یراق آلات شیشه

مطالب مفید در زمینه یراق آلات شیشه

یراق آلات شیشه برای نصب شیشه سکوریت

یراق آلات شیشه برای نصب شیشه سکوریت

برای نصب شیشه سکوریت و استفاده از آن نیاز به نصب اتصالات و یراق آلات شیشه سکوریت می باشد. در این مقاله  از یراق آلات شیشه سکوریت  در زیر نمونه ای از یراق آلات شیشه سکوریت همراه با توضیح و نحوه عملکرد در زمان نصب شیشه سکوریت تشریح شده است.

۱-لولا

 شیشه سکوریت برای باز و بسته شدن درب هایی که از شیشه سکوریت ساخته شده باشند مورد استفاده قرار می گیرد. لولای شیشه سکوریت موجب اتصال شیشه سکوریت به درب ها می شود، که حرکت باز و بسته شدن در را به عهده دارد. لولا ها در مدل ها و انواع مختلفی ساخته می شود که هر کدام از آنها دارای وظیفه خاص و منحر به فرد خود هستند.. جنس لولای درب شیشه از از استیل و آهن می باشد که برای روکش آن از متریال مختلفی استفاده می شود. از لولای شیشه سکوریت برای ایجاد زیبایی و تحمل وزن شیشه مورد استفاده قرار می گیرد.

 

۲-قفل:


قفل وسیله ای است که برای بسته نگه داشتن در از آن استفاده می شود. قفل شیشه سکوریت به صورت کلید دار می باشند. قفل شیشه سکوریت برای افزایش ایمنی مورد استفاده قرار می گیرد. قفل های شیشه سکوریت به صورت جاساز و بدون جا ساز روی شیشه سکوریت نصب می گردد. قفل شیشه سکوریت در انواع و مدل های مختلفی موجود می باشد که جنس آنها از آهن با روکش استیل می باشد

 

۳-استوپ :


استوب دستگاهی است که شیشه سکوریت، درب روی آن قرار می گیرد. و موجب باز و بسته شدن آسان، نرم و راحت و ایمن لت های درب را فراهم می کند. برای جلوگیری از تاثیر گرما و سرما بر حرکت در داخل استوب را با روغن های مخصوص پر می کنند. استوپ ها در مدل های مختلف روکار و توکار موجود می باشد. برای استفاده بهینه و طولانی مدت از شیشه سکوریت نصب شده باید از یراق آلات مرغوب و باکیفیت استفاده کرد.

 

۴-ریل


ریل یکی از یراق آلات شیشه سکوریت می باشد که روی شیشه سکوریت ثابت کناری یا روی پروفیل نصب می شود. ریل شیشه سکوریت از ارکان مهم و اصلی شیشه سکوریت محسوب می شود. و برای کارآرایی و کارکرد بهتر ششه سکوریت نصب شده در درب های اتوماتیک، ریل استفاده شده برای شیشه سکوریت از کیفیت و مرغوبیت خوبی برخوردار باشد تا درب ها به مشکل برنخورند. جنس ریل ها اغلب از نوع استیل و آلومنیوم آبدیده می باشد که در برابر رطوبت و اکسید شدن مقاوم است و برای شرایط جوی و آب و هوایی مختلف مناسب می باشند.

 

۵-فریم

 

یکی از یراق آلات مهم و پرکاربرد در شیشه سکوریت فریم می باشد که برا حفظ و نگهداری شیشه دور تا دور شیشه از فریم استفاده می کنند. فریم ها در انواع مختلف شکل ظاهری و متریال ساخته شده موجود می باشد. متریال فریم از نوع استیل ضد زنگ و مقاوم می باشد تا در مقابل تغییرات آب و هوایی و رطوبت هوا و اکسید شدن مقاومت بالایی داشته باشد هم چنین فریم که دور تا دور شیشه استفاده می شود موجب می شود تا شیشه ظاهری زیبا و چشم نواز به خود بگیرد


۶-بست


از بست شیشه برای اتصال شیشه به دیوار یا شیشه به شیشه مورد استفاده قرار می گیرد. که در انواع مختلف ظاهری و متریال وجود دارد متریال استفاده شده برای بست شیشه سکوریت در انواع استیل، سرب،آهن و آلومنیوم می باشد که به صورت آبکاری شده است و روییه آن نیز در انواع مختلف آنادایز، آبکاری شده و رنگ ها مختلف می باشد. نوع و اندازه بست ها را متناسب با محل نصب و زایه این که شیشه با دیوار یا شیشه با شیشه می سازد باید انتخاب نمود. بست علاوه بر اتصال شیشه امکان ثابت نگه داشته شدن شیشه را نیز فراهم می کند.

  • 28 آذر 1397
  • نویسنده: نویسنده طراحان سازه

یراق آلات شیشه برای نصب شیشه سکوریت
4/4 از 10 رای