موکت تایل و مزایا آن

  • 8 فروردین 1399
  •    
  • نویسنده: نویسنده طراحان سازه
موکت تایل و مزایا آن

موکت‌ها درگذشته چندان تنوع رنگ و طرح نداشتند اما امروزه با پیشرفت طراحی در این زمینه مدل‌های خاصی از موکت طراحی و روانه بازار شده است که به موکت تایل معروف است. این موکت‌ها در شکل‌های مربع و یا مستطیل و در اندازه‌های مختلفی طراحی‌شده و امکان تولید آن‌ها به شکل پازل و در رنگ‌های مختلف هم وجود دارد. موکت تایل را به‌صورت شطرنجی و با دو رنگ تیره و روشن و آجرچین هم طراحی و تولید می‌کنند و مصرف‌کنندگان بر اساس طراحی و دکوراسیون و علاقه خود یک مدل از آن را انتخاب می‌کنند.

اجرای طرح‌های مختلف موکت تایل بر روی کف ساختمان‌های مسکونی و یا به‌عنوان دکوراسیون بر روی دیوارها زیبایی خاصی به فضای شما می‌دهد. حمل آسان به دلیل کوچکی سایز، نصب و نگهداری آسان موکت تایل از عوامل دیگر محبوبیت این نوع کف‌پوش می‌باشد.نصب این مدل موکت نیاز به زمان بسیار طولانی و تعطیلی فضا ندارد.

موکت تایل برخلاف موکت معمولی که ویژگی‌های یکنواختی دارند، دارای ویژگی‌های خاص و جالب است. یکی از ویژگی‌های موکت تایل این است که به دلیل نوع طراحی آن اگر بخشی از آن بسوزد یا آسیب ببیند به‌راحتی می‌توانید همان قسمت را تعویض کرده و نو کنید بدون آنکه کسی متوجه این تغییر شود البته در روزهای اول شاید اندکی تفاوت رنگ بین قسمت‌های قدیمی‌تر و جدید به نظر بیاید اما باگذشت مدت‌زمان کمی این تفاوت رنگ هم از بین رفته و کاملاً یکدست می‌شود.


مزایای موکت تایل

۱. یکی از این مزایا گستردگی کاربرد است. نحوه طراحی و تنوع رنگی و جنس بکار رفته در آن‌ها باعث شده قابلیت استفاده در همه مکان‌ها ازجمله خانه‌ها و محل‌های اداری و تجاری را داشته باشد و جلوه‌ای دیگر به دکوراسیون این محل‌ها بدهد.

۲. طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و زیادی دارند. تقریباً این نوع موکت‌ها را در هر شکل و طرحی تولید می‌کنند. این مدل موکت‌ها به‌صورت ساده هم تولید و طراحی می‌شوند. ساده و نقش دار بودن این کف‌پوش‌ها باعث شده است، بتوانید آن‌ها را برای زیبایی بیشتر در کنار هم استفاده کنید گستردگی انتخاب و تنوع موکت تایل ترکیب جذاب آن است. هر رنگ و مدلی را که مدنظر دارید انتخاب کرده و یا اینکه چند طرح و رنگ متنوع را که هارمونی زیبا و سازگاری دارند را در کنار هم در محل موردنظرتان نصب نمایید.

۳. طول عمر بالا و دوام و مقاوم بودن آن‌ها؛ به‌طوری‌که در برابر فرسایش و پا زدن ماندگاری زیادی داشته و خیلی زود آسیب نمی‌بیند. بر اساس پا خوردن رنگ آن تغییر نمی‌کند. در کنار این مزیت در صورت سوختن و یا خراب شدن بخشی از آن نیاز نیست همه موکت عوض شود و امکان تعویض قسمت خراب‌شده، وجود دارد.


۴. راحت، سریع و آسان نظافت می‌شوند. نیاز به‌صرف وقت زیاد ندارد. این موضوع به ماندگاری و طول عمر کف‌پوش هم کمک می‌کند.

۵. نصب ساده، سریع و راحت موکت تایل، باعث محبوبیت زیاد آن شده است. این مزیت باعث شده نصب این مدل کف‌پوش مانند نمونه‌های قدیمی دردسر نداشته باشد و البته در بسیاری مواقع حتی نیاز به نصاب هم نخواهد داشت و خودتان بعد از خرید به‌راحتی می‌توانید آن را نصب کنید.

کاربرد موکت تایل

استفاده در محل‌های پررفت‌وآمد مانند فضاهای اداری با تردد بالا، راهروهای اماکن عمومی مانند نمایشگاه‌ها، هتل‌ها و سالن‌های کنفرانس از مزایای کاربرد موکت تایل می‌باشد زیرا در صورت ایجاد مشکل به دلیل مرور زمان، نیازی به تعویض مساحت زیادی از موکت نبوده و ازلحاظ اقتصادی مقرون‌به‌صرفه می‌باشد.


موکت تایل و مزایا آن
5 از 1 رای