کفپوش ال وی تی و کاربرد آن

  • 8 فروردین 1399
  •    
  • نویسنده: نویسنده طراحان سازه
کفپوش ال وی تی و کاربرد آن

کفپوش های ال وی تی جزء المان‌ های بسیار مهم هر خانه به‌حساب می‌آید که هنگام انتخاب آن باید وسواس زیادی به خرج داد. برای هرکسی با هر سلیقه کف‌پوش‌های متفاوتی وجود دارد و تنوعی که در بازار این محصول هست موجب شده هرکسی بتواند کف‌پوش موردنظر خود را بسته به ویژگی‌های آن انتخاب کند. به‌طورکلی کف‌پوش‌ها انواع گوناگون و زیادی دارند. سنگ، سرامیک، پارکت و پی‌وی‌سی و... که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارا می‌باشند و برحسب اولویت و کاربری فضا انتخاب می‌شوند.

کفپوش های ال‌ وی ‌تی دارای ترکیبات مصنوعی بوده و ماده تشکیل‌دهنده آن‌ها وینیل است. کف‌پوش ال‌وی‌تی مصنوعی می‌باشد و همین ویژگی سبب شده که بتوان آن‌ها را در رنگ‌های متنوع و زیادی تولید کرد که این‌یک مزیت مهم به‌حساب می‌آید. هنگام استفاده از سنگ‌های طبیعی، کف‌پوش چوبی و سرامیک‌ها معمولاً این مشکل وجود دارد که تنوع رنگ پایین است و لذا ایجاد هماهنگی، اندکی مشکل‌تر خواهد بود ولی در فضاهایی با طراحی و دکوراسیون‌های متفاوت و رنگی، امکان استفاده از کف‌پوش ال‌وی‌تی وجود دارد.


مزایای استفاده از کف‌پوش ال‌ وی‌ تی :

ضد آب

کف‌پوش ال‌وی‌تی به‌طور کامل ضد آب است، درنتیجه شما می‌توانید علاوه بر فضای اتاق نشیمن و یا اتاق‌خواب‌ها، از کف‌پوش ال‌وی‌تی برای پوشاندن کف آشپزخانه هم با خیال آسوده استفاده کنید.

مقاومت بالا در برابر خط و خش

کف‌پوش‌ها مدام در معرض رفت‌وآمد اعضای خانواده هستند، البته در اماکن عمومی که خیلی بیش‌تر از خانه این موضوع وجود دارد، به همین دلیل اهمیت اینکه به‌راحتی خراشیده نشوند بالا است چون در این حالت به‌سرعت زیبایی خود را از دست می‌دهند. خوشبختانه کف‌پوش ال‌وی‌تی مقاومت خوبی در برابر خراش دارد.


نصب، تعمیرات و نگهداری آسان

نصب کف‌پوش ال‌وی‌تی نیاز به ابزارآلات خاص و پیچیده ندارد. علاوه بر آن، برای نصب این محصول به مدت‌زمان کوتاهی نیاز است؛ همین موضوع، طراحان را ترغیب به استفاده از این متریال می‌کند چراکه به‌راحتی می‌توانند در مدت‌زمان کوتاهی یکی از بهترین کف‌پوش‌ها را نصب کنند. در آینده هم اگر قسمتی از کف‌پوش ال‌وی‌تی آسیب ببیند می‌توان به‌راحتی آن قسمت را برش داد و بخش موردنظر را جدا و تعمیر کرد. شیوه نصب و تعمیر کف‌پوش ال‌وی‌تی نسبت به کف‌پوش‌های دیگر نظیر سنگ و سرامیک بسیار ساده است.

مقاومت بالا در برابر رطوبت

در مقابل دیگر محصولاتی که در ساختمان‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند کف‌پوش ال‌وی‌تی مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت دارند که همین خاصیت باعث می‌شود که طول عمر بالاتری هم داشته باشند. برای فضاهای مرطوب می‌توانید به‌راحتی از این محصول استفاده کنید و نگران نفوذ آب نباشید.

نرمی و راحتی کف‌پوش‌ها

راه رفتن روی کف‌پوش ال‌وی‌تی به‌مراتب راحت‌تر از سنگ و سرامیک است. فراموش نکنید برای خانه‌هایی که کودک خردسال دارند و امکان زمین خوردن آن‌ها وجود دارد داشتن کف‌پوشی نرم بسیار مهم است.


معایب استفاده از کف‌پوش ال‌وی‌تی

  • معمولاً قیمت بالاتری نسبت به کف‌پوش‌های دیگر دارد، درنتیجه اجرای آن‌ به‌صرف هزینه بیشتری نیاز دارد و ازنظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه نمی‌باشد.
  • نمایی که کف‌پوش ال‌وی‌تی دارد در مقایسه با متریال طبیعی کمتر است و دلیل آن، مصنوعی بودن این محصول می‌باشد.

کاربرد کف‌پوش ال‌وی‌تی



کف‌پوش ال‌وی‌تی در خانه‌ها و منازل مسکونی و در ادارات و کارخانه‌ها قابل‌استفاده می‌باشد، به همین دلیل می‌توان گفت کاربرد آن بسیار زیاد است. یک ویژگی کف‌پوش ال‌وی‌تی این است که می‌توان از آن علاوه بر کف، به‌عنوان دیوارپوش هم استفاده کرد.

کفپوش ال وی تی و کاربرد آن
5 از 3 رای