پگ بورد در طراحی و دکوراسیون داخلی

  • 8 فروردین 1399
  •    
  • نویسنده: نویسنده طراحان سازه
پگ بورد در طراحی و دکوراسیون داخلی

پگ بوردها ایده‌ای جذاب و مدرن و کاربردی می‌باشند که می‌توانند در دکوراسیون داخلی فضاهای مختلف مورداستفاده قرار بگیرند و برای منظم سازی وسایل بسیار مناسب هستند. پگ بورد یا صفحه دیواری آشپزخانه راهکاری کاربردی برای نگه‌داری انواع وسایل مختلف روی دیوار آشپزخانه است درواقع هیچ وسیله‌ای مانند صفحه دیواری، نمی‌تواند به افزایش کارایی و دسترسی آسان به وسایل موردنیاز در آشپزخانه کمک نماید.

پگ بوردها یکی از محصولات ساده، متفاوت و درعین‌حال بسیار کاربردی می‌باشند. پگ بورد وسیله متشکل از صفحه‌ای است که در سطح آن سوراخ‌هایی با فواصل مشخص قرار دارد. نمونه‌های مختلف پگ بورد می‌تواند سوراخ‌هایی با قطر مختلف داشته باشند. علاوه بر این تفاوت، پگ بوردها در ابعاد مختلفی ارائه می‌شوند و ازاین‌رو، برای هر فضایی قابل‌اجرا و به‌کارگیری هستند. از پگ بورد برای سازمان‌دهی وسایل در فضاهای مختلفی مانند آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق‌خواب، فضای کاری و موارد دیگر استفاده می‌شود. این محصول برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه و به‌خصوص آشپزخانه‌های کوچک، بسیار مناسب و کاربردی خواهد بود و می‌تواند مشکل و محدودیت‌های کمبود فضای آشپزخانه را تا حد زیادی جبران کند.

مورد جذاب در به‌کارگیری پگ بورد در طراحی و دکوراسیون داخلی آشپزخانه این است که شما می‌توانید به‌راحتی محل آویزان بودن وسایل از پگ بورد را تنظیم کنید و با استفاده از تخته‌هایی با ابعاد متناسب، بخش‌هایی از پگ بورد را به شلف های موقت و یا ثابت تبدیل کنید. ایده دیگر این است که از قفسه‌های آویزی برای نگه‌داری موارد دیگر بر روی پگ بورد استفاده کنید. موارد بسیار متنوعی در آشپزخانه از سرویس ماهیتابه و قاشق و چاقوها تا مواد خوراکی و دستمال‌ها وجود دارد که می‌توانید با یک چینش مناسب، آن‌ها را از پگ بورد آویزان کنید و از آن‌ها نگه‌داری کنید.


انواع پگ بورد


۱. پگ بوردهای فلزی

با ظاهر براق و صیقل‌خورده خود، نمای متفاوتی به دکوراسیون آشپزخانه می‌دهد. این مدل از جنس استیل و یا فولاد است و به همین علت پگ بوردهای فلزی مقاوم‌تر از دو مدل دیگر هستند و امکان آویزان کردن وسایل سنگین‌تر آشپزخانه مانند ماهیتابه‌ها نیز در آن‌ها وجود دارد. طول عمر این محصول بالا است و همین ویژگی‌ها، آن را به نمونه گران‌قیمتی نسبت به موارد مشابه تبدیل می‌کند توصیه می‌شود درصورتی‌که محل قرار دهی پگ بورد در فضای مرطوب آشپزخانه است، از نمونه‌های ضدزنگ پگ بوردهای فلزی استفاده کنید. همچنین بهتر است به علت فلزی بودن این محصول، از دور بودن و عدم تماس آن با سیستم‌ها و سیم‌های برقی اطمینان کسب نمایید.


۲. پگ بوردهای پلاستیکی

با پلیمر و یا اکریلیک ساخته می‌شود. مواد سازنده این نوع پگ بورد در قالب از پیش‌ساخته شده قرار می‌گیرد، ازاین‌رو تنوع بسیار بالایی دارد. وزن این محصول نسبت به دو مدل دیگر سبک است و امکان ساخت ابعاد بزرگ‌تر آن وجود دارد و همچنین حمل و نصب راحتی دارد. این نوع پگ بورد معایب و محدودیت‌های دو نمونه دیگر (امکان کپک زندگی، امکان زنگ زدن، دفرمه شدن و...) را ندارد و درعین‌حال، استحکام و مقاومت بالایی دارد.


۳. پگ بوردهای میسونیت

از جنس کامپوزیت فیبر چوب کمپرس شده به همراه رزین است. این مدل پگ بورد رایج‌تر از دو نمونه دیگر است و در ابعاد مختلفی ارائه می‌شود. به علت جنس متشکل از چوب این محصول، توصیه می‌شود آن را در مجاورت رطوبت و فضاهای پر رطوبت آشپزخانه قرار ندهید.


نکاتی برای انتخاب مکان و جنس پگ بورد در منزل

  • بعد از انتخاب ابعاد متناسب، با توجه به مقاومت متفاوت نمونه‌های پگ بورد با جنس‌های مختلف، این موضوع به شما کمک می‌کند که جنسی متناسب با محل قرارگیری پگ بورد برای داشتن محصولی با طول عمر مفید بیشتر، انتخاب کنید.
  • رنگ، جنس و فرم کلی پگ بورد فضای قابل‌توجهی از دکوراسیون داخلی آشپزخانه‌تان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، ازاین‌رو نمونه‌ای متناسب با فضای داخلی و سبک آشپزخانه‌تان انتخاب کنید.
  • درست است که کاربرد پایه‌ای پگ بورد برای سازمان‌دهی و ایجاد فضای نگه‌داری و ذخیره‌سازی بیشتر است، اما این به این معنی نیست که تمامی سطح پگ بورد را تا جای ممکن پرکنید. این امر با توجه به در معرض دید بودن، فضای آشپزخانه‌تان را شلوغ‌تر نشان می‌دهد که ممکن است خوشایند نباشد.
  • سطح موجود در پگ بوردها به شما امکان پیاده‌سازی مدل‌های بی‌شماری از چیدمان را می‌دهد که حتی باوجود وسایل ثابت، نماهای متنوعی ایجاد خواهد شد. پس هرچند وقت یک‌بار وسایل روی پگ بورد را مجدداً بارچینی کنید و از چیدمان جدید و بهینه‌تر وسایلتان لذت ببرید.


پگ بورد در طراحی و دکوراسیون داخلی
5 از 9 رای