بلوک شیشه ای

  • 9 خرداد 1397
  •    
  • نویسنده: نویسنده طراحان سازه
بلوک شیشه ای

بلوک های شیشه ای از دو جداره شیشه پلم شده که فضای داخلی آنها خلا می باشد تشکیل شده اند. جداره داخلی تشکیل شده از این بلوک ها عایق رطوبت و صدا و حرارت به شمار می آید. این بلوک ها در اشکال متنوع و گسترده ای تولید می شوند. از بلوک های مشبک برای کنترل مقدار نور ورودی به فضاها استفاده می شود. برای ایجاد فضایی با رنگ دلخواه  نیز می توان بر اساس سلیقه از بلوک های شیشه ای رنگی استفاده کرد. نوع دیگری از این بلوک ها برای جلوگیری از عبور نور نیز طراحی شده اندکه بر اساس نیاز مشتری در رنگ های متنوع عرضه می شوند. فضای عمومی ساختمان نیاز به نور زیادیدارد و شیشه به خاطر عدم استقامت در برابر عوامل محیطی و قابلیت انتقال صوت و حرارت برای اینگونه فضاها مناسب نیست.
 مزایای استفاده از بلوک های شیشه ای :
۱-امکان استفاده از نور طبیعی در کل فضا ها
۲-کاهش اتلاف فضا به دلیل ضخامت کم بلوک های شیشه ای
۳-سبک شدن ساختمان
۴-امکان تنوع و تغییر و ایجاد طرح های مختلف در دکوراسیون داخلی
۵-عایق صوتی و عایق حرارتی 
۶-اجرا آسان و راحت با سرعت اجرای بالا نسبت به دیوار کشی و بنایی
۷-مظافت آسان بلوک شیشه ای و طول عمر و دوام بالا 
۸-از نظر اقتصادی نسبت به دیوار آجری مقرون به صرفه می باشد
بلوک‌ شیشه‌ای در انواع رنگ‌ها و طرح‌های مختلف و با ابعاد متفاوت ارائه می‌شوند که به صورت کلی می‌توان آن‌ها را به دسته‌های زیر طبقه‌بندی کرد

انواع بلوک های شیشه ای :

۱-بلوک‌های شیشه‌ای طرح‌دار


۲-بلوک‌های شیشه‌ای شفاف


۳-بلوک‌های شیشه‌ای رنگی


۴-بلوک‌های شیشه‌ای توپر


کاربرد بلوک شیشه ای :
۱- درجدا سازی و تفکیک فضای داخلی
۲-در زیبا سازی داخل ساختمان
۳- در نمای ساختمان
۴- در سرویس بهداشتی
از این نوع بلوک به مقادیر قابل توجه در ساختمان های مسکونی، فضاهای اداری، انبارها، رستورانهای سنتی، بناهای هنری، فرهنگی و مذهبی ( مساجد ) استفاده می گردد.

این بلوک ها علاوه بر تحمل فشار زیاد قابلیت عبور نور را نیز دارند به همین علت در ساخت دیوارهای داخلی، نماهای خارجی، پارتیشن بندی، دکوراسیون داخلی  و سقف...  کاربرد زیادی دارند.استاندارد این بلوکها ۱۹ در ۱۹ می باشند که هنگام جا زدن با گیره یا فاصله بین دو بلوک ۲۰*۲۰ میشود و در هر متر مربع ۲۵ عدد جا میگیرد و بین آنها با چسب یا سیمان سفید یا گچ پر میشود .

یکی از مواردی که بلوک شیشه ای در آن کاربرد دارد سقف می باشد.  بلوک شیشه ای به دلیل دوجداره بودن و محکم بودن و در عین حال بخاطر بازتاب نور طبیعی به داخل فضا کاربرد فراوان دارد بلوک شیشه ای در سقف های پاسیو، استخر ها، و فضاهائی که در طبقات به خاطر نداشتن نور با مشکل مواجه هستند قابل اجرا می باشند.

بلوک شیشه ای
5 از 1 رای