رعایت استانداردهای جهانی جهت استفاده بهینه از انرژی در زمان و برای تامین آسایش و رضایت هرچه بیشتر مشتری گام بر می دارد. ✅ماهان تهویه ...

مطالب مفید در زمینه اسپلیت و کولر گازی

اسپلیت و کولر گازی و مزایا آن

 اسپلیت و کولر گازی و مزایا آن

کولر گازی :

کولر گازی یکی از محصولات سرمایش و گرمایش و تهویه مطبوع می باشد و در انواع و اشکال مختلف تولید و مورد استفاده قرار می گیرد که اجزای  اصلی آن عبارتند از : کمپرسور، کندانسور، شیر انبساط و اواپراتور است. مبرد فریونی با ویژگی های خاص از داخل این سیکل بسته عبور میکند تا با تبادل حرارتی با محیط، سرمایش و گرمایش فضای کاربری را تامین کند. تبرید به منظور شرایط مناسب برای کاهش دمای یک مکان (یا یک ماده) نسبت به محیط آن صورت می گیرد و یا انتقال گرما از یک محیط با دمای پائین به یک محیط با دمای بالاتر. گرما از یک محیط با دمای بالاتر به یک محیط با دمای پائین تر به خودی خود انتقال می یابد و نیاز به عملیات خاصی نداریم ولی چنانچه بخواهیم عکس این را عمل را انجام دهیم حتما نیاز به کار داریم. در سیستم تبرید تراکمی مقداری گرما در اواپراتور جذب و مقداری گرما در کندانسور دفع می گردد .

 اسپلیت :

اسپیلت‌ها نسل برتر کولرهای گازی هستند به‌طوری‌که با واردشدن آنها به کشور، فروش کولرهای گازی کاهش یافته. اسپیلت‌ها نه تنها هوا را  با دمای مورد علاقه شما  هماهنگ می‌کنند بلکه رطوبت هوا را هم به حد استاندارد می‌رسانند، باکتری‌های اتاق را از بین می‌برد و به وسیله فیلتری که در آنها تعبیه شده، هوا را هم کاملا تصفیه می‌کنند. همچنین به وسیله ماده‌ای بی‌ بو و بی‌رنگی که از فیلتر این دستگاه تولید و در هوا پخش می‌شود، میکروب‌های معلق در هوا را نیز می‌کشند و سرانجام اینکه حجم کانال این دستگاه بسیار بالاتر از کولرهای گازی است، به طوری که شما می‌توانید با استفاده از این دستگاه  یک اتاق ۵۰متری را به دمای متعادل برسانید.

مزایا کولر گازی و اسپلیت با کولر های آبی :

کولرهای گازی و اسپلیت ها نسبت به کولرهای آبی دارای خنکی مطبوع تر و لذت بخش تر دارند،  امکان تصفیه هوای داخلی و جذب ذرات معلق  و آلودگی های معلق در هوا، تأمین سریع تر دمای هوای دلخواه، قابلیت استفاده و بهره برداری در آب و هوای گرم و شرجی (مرطوب) هوای نسبتا خشک بوجود می آورد، تأمین آسایش و رفاه بیشتر،  عدم نیاز به مصرف صدها لیتر آب در هر روز، امکان تنظیم دمای هوای خنک خروجی، امکان تأمین گرمایش در مدل های خاص، عدم نیاز به اجرای کانال کشی حجیم کولرهای آبی، کارکرد بی صدا، طراحی شیک و زیبا و عدم نیاز به کانال کشی و ... می باشند.

ویژگی های اصلی اسپلیت و کولر گازی :

۱. سرمایش و گرمایش یکنواخت و مطبوع در فضا

۲. نصب جداگانه در هر واحد مسکونی

۳. فیلترهای چندگانه برای تصفیه هوا

۴. مجهز بودن به ترموستات دمایی و تنظیم دمای مطلوب

۵. سرمایش و گرمایش سریع تر از سیستم های قدیمی بدلیل پرتاب باد می باشد.

مزایا سیستم اینورتر در کولر گازی و اسپلیت :

 کولرگازی و اسپلیت
کمپرسور مورد استفاده درکولرگازی و اسپلیت ها را می توان به دو نوع کمپرسورمعمولی با دور ثابت و کمپرسور اینورتر با دور متغیر دسته بندی نمود . کولر گازی کم مصرف یا همان اینورتر مجهز به کمپرسور با دور متغیر دارای سطح انرژیA  می باشند. کولرهای گازی اینورتر همانطور که از اسم آن مشخص است به وسیله تغییر دور کمپرسور از خاموش و روشن شدن مکرر کمپرسور یا موتور کولرجلوگیری میکند و این فرآیند باعث صرفه جویی در مصرف برق می شود.در واقع موتور یا کمپرسور کولر گازی اینورتر در شروع کار خود یکبار استارت می خورد و صرفا با افزایش یا کاهش دور کمپرسور، وظیفه خود را انجام می دهد، در صورتی که در با کمپرسورهای دور ثابت تنظیم دما به وسیله خاموش و روشن شدن مکرر کمپرسور انجام می گردد که این عمل در واقع باعث وارد شدن شوک الکتریکی به سیستم برق ساختمان می شود.

انوع کولر گازی :

۱.کولر گازی پرتابل :

شکل ظاهری کاملاً مشابه کولر گازی پنجره ای دارد، با این تفاوت که قابل حمل بوده و در محل خاصی نصب نمی شود. در همه این کولر ها باید هوای کندانسور از طریق لوله پلاستیکی قابل انعطاف به بیرون هدایت شود و موارد استفاده این دستگاه بیشتر در فضاهای کوچک و اتاقکها می باشد.

۲.کولر گازی پنجره ای :

مجموعه ای یک تکه می باشد. جزء ابتدایی ترین نوع کولرگازی است و به دلیل آنکه نیمی از دستگاه باید در محیط داخل و نیمی دیگر در محیط بیرون و در مجاورت هوای آزاد قرار می گیرد و معمولا در محل پنجره نصب می شود.


انواع اسپلیت ها :

۱. اسپلیت دیواری :

 در بعضی مدل ها دارای کمپرسور اینورتر با کمترین میزان مصرف می باشند. در این نوع اسپلیت پنل داخلی یا همان اواپراتور بر روی دیوار نصب می شود و به همین دلیل به نام اسپلیت دیواری شناخته می شوند.

۲.اسپیلت ایستاده :

دارای دستگاه داخلی و بیرونی بوده و کاملا مشابه اسپیلت ساده می باشد. تنها تفاوت این سیستم با سیستم های دیگر در این است که طراحی دستگاه داخلی این سیستم، مخصوصا فن آن، برای فضاهای بزرگ مانند سالن ها، اداره جات و مساجد مناسب بوده و پرتاب باد این دستگاه بیشتر از دستگاههای قبلی می باشد.

۳. اسپلیت کاستی :

اسپلیت کاستی در داخل سقف کاذب قرار می کیرد و از وسط مکش و از چهار جهت دهش هوا دارد و معمولا دارای کاربری تجاری و اداری می باشد و برای مکان هایی دارای ارتفاع سقف بیشتر از حد معمول مورد استفاده قرار می گیرد .

۴. اسپلیت مولتی پنل :

کولر گازی مولتی پنل یک دستگاه بیرونی شامل کندانسور هوایی و کمپرسور و چند دستگاه داخلی از انوع مختلف ذکر شده می تواند وجود داشته باشد. تعداد دستگاه های داخلی از ۲ تا حدود ۱۰۰ عدد می تواند باشد.
سیستم هایی که دارای بیش از چهار پنل داخلی می باشند، معمولا با استفاده از تکنولوژی پیشرفته ی الکترونیکی، قابلیت کنترل و استفاده ی مجزای هر دستگاه داخلی، مانند یک دستگاه کاملاً مستقل را دارند که اصطلاحاً به آنها سیستمهای جریان مبرد متغییر یا VRF گفته می شود .


  • 21 اسفند 1396
  • نویسنده: نویسنده طراحان سازه

اسپلیت و کولر گازی و مزایا آن
5 از 5 رای