فلاش تانک سرویس بهداشتی

  • 7 آبان 1397
  •    
  • نویسنده: نویسنده طراحان سازه
فلاش تانک سرویس بهداشتی

فلاش تانک یک محفظه فلزی یا پلاستیکی می باشد  که قابلیت ذخیره کردن آب را دارند و می‌توانند از این آب در مواقع مختلف برای شستن توالت استفاده کنند. این ابزارها در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند که انتخاب آنها به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. فلاش تانک در دو مدل توکار و برخی نیز به صورت روکار، کار گذاشته می شوند. فلاش تانک‌های روکار قدیمی‌تر هستند و عموماً عملکرد آنها به صورت مکانیکی انجام می‌شود.

 

مزایای استفاده از فلاش تانک :

۱-صرفه جویی در مصرف آب

۲-کمک به مسائل بهداشتی و پزشکی

۳-جلوگیری از مصرف  بی رویه آب به کمک فلاش تانک دوزمانه

۴-کمک به ایجاد فضا به کمک فلاش تانک‌های توکار

۵-عدم دخالت دست به کمک فلاش تانک‌های خودکار

۶-جلوگیری از رشد باکتری و میکروب  به کمک فلاش تانک‌ های آنتی باکتریال


انواع فلاش تانک:

۱-فلاش تانک توکار :

مدل مدرن فلاش تانک‌ های موجود در بازار می باشند که به شکل های مختلفی مانند استراکچر و وال هنگ بر روی دیوار نصب می‌شوند و اصولاً هیچ فضایی اشغال نمی‌کنند. مدل‌های توکار این تجهیزات از لحاظ زیبایی و از لحاظ بهداشت نسبت به مدل‌های روکار برتر هستند و با توجه به اینکه وزن آنها در داخل دیوار قرار می‌گیرد، عملاً می‌توان اندازه‌های بزرگتری از آنها انتخاب کرد.

 

۲-فلاش تانک روکار:

فلاش تانک روکار از نمونه‌های قدیمی این ابزارها شناخته می‌شود که به صورت آزاد بر روی دیوار نصب می‌شود و در دسترس قرار دارد. شاید بزرگترین مزیت استفاده از نوع روکار این ابزارها این باشد که دسترسی به آنها آسان است و در صورت بروز مشکل، به راحتی می‌توان نسبت به تعمیر و تعویض آن اقدام کرد. سر و صدای زیاد، اشغال کردن فضا، نمای نامناسب و اندازه‌های کوچکتر از معایب این نوع فلاش تانک می باشد.


۳-فلاش تانک : یا اسکراچر وال هنگ

فلاش تانک یا اسکراچر وال هنگ به نوع خاصی از این تجهیزات سرویس بهداشتی اشاره دارد که بر روی دیوار نصب شده و کلیه وزن آنها توسط یک سازه فلزی حفظ می‌شود. این نوع فلاش تانک‌ها به دلیل طراحی منحصر به فرد خود، به فضای سرویس بهداشتی کمک می‌کنند و تأثیر کمتری بر روی کم کردن فضای آن دارند.

همانطور که در مورد توالت‌های دستشویی عنوان شد، تجهیزاتی که به صورت وال هنگ هستند، ارتباطی با زمین ندارند و نگهداری اصلی آنها توسط سازه حفظ می‌شود.

فلاش تانک  وال هنگ علاوه بر زیبایی محیط تأثیر گذار است، نظافت آن را آسان‌تر می‌کند، فضای کمتری اشغال می‌کند و نصب و تعویض آنها نیز به نسبت به سایر سرویس‌ها راحت ‌تر است.


۴-فلاش تانک توکار ایرانی :

فلاش تانک. توکار ایرانی یک مدل دیگر از فلاش تانکهای توکار است که اخیراً وارد بازار سرویس‌های بهداشتی شده است و در مورد توالت ایرانی و توالت آسیایی به کار گرفته می‌شود. این تجهیزات همانند یک سیستم معمولی عمل می‌کنند و امکان تغییر آنها به شکل آنتی باکتریال، اتوماتیک و حتی دو مخزنه نیز وجود دارد. اگرچه نصب این تجهیزات به صورت توکار صورت می‌گیرد، اما عملاً عملکرد آنها تفاوت چندانی با سرویس‌های فرنگی ندارند و تنها نحوه نصب و لوله کشی آنها متفاوت است

 

انواع  مدل های فلاش تانک :

اگرچه انواع توکار و روکار به عنوان یک فاکتور اصلی در دسته بندی انواع فلاش تانک مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما برای معرفی آنها معیارهای دیگری نیز وجود دارد که تخصصی‌تر هستند و کاربر به راحتی می‌تواند آنها را درک کند. چند مدل معروف از این فلاش تانک‌ها عبارتند از:

۱-فلاش تانک دکمه دار :

این نوع مخزن‌ها به عنوان ساده‌ترین و قدیمی‌ترین مدل شناخته می‌شوند که دارای یک دکمه برای تخلیه آب هستند. این دکمه به شکل مکانیکی عمل می‌کند و با فشار دادن آن یا کشیدن آن، کلیه آب مخزن خارج می‌شود.

 

۲-فلاش تانک دو زمانه :

فلاش تانک‌های دو زمانه به این دلیل با این اسم شناخته می‌شوند که امکان تخلیه آب مخزن را در دو زمان متفاوت فراهم می‌کند. در حقیقت، فرد می‌تواند در یک مرحله بخشی از آب و در صورت نیاز در مرحله دوم بخش دیگر را تخلیه کند.

 

۳-فلاش تانک دو مخزنه :

مدل دوم مخزنه تقریباً عملکردی همانند مدل‌های دو زمانه دارند، با این تفاوت که این تجهیزات دارای دو مخزن جداگانه با دو ورودی جداگانه و با دو خروجی جداگانه هستند. معمولاً مخزن اولیه کوچکتر است که به تخلیه بخشی از آب اختصاص می‌یابد. در صورت نیاز کاربر می‌تواند محتویات مخزن دوم را نیز تخلیه کند.

 

۴-فلاش تانک آنتی باکتریال :

این تجهیزات همانند فلاش تانک‌های معمولی هستند و عملکرد آنها نیز مشابه است. اما تفاوت آنها به استفاده از مواد آنتی باکتریال در این تجهیزات برمی‌گردد که مانع از رشد باکتری و آلودگی در محیط می‌شوند.


۵-فلاش تانک اتوماتیک :

از لحاظ بهداشتی فلاش تانک‌های اتوماتیک بهترین گزینه  در سرویس  بهداشتی عمومی می باشند که به صورت خودکار پس از خروج فرد یا باز شدن درب سرویس بهداشتی، آب موجود در مخزن را تخلیه می‌کند .


مراحل نصب فلاش تانک:

فلاش تانک از قطعات و تجهیزات زیادی در آن بکار نرفته است، و همچنین به راحتی می‌توان آنها را نصب کرد. با وجود اینکه، مدل‌های مختلف فلاش تانک‌ها متفاوت است، اما معمولاً نصب آنها از یک روند تکراری و مشابه تبعیت می‌کند:

۱-مشخص کردن محل قرارگیری پیچ و رول پلاکبا توجه به نوع روکار یا توکار بودن فلاش تانک‌ها،

۲- شیوه اصلی برای نصب کردن نگهدارنده، استفاده از دریل و سپس پیچ و رول پلاک است. بنابر این محل سوراخ پیچ‌ها را علامت گذاری کنید و با دریل سوراخ مناسب ایجاد کنید.

۳-به نصب سیستم نگهدارنده می‌رسد که با یک پیچ گوشتی ساده و احتمالاً آچار می‌توانید نگهدارنده را در محل مناسب نصب کنید.

فلاش تانک سرویس بهداشتی
4 از 2 رای