ابزار پیش ساخته زینتی پلی یورتان

  • 31 فروردین 1398
  •    
  • نویسنده: نویسنده طراحان سازه
ابزار پیش ساخته زینتی پلی یورتان

پلی‌استایرن یک پلیمر مصنوعی از یک ماده پتروشیمی می‌باشد که به سه نوع معمولی، مقاوم و انبساطی وجود دارد. ابزار پیش ساخته گچبری به خصوص پلی یورتان ها با خاصیت قابل برش بودن و جای گذاری آسان نقش ها کنار هم دارای نصب و اجرای راحت و سریعی هستند که همین امر باعث شده است که گچبری های قدیمی که با ابزارهای محدود، با ظرافت کمتر و با صرف زمان زیاد اجرا می شدند، دیگر مورد استقبال قرار نگیرند. ابزار پیش ساخته در ابعاد و فرم های مختلف ارائه می شود اما قالب های دارای دو طرف لبه مساوی، بیشتر کاربردی هستند. سایز و ابعاد ابزار بستگی به متراژ بنا و دکوراسیون داخلی فضا دارد، به طوری که برای فضاهای کوچک از ابزار پیش ساخته باریک تر و ساده و برای فضاهای بزرگتر از ابزار پهن تر و پر نقش تر استفاده می شود.

گچبری از دیرباز جایگاه ویژه ای در تزیینات و دکوراسیون داخلی ساختمان داشته و مردم به علت عدم وجود انتخاب دیگر مجبور به استفاده از این ماده بوده اند. با پیشرفت تکنولوژی، محصولات جدیدی جهت جایگزینی گچ به بازار عرضه گردید که در این میان می توان به گلهای سقفی و ابزار پیش ساخته  پلی یورتان از جنس پلی استایرن (گچبری فوم پلی استایرن – گچبری های بدون رابیتس و میلگرد) اشاره نمود.  

 

مزایا استفاده از ابزار پیش ساخته پلی یورتان:

۱-مقاوم در برابر رطوبت

۲-نصب سریع و آسان

۳-عدم نیاز به رنگ آمیزی پس از نصب

۴-تنوع بسیار در طرح و رنگ و ابعاد

۵-قابلیت جابجایی پس از نصب

۶-وزن سبک و زیبا

۷-مقرون به صرفه و اقتصادی

 

ابزار پیش ساخته از جنس پلی یورتان مانند چوب باعث کاهش صدای محیط  (عایق صوتی) می شود با این تفاوت که چوب دچار ترک خوردگی و پوسیدگی می شود اما ابزار پیش ساخته پلی اورتان به دلیل پایه پلیمری که دارد از هر نوع پوسیدگی و خوردگی جلوگیری می نماید . از دیگر تفاوت های قطعات چوبی و پلی یورتان می توان به شکل، فرم و میزان ظرافت به کار گرفته شده در هر دو متریال اشاره نمود. ابزار پیش ساخته پلی یورتان با توجه به اینکه در قالب ریخته می شوند، ساخت اشکال برجسته با ظرافت بسیار زیاد و به صورت تکرار شونده دقیق و تنوع زیاد پلی یورتان امکان پذیر می شود.

ابزار پیش ساخته پلی یورتان (گچبری آماده) دارای روکش ضد آب پی وی سی و استفاده از ابزار پیش ساخته به عنوان گچبری و یا قرنیز و شست و شوی آن ها کار آسانی است. وزن سبک و مقاومت بالای گچبری پیش ساخته پلی یورتان نسبت به گچ و تزیینات دیگر و قابلیت برش در هر طولی باعث مورد استقبال قرار گرفتن این ابزار پیش ساخته پلی یورتان شده است. برای اتصال تزیینات پلی یورتان به سقف و دیوار از چسب مخصوص و در بعضی مواقع از پیچ در هر متر طول استفاده می شود. با توجه به نصب آسان ابزار پیش ساخته پلی یورتان، نیاز به هیچگونه تخریبی در دیواره ها و سقف نخواهد بود و این امر الزام جمع کردن وسایل منزل برای تغییر دکوراسیون را از بین می برد. پلی یورتان پلیمری قابل بازیافت و دوست دار محیط زیست است.

یکی از انواع ابزار پیش ساخته پلی یورتان دارای نورپردازی مخفی است که علاوه بر تزیینات دیوار یا سقف به نورپردازی فضا در دکوراسیون داخلی کمک خواهد کرد. در فضاهایی که بزرگ و سقف بلندی دارند می توان از ابزار پیش ساخته پلی یورتان همراه با نور مخفی استفاده نمود و از سادگی، یکنواختی و صلبیت فضا کاست. چیدمان و طراحی ابزار گچبری با نور مخفی کنار هم می تواند فضای منحصر به فردی را ایجاد می نماید.   همچنین در فضاهای کوچک روشن تر کردن سقف و یا قرنیز پیش ساخته با نور مخفی به بزرگتر نشان دادن فضا کمک قابل توجهی می نماید.


ابزار پیش ساخته زینتی پلی یورتان
4/4 از 17 رای