انواع لوستر از نظر مدل و جنس بدنه

  • 7 فروردین 1399
  •    
  • نویسنده: نویسنده طراحان سازه
انواع لوستر از نظر مدل و جنس بدنه

در فضاهای جدید امروزی، لوسترها بیشتر نقش المان‌های لوکس دکوراتیو را بازی می‌کنند و در کنار نور لامپ‌های هالوژن و نورهای موضعی، زیبایی مناسبی را به فضا می‌بخشند. در این حالت می‌توان از لوسترهای ظریف کریستالی استفاده نمود و با استفاده از ترکیب رنگ‌های مختلف، محیطی شاعرانه ساخت. لوسترها عمدتاً نور ایجاد شده را در سرتاسر محیط اطراف منتشر می‌کنند. بنابراین جهت برجسته‌سازی المان‌هایی خاص در محیط داخلی منزل می‌بایست، از نورهای موضعی در قالب لامپ‌های هالوژن استفاده نمود.

لوستر کلاسیک یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های‌ لوستر به‌حساب می‌آید. لوسترهای کلاسیک موردتوجه بسیاری از سلایق بوده و می‌باشد و محبوبیت و جذابیت خود را تا به امروز حفظ کرده است. این نوع لوسترها، از مواد مختلفی ساخته می‌شوند، این لوستر‌ها خود به انواع لوسترهای برنزی، چوبی و کریستالی تقسیم می‌شوند. مهم‌ترین نوع لوستر کلاسیک، لوستر برنزی است که همچنان از محبوبیت و بازار خوبی برخوردار است. در مطلب انتخاب لوستر مناسب به معرفی نکاتی جهت خرید ان پرداخته ایم.

انواع لوسترهای کلاسیک و مدرن



۱. لوستر سقفی ال ای دی و کریستال

لامپ‌های موجود در این نوع لوستر به دو صورت هالوژن ال ای دی و لامپ‌های اس ام دی می‌باشند که قادرند رنگ‌های سبز، زرد، آبی، سفید و قرمز را تولید کنند. برای انتخاب این نوع لوستر، همواره به‌اندازه و ارتفاع لوستر دقت کنید. لوستر‌های سقفی ال ای دی به دلیل وجود کریستال‌های زیاد قادرند نور لامپ‌ها را به نحوی زیبا انعکاس ‌دهند و زیبایی لوستر را افزایش دهند.

۲. لوستر فانتزی

لوستر فانتزی توانسته است موردپسند اکثر سلیقه‌ها واقع شود و با تنوع و طرح‌های متفاوت، حق انتخاب بیشتری به مشتریان ارائه کند. درصورتی‌که از طرفداران این نوع از لوسترها هستید، برای هماهنگ کردن این نوع لوستر با دکوراسیون منزل خود کار سختی پیش رو ندارید. این نوع لوستر مدت‌زمان زیادی نیست که در بین لوستر‌های مختلف جایگاهی برای خود پیداکرده ‌است. این نوع لوستر تقریباً در اکثر فضا‌ها و مکان‌ها مانند راهرو، اتاق‌خواب، نشیمن، آشپزخانه و… قابل استفاده هستند.

۳. لوستر آویز

این نوع لوستر بیشتر در طراحی دکوراسیون مدرن منازل به چشم می‌خورد. این نوع لوستر از جنس‌های متفاوتی ساخته می‌شود، انواع لوستر برنزی، چوبی و کریستالی در این نوع از لوسترها برای سلیقه‌های مختلف موجود است. این نوع از لوسترها به‌طورکلی به ۲دسته تقسیم می‌شود که در هر۲دسته لوستر‌های مختلف و متنوعی وجود دارد؛ دسته‌ی اول مخصوص سقف‌هایی با ارتفاع زیاد و دسته‌ی دوم مخصوص سقف با ارتفاع کم خواهد بود.

۴. لوستر ریسه‌ای :


این نوع لوستر بدون شک به‌عنوان زیباترین نوع لوسترها به‌حساب می‌آید. لوستر ریسه‌ای بیشتر مناسب سقف‌هایی با ارتفاع زیاد می‌باشد تا ریسه‌های این لوستر شکوه و ظرافت خود را به‌صورت خیره‌‌کننده ای، نشان دهند. لوسترهای مختلف و متنوعی در این نوع از لوسترها وجود دارد. تفاوت اصلی میان لوسترهای موجود در این مدل از لوسترها، به شکل و جنس کریستال‌ها بازمی‌گردد.


انواع لوستر بر اساس جنس بدنه 

  1. لوستر برنزی
  2. لوستر چوبی
  3. لوستر فلزی
  4. لوستر کریستالی


۱. لوستر برنزی

برنز از گذشته تا به امروز موردتوجه بسیاری از صنایع مرتبط با دکوراسیون بوده است. این فلز به دلیل مقاومت در برابر رطوبت و خوردگی می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای تمامی نواحی جغرافیایی با ویژگی‌های مختلف باشد. در حال حاضر انواع لوستر برنزی با توجه به شکل، حجم و ارتفاع برای سلیقه‌های مختلف در دسترس می‌باشد. اگر شما نیز همانند بسیاری از افراد به دلیل کم‌نور بودن لوستر برنزی علاقه‌ای به این نوع لوستر ندارید، حتماً این لوستر را به همراه کلاهک یا لاله نیز تماشا کنید تا با نور خیره‌کننده آن، زیبایی بیشتری به منزل خود بدهید و یا می‌توانید بعد از خرید لوستر برنزی، بدون لاله نیز آن را استفاده کنید تا هم از زیبایی کلاسیک این نوع لوستر و همچنین درخشندگی بالای آن استفاده کنید.

۲. لوستر چوبی:



به دلیل استقبال روزافزون از انواع دکوراسیون مدرن، لوسترهای مختلف و متنوع، جایگاه خوبی را برای خود در بازار به وجود آورده‌اند.ازمیان محبوب‌ترین انواع لوستر مدرن، می‌توان به لوستر چوبی اشاره کرد. لوستر چوبی را می‌توانید در مکان‌های مختلفی مورداستفاده قرار دهید؛ آشپزخانه، اتاق‌خواب و راهرو‌ها می‌توانند مکان بسیار خوبی برای استفاده از لوستر چوبی باشند.


۳. لوستر فلزی

لوستر فلزی به آن دسته از انواع لوستر گفته می‌شود که از فلزاتی نظیر آهن، آلومینیوم، برنج و… در ساخت آن استفاده شده باشد. این نوع لوستر نیز ازنظر مکان‌های مورداستفاده دارای محدودیتی نمی‌باشد. لوستر فلزی در طرح‌ها و نقش‌های متفاوتی تولید می‌شود.

۴. لوستر کریستالی

این نوع لوستر متناسب با اغلب سلیقه ها است. لوستر کریستالی با توجه به جنس کریستال‌های موجود در آن، می‌تواند قیمت‌های مختلفی داشته باشد. کریستال در لوسترها متشکل از سرب، شیشه و پلاستیک می‌باشد. هرچه میزان سرب موجود در این کریستال‌ها بیشتر باشد، کیفیت کریستال‌ها بالاتر بوده و از درخشش بیشتری برخوردار خواهند بود. معمولاً کریستال‌های ساخت کشور چک و اتریش، دارای بیشترین مقدار سرب هستند. این نوع لوستر از سایر مدل‌ها و جنس‌ها، گران‌تر و شکیل‌تر می‌باشد.


انواع لوستر از نظر مدل و جنس بدنه
4/1 از 11 رای