در کدام فضاهای خانه از لوستر استفاده کنیم؟

  • 7 فروردین 1399
  •    
  • نویسنده: نویسنده طراحان سازه
در کدام فضاهای خانه از لوستر استفاده کنیم؟

لوستر یا چراغ‌آویز برای فضای مدرن و سنتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. لوستر علاوه بر روشنایی، در دنیای مدرن ابزاری برای زیبایی و طراحی دکوراسیون داخلی است. لوستر وسیله‌ای است که نه‌تنها برای تأمین نور بلکه در کنار منابع نوری دیگری مانند نور مخفی‌ها و هالوژن‌ها در سقف تعبیه می‌شود و به‌عنوان ابزاری مکمل، برای زیبایی محیط و دیزاین دکوراسیون داخلی مورداستفاده قرار می‌گیرد. در مطلب انواع لوستر به معرفی مدل های معمول این وسیله پرداخته ا

کاربرد انواع لوستر در فضاهای مختلف


۱. لوستر سالن پذیرایی

یکی از مهم‌ترین موارد دکوراسیون داخلی منزل، به انتخاب لوستر سالن پذیرایی بازمی‌گردد. لوستر در کنار سایر لوازم موجود در اتاق پذیرایی می‌تواند نمایی بسیار زیبا و چشم‌نواز به اتاق ببخشد. در انتخاب لوستر اتاق پذیرایی همواره به هماهنگی بین نوع لوستر و سایر لوازم توجه داشته باشید. درصورتی‌که از طرفداران دکوراسیون سنتی هستید، انواع لوستر برنزی و یا چوبی می‌تواند انتخاب خوبی به‌حساب بیاید. به‌طورکلی از میان انواع لوستر مناسب برای اتاق پذیرایی می‌توان به لوستر‌های شاخه‌ای، سقفی، کریستالی و فانتزی اشاره کرد.

۲. لوستر اتاق‌خواب

درصورتی‌که برای اتاق‌خواب خود به دنبال یک لوستر مناسب هستید، با توجه به نکات زیر، می‌توانید از بین انواع لوستر، به‌راحتی لوستر مدنظر خود را تهیه کنید؛ اولین نکته در انتخاب لوستر اتاق‌خواب، به رنگ خود اتاق بازمی‌گردد. درصورتی‌که رنگ زمینه‌ی اتاق‌خواب به چوب گرایش داشته باشد، می‌توانید از انواع لوستر چوبی و فانتزی استفاده کنید.

نکته‌ی بعدی در انتخاب لوستر مناسب برای اتاق‌خواب، شدت نور لوستر می‌باشد. به‌طورکلی نور‌های غیرمتمرکز موردپسند بسیاری از افراد در اتاق‌خواب نیست، درنتیجه در انتخاب لوستر مناسب برای اتاق‌خواب سعی کنید از نورافشان‌هایی که دارای حباب رو به پایین و پخش‌کننده‌ی زیاد نور هستند، استفاده نکنید.

به‌عنوان آخرین نکته در انتخاب لوستر مناسب برای اتاق‌خواب باید به این مورد اشاره داشت که در اتاق‌خواب‌هایی که دارای سقف کوتاهی هستند، نباید از لوستر‌هایی که دارای آویزهای بلندی هستند، استفاده کرد.


۳. لوستر اتاق کودک

برای دکوراسیون اتاق کودک، انتخاب لوستر در دکوراسیون کودک بسیار تأثیرگذار می‌باشد. مهم‌ترین نکته در انتخاب لوستر اتاق کودک هماهنگی آن با رنگ اتاق است. نکته‌ی دیگر در انتخاب لوستر مناسب برای اتاق کودک، به میزان پخش‌کنندگی نور توسط لوستر در فضای اتاق بازمی‌گردد. میزان پخش شدن نور در اتاق نباید به‌اندازه‌ای باشد که آرامش و لطافت اتاق کودک مختل شود.


۴. لوستر راهرو

انتخاب لوستر برای راهروی منازل نسبتاً حساس و سخت است. معمولاً راهروها دارای سقف‌های کوتاه، با عرض کمی هستند. همین شرایط محدودیت قابل‌توجهی برای شما در انتخاب لوستر به ‌وجود می‌آورد. در انتخاب لوستر برای راهرو بهتر است از انواع لوستر فانتزی و آویزها، استفاده کنید.

۵. لوستر آشپزخانه

لوستر آشپزخانه با توجه به کاربری خاص آشپزخانه نسبت به سایر اجزای خانه به‌دقت خاصی احتیاج دارد. معمولاً در آشپزخانه‌ها بخارآب و روغن زیادی وجود دارد. درنتیجه نوع لوستر مدنظر نیز باید با این شرایط سازگار باشد. به‌عنوان‌مثال، انواع لوستر برنزی و چوبی می‌توانند انتخاب‌های خوبی برای آشپزخانه باشند.لوسترهای برنزی و چوبی این قابلیت را دارند تا با انواع دکوراسیون آشپزخانه هماهنگ شده و حتی دکوراسیون مدرن و یا سنتی آشپزخانه‌ی شما را بسیار زیباتر و چشم‌نوازتر سازند.


در کدام فضاهای خانه از لوستر استفاده کنیم؟
5 از 6 رای