یراق آلات کابینت

  • 27 آذر 1397
  •    
  • نویسنده: نویسنده طراحان سازه
یراق آلات کابینت

یراق آلات کابینت، ابزاری هستند که کابینت سازان برای کاربردی بودن  و زیبایی بخشیدن به کابینت ها از آن استفاده می کنند. حتی ساده ترین کابینت های معمولی را هم می توان با استفاده از دستگیره های زیبا و جالب توجه، تزئین کرد و نمای خوبی به آن ها بخشید.

۱-یراق آلات کابینت (لولاها ):


لولا بلبرینگ مکانیکی نوعی یراق آلات کابینت می باشد  که دو جسم جامد را به هم متصل می کند و اجازه می دهد تا یک زاویه محدود چرخشی میان آنها ایجاد شود. به عبارتی دیگر لولا یا از یک جنس انعطاف پذیر ساخته شده و یا اینکه مانند مفصل عمل می کند. معمول ترین دسته بندی لولا ها ساده و آرام بند هستند.

۲-یراق آلات کابینت (جک) :


جک کابینت نوعی یراق آلات کابینت، ابزاری است که برای درب کابینت عمودی بازشو استفاده می شود و با تحمل وزن درب، باعث ثابت ماندن درب کابینت هنگام باز بودن درب می شود. جک کابینت انواع مختلفی مانند جک گازی، جک پمپی، جک اتوبوسی، جک آرام بند، جک برقی و ... دارد.


۳-یراق آلات کابینت (ریل ها) :

در گذشته برای حرکت کشو در فایل ها و کمدها و کابینت های چوبی از یک زوار چوبی (که روی بدنه متصل می شد ) و یک شیار (که روی بدنه کشو ایجاد می شد)، استفاده می شد، اما امروزه برای حرکت آسان تر کشو، ابزار یا یراقی به نام ریل مورد استفاده قرار می گیرد. اخیرا با پیشرفت تکنولوژی پمپ هایی برای آرام بسته شدن ریل ها به آنها اضافه شده است. ریل های برقی جزو جدیدترین فناوری های آشپزخانه هستند.


۴-اکسسوری :


به معنای  لوازم کمکی و متعلقات آشپزخانه می باشد  . در کابینت آشپزخانه از اکسسوری ها برای نگهداری انواع ظروف و استفاده بهینه و راحت از فضای کابینت ها استفاده می شود. همچنین با استفاده از اکسسوری ها می توان از کارکردن در آشپزخانه لذت برد. اکسسوری های کابینت آشپزخانه انواع زیادی دارند از جمله: سبدهای سوپرمارکت- سیستم های کشویی و...

۵-دستگیره :   


دستگیره کابینت یکی از اجزای اصلی دکوراسیون کابینت آشپزخانه به شمار می آید که در فروشگاههای یراق عرضه می گردد. برای انتخاب دستگیره کابینت باید علاوه بر زیبایی به کاربردی بودن آن هم توجه داشتامروزه دستگیره ها به دو بخش کلاسیک و مدرن تقسیم می شوند.


۶-پایه کابینتی :

از پایه کابینت برای بالا بردن ارتفاع کابینت از سطحزمین آشپزخانه استفاده می شود. از طرفی به علت زیاد شسته شدن آشپزخانه، از پایه کابینت استفاده می شود تا در هنگام شست و شوی آشپزخانه از خیس شدن و نفوذ آب به بدنه کابینت جلوگیری شود. پایه ها پیچ هایی برای رگلاژ دارند که بین دو تا سه سانتی متر از سطح، ارتفاع کابینت ها را تغییر میدهند تا شیب کف آشپزخانه به صفحه کار کابینت منتقل نشود. شاید باورتان نشود اگر همین رگلاژ نبود به هیچ وجه امکان هماهنگ کردن درز بین درب های کابینت وجود نداشت. به همین دلیل، پایه ها یکی از اساسی ترین یراق آلات آشپزخانه هستند که کمتر به آنها توجه نشان داده می شود. پایه ها دو نوع پلاستیکی و فلزی با ارتفاع های متفاوت و قابل تنظیم  می باشند.

یراق آلات کابینت
4/4 از 7 رای