طراحی و دکوراسیون داخلی با سبک مدرنیته

  • 11 فروردین 1399
  •    
  • نویسنده: نویسنده طراحان سازه
طراحی و دکوراسیون داخلی با سبک مدرنیته

یکی از پرطرفدارترین سبک‌های طراحی و دکوراسیون داخلی سبک مدرن می‌باشد. در سبک مدرن به ایجاد فضا و کاربردی ساختن فضا و لوازم توجه می‌شود. این سبک در قرن ۲۱ میلادی شکل‌گرفته است و در آن از خطوط مشخص و صاف و حداقل رنگ‌ها استفاده می‌شود.

در طراحی و دکوراسیون داخلی سبک مدرن از فضا به بهترین شکل استفاده می‌شود و سعی می‌شود از همه نقاط منزل به‌درستی استفاده شود. در طراحی و دکوراسیون مدرن از مبلمان و لوازم ساده و شیک استفاده می‌شود و سعی می‌شود فضاها با لوازم و طراحی‌های اضافه پر نشود تا بتوان از فضا استفاده مفید کرد. این سبک اغلب در آپارتمان‌هایی که با طراحی فضای باز ساخته‌شده‌اند، بهتر اجرا می‌شود.

ویژگی‌های طراحی و دکوراسیون داخلی با سبک مدرن

  1. عدم تقارن و استفاده از شکل‌های هندسی زاویه‌دار
  2. معمولاً آشپزخانه اوپن و جزیره‌ای
  3. بازی بارنگ‌ها بر زمینه اصلی
  4. استفاده از اشکال ساده و پایه برای ساخت مبلمان و به‌کارگیری فلز، کروم و یا شیشه به‌عنوان قطعات لوازم داخلی با طراحی صاف و ساده
  5. به‌کارگیری هنر با کمترین وسایل به‌جای به کار بردن تزیینات اضافی
  6. میزهای مربع شکل و کوتاه
  7. مبل‌ها معمولاً از چرم تمام پارچه
  8. استفاده از سطوح صیقلی و براق مثل استیل و شیشه-
  9. استفاده از رنگ‌های تیره و روشن و یا رنگ‌های مکمل یا متقابل کنار هم
  10. چیدن وسایل از کوچک به بزرگ است و یا قرار دادن یک گلدان بزرگ در کنار گلدان کوتاه و پهن (ریتم متضاد) یا استفاده از وسایل هم‌اندازه و هم اشل


استفاده از خصلت طراحی مدرن در سقف و لوازم، کاملاً قابل‌مشاهده است. استفاده از خطوط شکسته و رعایت نظم محسوس در طراحی‌های آن‌ها ازجمله این خصلت‌ها است، تفاوت‌های بسیاری در بخش مقایسه‌ای میان سقف‌ها و نورپردازی‌های دکوراسیون مدرن و سایر دکورها وجود دارد و از نوع طراحی تا متریال استفاده‌شده، ازجمله این موارد هستند.


نورپردازی در طراحی و دکوراسیون داخلی با سبک مدرن



در بخش نورپردازی نیز دکوراتورهایی که سبک مدرن کار می‌کنند و طراحی‌های آن را برعهده‌ دارند علاقه زیادی به استفاده از هوشمند سازی و بهره‌گیری از نورهای غیرمستقیم دارند. به‌طوری‌که هرگاه به یک دکور مدرن نگاه کنید، هیچ تابنده مستقیمی به چشم نمی‌خورد و نورهای سفید و بسیار روشن در آن به‌وفور مشخص هستند.


استفاده از دیوارپوش ها :



این مورد که در عصر حاضر مورداستفاده و استقبال قرارگرفته است، از جایگاه خاصی در طراحی و دکوراسیون مدرن برخوردار است. برای مثال پارتیشن‌ها و یا دیوار کاذب که برای جداسازی اتاق‌ها یا پذیرایی در خانه نصب می‌شوند، قابل رنگ‌آمیزی هستند که همین مورد یک ویژگی منحصربه‌فرد به دیوارپوش‌ ها می‌دهد و این یعنی رنگ‌آمیزی به‌صرفه‌تر خواهد بود؛ اما باوجود دیوارپوش‌ های مدرن، نمای محل موردنظر بسیار زیباتر و خاص‌تر به نظر خواهد آمد.


ویژگی طراحی و دکوراسیون اتاق‌خواب‌ها در سبک مدرن

  • معمولاً تختی ساده با تاج کوتاه و ارتفاع کم استفاده می‌شود. هر چه ناحیه مرطوب‌تر باشد باید ارتفاع تخت بلندتر باشد، آیینه و میز آرایش متناسب با تخت قاب ساده‌ای دارد.
  • فرش و پرده ساده است.
  • کمدها توکار هستند.
  • تضاد رنگی در طراحی و دکوراسیون داخلی از ارکان مهم این سبک می‌باشد، اگر طرحی روی کاغذدیواری است باید تجویدی باشد و اسلیمی نباید باشد؛ بخصوص در اتاق‌خواب می‌توانیم تضاد رنگی را در دیوارها استفاده کنیم. اگر نور خورشید به‌صورت مستقیم به دیوار بتابد باید در استفاده از رنگ‌ها توجه داشته باشیم، مثلاً استفاده از رنگ صورتی در این اتاق باعث می‌شود که به رنگ صورتی دیده نشود نورهای رنگی روی رنگ دیوارها تأثیر می‌گذارد،‌چون نور خورشید در همه ساعات روز یکسان نیست.

ویژگی طراحی و دکوراسیون حمام و دستشویی در سبک مدرن

  • استفاده کاشی و سرامیک‌های ساده
  • زیر سینک قفسه دارد، سینک‌ها معمولاً بزرگ‌اند و یا شیشه‌ای و کاسه‌ای‌ هستند و اگر شیشه و یا کاسه‌ای شکل نیست زیر آن‌ها قفسه‌بندی است.
  • برای حفاظ دوش می‌توان از حفاظ شیشه‌ای استفاده کرد.
  • دیوار کاذب حالت سکو ایجاد می‌کند که معمولاً نصفه هستند و برای قرار دادن وسایل و … استفاده می‌شوند.
  • از وان جکوزی استفاده می‌شود که حالت سه‌گوش و … دارند.
  • شیرآلات ترکیبی از شیشه و استیل‌اند.
طراحی و دکوراسیون داخلی با سبک مدرنیته
4/9 از 11 رای